သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Wednesday, June 23, 2010

စစ္တုရင္ က်ား ကစားတာဟာ ကမၼ႒ာန္း သမာဓိ အလုပ္ေလာ

စစ္တုရင္ က်ား ကစားတာဟာ ကမၼ႒ာန္း သမာဓိ အလုပ္ေလာ
ဒကာ။ ။ စစ္တုရင္ထိုးျခင္း၊ က်ားထိုးျခင္း၊ ပိုကာေဒါင္းကစားျခင္းတို႔ဟာ ကစားကြက္အာ႐ံုထဲမွာ စိတ္ထားတည္ၿငိမ္ေနတာသာျဖစ္လို႔ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္တဲ့ သမာဓိ အလုပ္သမားေယာဂီမ်ားနဲ႔ အတူတူပဲ မဟုတ္လား ဆရာေတာ္၊ ဒကာႀကီးတို႔စိတ္ဓါတ္ဟာ ကစားကြက္အာ႐ံုထဲက ဘယ္မွမထြက္ဘူး ၿငိမ္ေနတာပဲ။

ဆရာ။ ။ အင္း.. ကမၼ႒ာန္း တရားဆိုတာက ဘာ၀နာကုသိုလ္အလုပ္ပဲ၊ ဘာ၀နာကလည္း သမထမ်ိဳး ၀ိပႆာနာမ်ိဳးလုိ႔ ႏွစ္ပါးျပားတယ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ မွတ္သားထားဖို႔ကေတာ့….
ကမၼ႒ာန္း၊ ဘာ၀နာတရားဟူသမွ်တို႔သည္ အျပစ္ကင္းေသာ အ႐ႈ အသိခံအာ႐ံု၏ အေပၚမွာသာ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ထား၍ ႐ႈမွတ္ပြာမ်ားေနရေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို အျပစ္ကင္းေသာေၾကာင့္လည္း ယင္း လုပ္ရပ္ကို ျမတ္ေသာအလုပ္စခန္းဟု ေခၚဆိုသမုတ္ၾကတယ္၊ လုပ္ၾကတယ္၊ အဲဒါပဲ။
ဒကာ။ ။ အျပစ္မရွိ အျပစ္မကင္းဆိုတာက ဘယ္ဟာပါလဲ ဆရာေတာ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ ပိုကာေဒါင္း၊ စစ္တုရင္၊ သံုးပံုဖဲကစား၊ က်ားထိုးတာဟာ အစိုးရဥပေဒ အျပစ္မကင္းတာကို ဆိုလိုတာလား ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အစိုးရဥပေဒ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မေတြ နားမလည္ဘူး၊ အဘိဓမၼာနည္းအရ အျပစ္က်ေရာက္တဲ့ အာ႐ံုကိုသာ ေျပာတာ၊ ဒါက ေလ့လာလုိ္က္စားတဲ့ သူမွသာ သိတာ၊ ပညာရွိမ်ား၏ အလုပ္ျဖစ္တယ္။
ဒကာ။ ။ ဒကာႀကီးတို႔ နားလည္ေအာင္ မိန္႔ၾကားပါဆရာေတာ္၊ အခုဆရာေတာ္ရဲ႕ ထံပါးမွာ ေလ့လာေနတာပဲဟာ။
ဆရာ။ ။ အင္း.. ကစားကြက္ထဲမွာ တည္ၿငိမ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕ ဧကဂၢတာက သူမ်ားအ ေပၚ ေအာင္ႏိုင္ခ်င္တဲ့ အႏိုင္ရလိုခ်င္တဲ့ အဘိဇၥ်ာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ သူမ်ားကို ႐ံႈးနိမ့္ပ်က္စီးေစခ်င္တဲ့ ဗ်ာပါဒ၊ ေဒါသတို႔နဲ႔ ယွဥ္စပ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အျပစ္မကင္းေသာ ဧကဂၢတာ တည္ၿငိမ္မႈေတြသာျဖစ္လို႔ ျမတ္ေသာ ကမၼ႒ာန္း အလုပ္မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ နားေထာင္ပါဦး။
အဲဒီဧကဂၢတာ တည္ၿငိမ္မႈမ်ိဳးက ငါးမွ်ားတဲ့ တံငါတု႔ိ သားလုိက္ုဆိုး တုိ႔မွာလည္း ျဖစ္ေနတာပဲ၊ မုဆိုးဟာ သားေကာင္အာ႐ံုထဲ စိတ္ေစာေနလိုက္တာ ကိုယ္ကိုမလႈပ္ဘူး၊ သားေကာင္ လန္႔သြားမွာ စိုးလို႔၊ တံငါဟာလည္း အဲဒီလိုပဲ ငါးလန္႔ေျပးမွာစိုးလို႔ တည္ၿငိမ္စြာ ေနတယ္၊ အဲတာေတြကဟာ အဘိဇၥ်ာ၊ ဗ်ာပါဒတို႔နဲ႔ ယွဥ္တဲ့ ဧကဂၢတာ တည္ၿငိမ္မႈေတြပဲ။ အဲဒီမုဆိုး တံငါတို႔ရဲ႕ စိတ္ေဇာေတြဟာ အျပစ္မကင္းတဲ့ သားေကာင္အာ႐ံု ငါးအာ႐ံုထဲက ဘယ္ကိုမွ မသြားဘူး၊ အဘိဇၥ်ာ၊ ဗ်ာပါဒ၊ မိစၧာဒိ႒ိနဲ႔ ယွဥ္ကာ ဧကဂၢတာ က်ေနတာပဲ၊ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ံုထဲမွာ တည္၊ စဲြ၊ ၿမဲ၊ ၿငိမ္ေနတာပဲ၊ အဲဒါကိုမ်ား အျပစ္ကင္းတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား ကမၼ႒ာန္းသမားနဲ႔မ်ား ႏႈိင္းစာေျပာတာဟာ အေတာ္ဆိုးတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ (ဤ ပဥႇာကို စမ္းေခ်ာင္း ေခမာလမ္း က်န္းမာေရး ၀န္ေထာက္ ဦးၾကည္တို႔အုပ္စုေမးသည္ဟု ထင္သည္။)
ဒကာ။ ။ မသိနားမလည္ခင္ေတာ့ မွားၾကတာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ ဒီလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိထားျပန္ေတာ့လည္း မမွားမဆိုးေတာ့ပါဘူး ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာပါတယ္ ဘုရား။

No comments: