သကၠာယဒိ႒ိသည္ အၿမဲတည္ရွိေနေသာ ပင္ကိုတရားေလာ
ဒကာ။ ။ သကၠာယဒိ႒ိကို ဗုဒၶဘုရားက ပယ္ရွားႏုတ္သတ္ပစ္ရန္ အေရးတႀကီး ရင္၀လွံစူး ဦးေခါင္းမီး ေလာင္ ပမာေဆာင္ၿပီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ရာ သကၠာယဒိ႒ိ တရားဟာ သတၱ၀ါတိုင္းမွာ မူလဘူတ ပင္ကိုသဘာ၀အားျဖင့္ ထင္ရွားတည္ရွိေနေသာ တရားလို႔ မွတ္ယူရမွာလား ဆရာေတာ္၊ ဗုဒၶအလိုေတာ္က် သိပါရေစ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ သကၠာယဆိုတာဘာလဲ၊ ဘာကိုေခၚတာလဲ၊ ဒကာႀကီးတို႔ သိရဲ႕လား။ ဒိ႒ိဆိုတာကေကာ ဘာလဲ၊ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ၊ ဒကာႀကီးတို႔ ကြဲျပားရဲ႕လား၊ အဲဒါေလး အေျဖေပးပါဦး။
ဒကာ။ ။ ဒကာႀကီးတို႔ မသိရွိမကြဲျပားလို႔ ေလွ်ာက္ၾကားတာပါ ဆရာေတာ္၊ ကြဲျပားေအာင္ မိန္႔ၾကားပါ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ သကၠာယဆိုတာ ပင္ကိုသဘာ၀ထင္ရွားရွိေသာ ခႏၶာတရားစုကို ေခၚတာ၊ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္တရားစုတို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒိ႒ိဆိုတာက သည္႐ုပ္နာမ္ထဲမွာ မွားေသာအျမင္၊ အယူ၊ အစဲြကို ေခၚတယ္။
ဒကာ။ ။ သည္႐ုပ္နာမ္ထဲမွာ မွားေသာ အျမင္၊ အယူ၊ အစြဲမ်ိဳး ဒိ႒ိဆိုတာက ဘာလဲ ဆရာေတာ္၊ အနည္းငယ္ရွင္းျပေပးပါ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ သတၱ၀ါတိုင္းမွာ ပင္ကိုသဘာ၀ ထင္ရွားရွိလာ၊ ရလာၾကတဲ့ခႏၶာ၊ ႐ုပ္နာမ္၊ (ကိုယ္အတၱေဘာႀကီး) ကို မိစၧာဒိ႒ိအေနျဖင့္ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့႐ုပ္၊ ငါ့နာမ္ အေနနဲ႔ ႐ႈျမင္စြဲယူေနတာကို ဒိ႒ိလို႔ေခၚဆိုရတယ္၊ ကြဲရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ သကၠာယနဲ႔ ဒိ႒ိ ကဲြျပားစြာ သိရွိရပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အဲဒါေၾကာင့္ “သကၠာယဒိ႒ိ” တရားကို ဗုဒၶဘုရားရွင္က သတၱ၀ါတိုင္းမွာ မူလ ဘူတ ပင္ကိုသဘာ၀အားျဖင့္ ထင္ရွားတည္ရွိေနေသာ တရားဟု မယူဆ မေဟာၾကားဘူး။
႐ုပ္နာမ္ ခႏၶာအေပၚ၌ မွားေသာအျမင္ အယူအစဲြေတြ ျဖစ္ေပၚလာကာ၊ ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့႐ုပ္၊ ငါ့နာမ္ဟု စြဲယူေသာအခါမ်ိဳးမွသာ သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ မွတ္ယူရမည္ ဒကာႀကီးတို႔၊ အဲဒီ အယူအစြဲ အမွားတရားကို ျဖဳတ္ႏုတ္ပယ္ရွားဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက အေရးတႀကီး ေဟာၾကားေတာ္မူတာ၊ ဆိုလိုရင္းက ထင္ရွား ပင္ကုိယ္ရွိေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ သကၠာယထဲမွာ ငါစြဲ အတၱဒိ႒ိမထည့္နဲ႔၊ အတၱဒိ႒ိဟာ သကၠာယဒိ႒ိပဲ၊ အဲဒါ တန္းလန္းနဲ႔ ေသရင္ အပါယ္ငရဲ လားမွာပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ သကၠာယဒိ႒ိသည္ အၿမဲတည္ေနေသာ ပင္ကိုတရားမ်ိဳးမဟုတ္၊ ထင္ရွားရွိေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစု သကၠာယအေပၚမွာ ဒိ႒ိနဲ႔ စဲြယူမွ ေပၚလာေသာ တရားမ်ိဳးဟု မွတ္ပါ၊ ငါ့႐ုပ္၊ ငါ့နာမ္ဟု စြဲယူထားျခင္းပဲ။
ဒကာ။ ။ ရွင္းလင္း ေက်နပ္ ကြဲျပားပါၿပီ ဆရာေတာ္။
သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး
သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး
+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment