သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Wednesday, June 23, 2010

မဂ္စိတ္တစ္ပါးက စ်ာန္ ၅ ပါးလံုးကို ယွဥ္တြဲ ရယူႏိုင္ပါသလား

မဂ္စိတ္တစ္ပါးက စ်ာန္ ၅ ပါးလံုးကို ယွဥ္တြဲ ရယူႏိုင္ပါသလား
ဒကာ။ ။ ေလာကုတၱရာစိတ္ ရွစ္ပါးကို စ်ာန္ငါးပါးနဲ႔ ပြားတဲ့အခါ ေလးဆယ္ရလို႔ ေလာကုတၱရာစိတ္ အက်ဥ္း ရွစ္ပါး၊ အက်ယ္ေလးဆယ္ဟု ဆိုထားရာ မဂ္စိတ္တစ္ပါး ျဖစ္တဲ့အခါမွာ စ်ာန္ငါးပါးစလံုးနဲ႔ အတူျဖစ္ႏိုင္ပါသလား ဆရာေတာ္၊ ဒါ.. အျငင္းထေနၾကလို႔ ရွင္းျပေပးပါဦး ဘုရား၊ အက်ယ္ႀကီးေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔ ဆရာေတာ္၊ ႐ႈပ္ကုန္မွာစိုးလို႔ပါ။

ဆရာ။ ။ အင္း… အက်ဥ္းကေလးနဲ႔ နားလည္ေအာင္ေျပာတာကို နားလည္ေအာင္ နားေထာင္ပါ၊ နက္နဲ ခက္ခဲတယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရ။
၀ိပႆနာတရားပြားမ်ားေနတဲ့ ေယာဂီဟာ ႐ုပ္ နာမ္ ဓမၼတို႔ ျဖစ္ပ်က္မႈ အထဲမွာ သတိအား အလြန္ ေကာင္းၿပီး သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ဘာ၀နာက (အ၀ိေကၡပ ဘာ၀နာ) မပ်ံ႕လြင့္တဲ့ ပြားမ်ားမႈအပိုင္းထဲ ေရာက္ေနတယ္၊ အဲဒီ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ဆိုတာ သူရဲ႕တရားကိုယ္က ဧကဂၢတာေစတသိက္ကို ေခၚတာပဲျဖစ္တယ္။
ပထမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ စတုတၳစ်ာန္ ပၪၥမစ်ာန္ဆိုတဲ့ စ်ာန္ငါးပါးတို႔တြင္ အဲဒီ သမၼာသမာဓိမဂၢင္ေခၚတဲ့ ဧကဂၢတာက တစ္ပါးစီ တစ္ပါးစီေသာ စ်ာန္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ မဂ္ကိုသာျဖစ္ေစတာ၊ မဂ္တစ္ပါးမွာ စ်ာန္ငါးပါးလံုး အတူတူ တစ္ၿပိဳင္နက္ မျဖစ္ေစႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕မဂ္က ပထမစ်ာန္နဲ႔ အတူတူျဖစ္လို႔ သူ႔ကိုပထမစ်ာန္မဂ္လို႔ ေခၚတယ္၊ ဒီအတိုင္းပဲ တခ်ိဳ႕မဂ္က ဒုတိယစ်ာန္မဂ္၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က တတိယစ်ာန္မဂ္၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က စတုတၳစ်ာန္မဂ္၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က ပၪၥမစ်ာန္မဂ္လို႔ မဂ္က ကြဲျပားသြားတယ္၊ တစ္မဂ္ထဲက စ်ာန္ငါးပါးလံုးကို မျဖစ္၊ မယူႏိုင္ဘူးလို႔ မွတ္ရမည္၊ သေဘာမိရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ ဒါထက္ ေပၚလြင္ေအာင္ နည္းနည္း ထပ္မိန္႔ပါဦး ဆရာေတာ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ဉာဏ္ထဲ မသဲမကြဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဆရာ။ ။ အင္း.. မဂ္စိတ္ေလးပါးထဲက ပထမမဂ္ျဖစ္တဲ့ ေသာတာပတၱိမဂ္စိတ္ ျဖစ္လိုက္ရင္ မဂၢင္ရွစ္ပါး စလံုးဟာ အဲဒီမဂ္စိတ္နဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တစ္ခ်က္တည္း အတူတူျဖစ္တာ၊ က်န္တဲ့ မဂ္စိတ္ေတြကိုလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ယူရမွတ္ရမည္ေနာ္။
အဲဒီမဂၢင္ရွစ္ပါးထဲမွာ ဧကဂၢတာေစတသိက္ေခၚတဲ့ သမၼာသမာဓိမဂၢင္က တစ္ပါးသာ ပါတာ၊ မဂ္စိတ္နဲ႔အ တူတူ တစ္ၿပိဳင္နက္ တစ္ခ်က္သာျဖစ္ၿပီး ခ်ဳပ္သြားတာပဲ။
အဲဒီ သမၼာသမာဓိေခၚတဲ့ ဧကဂၢတာေစတသိက္က မဂ္စိတ္တစ္ခုခဏမွာ စ်ာန္တစ္ပါးကိုသာ ျဖစ္ႏိုင္တာ၊ သေဘာေပါက္ရဲ႕လား၊ ထပ္ေျပာဦးမည္။
ပထမစ်ာန္စတဲ့ စ်ာန္ငါးပါးရွိတဲ့အထဲမွာ မဂ္စိတ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္၏ တရားကိုယ္က ဧကဂၢတာေစတသိက္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။
အဲဒီ ဧကဂၢတာေစတသိက္က ပထမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ စတုတၳစ်ာန္ ပၪၥမစ်ာန္ဆိုတဲ့ စ်ာန္ငါးပါးတို႔အထဲက တစ္ပါးပါးေသာ စ်ာန္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ မဂ္ကိုသာ ျဖစ္ေစႏိုင္တာ၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က ပထမစ်ာန္မဂ္၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က ဒုတိယစ်ာန္မဂ္၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က တတိယစ်ာန္မဂ္၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က စတုတၳစ်ာန္မဂ္၊ တခ်ိဳ႕မဂ္က ပၪၥမစ်ာန္မဂ္လို႔ မဂ္အမည္ေတြ ကဲြျပားျခားနားသြားတာ၊ တစ္မဂ္မွာ စ်ာန္တစ္ပါးသာ ျဖစ္လို႔ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ဟာ မဂ္ခဏမွာ စ်ာန္ငါးပါးလံုးကို မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မဂ္ခဏမွာ စ်ာန္တစ္ပါးကိုသာ ျဖစ္ေစၿပီးေတာ့ မပ်ံ႕လြင့္ေအာင္ ပြားစီးေစတာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မဂ္စိတ္တစ္ပါးဟာ စ်ာန္ငါးပါးလံုးနဲ႔ အတူတစ္ၿပိဳင္တည္း မျဖစ္ႏိုင္လို႔ မွတ္ေပေတာ့၊ ကဲ…. သေဘာေပါက္ရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ သေဘာေပါက္ ေက်နပ္မႈရပါၿပီဆရာေတာ္။

No comments: