သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Wednesday, June 23, 2010

သာသနာေတာ္မွာ ဘယ္တရားကို ပြားမ်ားဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးလဲ

သာသနာေတာ္မွာ ဘယ္တရားကို ပြားမ်ားဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးလဲ
ဒကာ။ ။ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္မွာ ဘယ္တရားဟာ လိုရင္းမူလလဲ၊ ဘယ္တရားဓမၼကို ပြားစီးသတိရဖို႔ အေရးအႀကီးဆံုးပါလဲ၊ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ပိဋကတ္ေတာ္စာေပက ဘယ္လိုမ်ား ၫႊန္ၾကားထားပါသလဲ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ (သီလာႏုႆတိ) သီလဓမၼကို ပြားစီးသတိရဖို႔ အေရးအႀကီးဆံုးပဲ ဒကာႀကီးတို႔ရ၊ ပိဋကတ္ေတာ္စာေပ ၫႊန္ၾကားခ်က္ကလည္း သီလကိုလိုရင္းမူလၫႊန္ျပထားတယ္။
သီလန လကၡဏံ သီလံ တဲ့။
သီလံ- သီလဓမၼသည္၊ သီလန လကၡဏံ- ကာယသုစ႐ုိက္၊ ၀စၥသုစ႐ိုက္တို႔ကို မပ်က္စီးရေအာင္ ခ်ဳပ္၊ ထိန္း ကြပ္ကဲေစာင့္ေရွာက္ထားျခင္း လကၡဏာရွိ၏။ ၀ါ- ထိုထုိကုသိုလ္ဟူသမွ်တို႔၏ တည္ရာ ေရႊခြက္ႀကီးနဲ႔ တူ၏တဲ့။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ျမတ္ဗုဒၶ ဆက္လက္မိန္႔ၾကား ေဟာထားေတာ္မူပံုကေတာ့…
သိရ႒ သီတလေ႒ဟိ၊
သလန သုပန႒ေတာ။
သာလာယ သဒိသတၱာ စ၊
သီလႏၱိ ၀ုစၥေတ ထ၀ါ။
သိရ႒ သီတလေ႒ဟိ၊ ဦေခါင္းႏွင့္တူေသာအနက္သေဘာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမေသာ အနက္သေဘာတို႔ ေၾကာင့္။ သီလႏၲိ ၀ုစၥေတ၊ သီလဟု ေခၚဆိုရ၏တဲ့။
သလန သုပန႒ေတာ၊ လႈပ္ရွား ထႂကြ ေသာင္းက်န္းေသာ အကုသလဓမၼ ဒုစ႐ိုက္အက်င့္ပ်က္တို႔၏ ၿငိမ္သက္ အိပ္စက္ရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း။ သီလႏၲိ ၀ုစၥေတ၊ သီလဟု ေခၚဆိုရ၏တဲ့။
အထ၀ါ၊ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့။ သာလာယ သဒိသတၱာ စ၊ ဧည့္သည္ ခရီးသြား အေပါင္းတို႔၏ ခ်မ္းသာစြာ နားေနခိုေအာင္းရာ ဇရပ္ႏွင့္ တူေသာေၾကာင့္လည္း။ သီလႏၲိ ၀ုစၥေတ၊ သီလဟု ေခၚဆိုရ၏တဲ့။
ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာစြာနဲ႔ နားေနရာ သမာဓိပညာ သူေတာ္တရားတို႔၏ တည္ေနရာဇရပ္ ေရႊခြက္နဲ႔တူတဲ့သီလ၊ သို႔မဟုတ္ သတၱ၀ါတို႔၏ အေရးအႀကီးဆံုး ဦးေခါင္းန႔ဲတူတဲ့ သီလဟာ သမာဓိတို႔ ပညာတို႔ထက္ အေရးႀကီးတယ္လို႔ မွတ္ပါ။
ဒကာ။ ။ ဒကာႀကီးတို႔ ဒါထက္ ပိုမိုနားလည္ေအာင္ အနည္းငယ္မွ် ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ သီလေတာ သုခိေတ။ ။ သီလေၾကာင့္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ၾကရတယ္ တဲ့။
သုခံ သမာဓတၳာယ။ ။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာျခင္းသည္ စိတ္ႏွလံုးတည္တံ့မႈ သမာဓိရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းပဲတဲ့။
ကဲ…သီလရွိလို႔ ကာယဒုစ႐ိုက္အျပစ္နဲ႔ ၀စီဒုစ႐ိုက္အျပစ္ ကင္းစင္ၿပီးေတာ့ကာ တည္ၿငိမ္မႈသမာဓိရွိလာ တယ္၊ တည္ၿငိမ္တဲ့ သမာဓိစိတ္ ရွိေနၿပီဆိုရင္……
သမာဟိေတာ ဘိကၡေ၀ ယထာဘူတံ ပဇာနာတိ။
သမာဓိရွိတဲ့ ေယာဂီဟာ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာ ႐ုပ္နာမ္တို႔ သေဘာတရားကို သမၼသနဉာဏ္နဲ႔ ကိုယ္ထဲမွာ စိုက္ၿပီး လိုက္ရွာစစ္ေဆးလိုက္ရင္ မခိုင္ၿမဲတဲ့ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေတြကိုသာ ေတြ႕ျမင္ေနရေတာ့ အင္း.. ငါမရွိ၊ ငါမဟုတ္တဲ့ ႐ုပ္နာမ္မွ်သာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာပဲ၊ ငါမွမရွိရင္ ငါ့ဥစၥာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလဲဆုိတဲ့အေတြး ယထာဘူတဉာဏ္မွန္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာကာ ဒိ႒ိစြဲျပဳတ္၊ ငါ သူတစ္ပါးေယာက်္ား မိန္းမ ဟုိဘ၀ ဒီဘ၀ဆိုတ့ဲ ယံုမွားသံသယ ၀ိစိကိစၧာေတြျပဳတ္၊ အရိယာပိုင္းကူးေပါ့၊ ကဲ…. ရွင္းရဲ႕လား “သီေလ ပတိ႒ာယနေရာ” ေတြ ဘာေတြ ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးကို ခ်န္ထားခဲ့တာေနာ္။
ဒကာ။ ။ ရွင္းလိုက္ ေကာင္းလိုက္တာ ဆရာေတာ္၊ သီလနဲ႔တူတဲ့ ဦးေခါင္းျပတ္ရင္ ေသတဲ့သူနဲ႔ အတူတူေပါ့၊ သီလဟာ သာသနာေတာ္ရဲ႕ အသက္ပဲေနာ္ ဆရာေတာ္။

No comments: