သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Tuesday, June 22, 2010

ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခား သိမွတ္ရာ၌ နည္းသံုးျဖာဆိုတာ ဘာလဲ?

ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခား သိမွတ္ရာ၌ နည္းသံုးျဖာဆိုတာ ဘာလဲ
ဒကာ။ ။ ဒုကၡသစၥာေခၚတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼတို႔၏ ျဖစ္ပ်က္မႈ အနိစၥသေဘာကို ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားရာ၌…
(၁) ဒုကၡကိုလည္း ျမင္ေအာင္ ႐ႈမွတ္ရမယ္တဲ့။
(၂) ဒုကၡလကၡဏကိုလည္း သိေအာင္မွတ္ရမယ္တဲ့။
(၃) ဒုကၡာႏုပႆနာ သေဘာကိုလည္း မိေအာင္ လိုက္ရမယ္လို႔ ဆရာသမားမ်ားက ေဟာၾကားတာကို ေရာေထြး ႐ႈပ္ေပြလို႔ ဒုကၡ၊ ဒုကၡလကၡဏာ၊ ဒုကၡာႏုပႆနာတို႔ရဲ႕ သေဘာကေလးေတြကို ရွင္းျပေပးပါ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ (၁) ဒုကၡဆိုတာက။ ။ ႐ုပ္ နာမ္ ဓမၼတို႔ပဲ၊ ယင္းတို႔ဟာ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္သြားလိုက္၊ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္သြားလိုက္နဲ႔ ျဖစ္ ပ်က္ ႏွစ္ပါးတို႔ရဲ႕ ႏွိပ္စက္ျခင္းကို အခ်ိန္ကာလမစဲဘဲ အၿမဲတေစ ခံေနရလို႔ ဒုကၡမည္တယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွိပ္စက္ ခံေနရတဲ့ ႐ုပ္ နာမ္ ဓမၼကို ဒုကၡလို႔ မွတ္၊ ႐ုပ္ နာမ္ဟာ ဒုကၡပဲ။
(၂) ဒုကၡလကၡဏာဆိုတာက။ ။ ျဖစ္၊ ပ်က္မူ ဥဒယ၀ယသေဘာပဲ၊ ျဖစ္လိုက္နဲ႔ ပ်က္သြားလိုက္ အဲဒီျဖစ္ ပ်က္ႏွစ္ပါးတို႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ေနတာကို ဒုကၡလကၡဏာလို႔ ေခၚဆိုတယ္၊ ျဖစ္ ပ်က္နဲ႔ ႏွိပ္စက္ေနတာဟာ ဒုကၡလကၡဏာပဲ၊ ဒုကၡရဲ႕ အမွတ္အသားပဲ၊ ႏွိပ္စက္တတ္တဲ့ သေဘာပဲ။
(၃) ဒုကၡႏုပႆနာ ဆိုတာက။ ။၀ိပႆနာေယာဂီဟာ ႐ုပ္ နာမ္ ဓမၼကို နည္းမွန္က်က်နဲ႔ ႐ႈမွတ္ေန ဆဲခဏမွာ အၿမဲမျပတ္ ျဖစ္ ပ်က္ေနတာေတြကိုသာ ေတြ႔ ေတြ႕ေနရလို႔ အင္း.. ဒီမခိုင္ၿမဲမႈေတြဟာ ဆင္းရဲသက္ သက္ပဲလို႔ သိန္းသန္းကုေဋ သူ႔ဉာဏ္ထဲမွာ သိျမင္လာတာကို ဒုကၡႏုပႆနာလို႔ ေခၚဆိုတယ္။
ကဲ… ကြဲျပားရွင္းလင္းရဲ႕လား၊ ဒါမ်ိဳးက ၀ိပႆနာတရား ႐ႈပြားတဲ့သူမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္တာ၊ အေျပာသ မားမ်ားအတြက္ မဟုတ္ဘူး၊ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ သက္သက္လို႔ မွတ္ယူရမွာ ဒကာႀကီးတို႔ရ။
ဒကာ။ ။ ရွင္းသြားပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ ဒကာႀကီးလည္း အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ ေတာ့မည္ ဘုရား။

No comments: