သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, June 20, 2010

၀ိပႆနာေယာဂီေသရင္ နတ္ျပည္ေရာက္တယ္ဆိုတာေကာ မွန္ပါသလား၊ ၀ိပႆနာအလုပ္နဲ႔ ဘ၀ျပဳတ္ ႐ႈပ္ေထြးလာျပန္ျခင္း

၀ိပႆနာေယာဂီေသရင္ နတ္ျပည္ေရာက္တယ္ဆိုတာေကာ မွန္ပါသလား
ဒကာ။ ။ အႏို႔ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ပြားမ်ားတဲ့သူဟာ ေသရင္နတ္ျပည္ေရာက္တယ္လို႔ ေျပာေဟာေနၾကတာေကာ မွန္ပါသလား ဆရာေတာ္၊ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္မ်ားမွာ ပါလို႔လား။

ဆရာ။ ။ အင္း..ဒါလည္း မွန္တာပဲ၊ စတုကၠဂၤုတၱရ ပါဠိေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူတာ ရွိတယ္။
ယႆ တတၳ ဓမၼပဒါနိ ပိလ၀ႏၲိ။
၀ိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားရင္ တန္းလန္းနဲ႔ ေသသြားတဲ့ေယာဂီဟာ သူေရာက္သြားတဲ့ ထိုနတ္ျပည္မွာ လူ႔ဘ၀က သူ႐ႈမွတ္သြားတဲ့ တရားဓမၼအစုဟာ ေပၚလ်က္ ႐ႈလ်က္ မွတ္လ်က္ပဲတဲ့၊ ေနာက္ဆက္ ၿပီး ေဟာေတာ္မူတာက….
ဒေႏၲာ ဘိကၡေ၀ သတုပၸါေဒါ။
အင့္ ဟင္၊ ငါနတ္ျပည္ေရာက္ေနပါပေကာလား ဟူေသာ နတ္အျဖစ္ကိုေအာက္ေမ့ သတိရ သိရွိျခင္းက ေႏွးေကြးေနာက္က်ေနေသးတယ္ ရဟန္းတို႔တဲ့၊ အဲဒါ ပိဋကတ္က်မ္းစာမွာ ပါတဲ့စကားေတြပဲ၊ ကဲရွင္းရဲ႕လား၊ နတ္ ျပည္တိုက္႐ိုက္သြားခ်င္ရင္ ၀ိပႆနာတရား ႀကိဳးစားအားထုတ္ မုခ်ေရာက္ရမယ္ ဒါပဲ။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ဒကာႀကီးလည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါမည္၊ ဒကာမႀကီးကိုလည္း တိုက္တြန္းေပးရမွာပဲ ဆရာေတာ္၊ ပါရမီဖက္ကို ခ်န္ထားလို႔ မျဖစ္ပါဘူးဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ ေတြးစရာတစ္ခုက…..

၀ိပႆနာအလုပ္နဲ႔ ဘ၀ျပဳတ္ ႐ႈပ္ေထြးလာျပန္ျခင္း
ဒကာ။ ။ ခုမွ ပိုမို႐ႈပ္ေထြးလာကုန္ၿပီ ဆရာေတာ္၊ ၀ိပႆနာကုသိုလ္က ဘ၀ကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျပတ္စဲေစ တယ္လို႔ ပထမပုစၧာမွာ ဆရာေတာ္ပဲ ပါဠိေတြ ကိုးကားၿပီး ေျဖၾကားခဲ့တယ္။
အခု ဒုတိယပုစၧာ က်ျပန္ေတာ့ကာ ၀ိပႆနာကုသုိလ္ကံက နတ္ဘ၀ ပဋိသေႏၶကိုေပးႏိုင္တယ္၊ နတ္ ျပည္ေလာကကို ေရာက္ေစတတ္တယ္လို႔ ပါဠိအကိုးအကားေတြနဲ႔ နတ္ျပည္သြားေအာင္ ေျဖၾကားထားျပန္ေတာ့ ေရွ႕ေနာက္မညီတဲ့ ဒီအေျဖစကားကို ဒကာႀကီးတို႔နားမလည္ဘဲ ႐ႈပ္ေထြးေနေတာ့ကာ ဘယ္လိုမွတ္သားၿပီး ဘယ္ ဟာကို အမွန္ယူရမွာလဲ ဆရာေတာ္၊ ဒီအေျဖႏွစ္ပါး တစ္သားတည္းက် ညီၫြတ္မႈရေအာင္ ရွင္းျပေပးပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ ေအးေလ…ဒီပုစၧာမ်ိဳးက အေျဖရမလြယ္လွဘူးလို႔ အစကတည္းက ေျပာခဲ့သားပဲဟာ၊ ဉာဏ္ နားနဲ႔ ေထာင္ဖမ္းမွ ပိုင္ႏိုင္စြာ သိနားလည္မွာ ျဖစ္တယ္၊ ကဲ.. နားေထာင္မွတ္သားေပေတာ့၊ ရွင္းျပေပးမယ္။
၀ိပႆနာကုသိုလ္က ဒုကၡသစၥာ ဘ၀ရဲ႕ ဆင္းရဲကို ခ်ဳပ္ျပတ္ေစတယ္ဆိုရာမွာ ေယာဂီ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား ေအာက္ေမ့ေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼတို႔၏ မူလသဘာ၀ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သက္သက္ျဖင့္ အမွန္အတိုင္း သိပ်က္ သိပ်က္ သြားၾကတဲ့အာ႐ံုေတြထဲမွာ နိစၥ သုခ အတၱ ဒိ႒ိသေဘာနဲ႔ စြဲလမ္းတဲ့ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကိေလသ၀ဋ္ ေတြဟာ မျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ အ၀ိဇၨာ ေမာဟရဲ႕ ေနရာမွာ ၀ိဇၨာ အေမာဟ ဉာဏ္၀င္လာလို႔ ဒုကၡသစၥာ သက္ သက္ပဲဟု ျမင္ကာ ဘ၀၏မခိုင္ၿမဲပံု အနိစၥ ငါမဟုတ္ပံု အနတၱတို႔ကိုပါ တိုးတက္ သိျမင္ျပန္လ်က္ သမုဒယ သစၥာ တဏွာေလာဘ၏ လိုခ်င္စြဲလမ္းမႈ ရမၼက္ကို တဒဂၤဟန္ျဖင့္ တစ္ခ်က္သိမွတ္ တစ္ခါပယ္ျဖတ္ၿပီး ျဖစ္ျဖစ္ေနတဲ့ ၀ိ၀ဋၬဉာဏသမၸယုတ္ မဟာကုသိုလ္ေတြပဲ။
အဲဒီေနရာမွာ “အာရမၼဏာႏုသယ ေခၚဆို” တဲ့ ၿမံဳကိန္းကိေလသာတို႔ကို အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ေခၚ ကိေလသ၀ဋ္မပါတဲ့ ဉာဏသမၸယုတ္ တိဟိတ္ဥကၠ႒ ၀ိပႆနာကုသိုလ္က ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျပတ္စဲေစတာပဲ၊ သည့္ေနာက္မွာလည္း အဲဒီကိေလသ၀ဋ္မွ ဆက္ၿပီးျဖစ္ၾကဦးမည့္ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံေတြဟာ မျဖစ္ရေတာ့ဘူး၊ ယင္းတို႔မျဖစ္ရတဲ့အတြက္ ယင္းတုိ႔မွ တစ္ဖန္ဆက္ၿပီး ေပးၾကျဖစ္ၾကရမည့္ ဘ၀ပဋိသေႏၶေတြကို ၀ိပႆနာကုသိုလ္က ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစတာပဲ၊ ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕။
အဲဒီလို အ၀ိဇၨာၿငိမ္း ၀ိဇၨာကိန္း၀ပ္တဲ့ ဉာဏ္နဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ ဓမၼရဲ႕ သေဘာမွန္ကို မွတ္တိုင္း မွတ္တိုင္း ခ်ဳပ္ျပတ္ၿငိမ္းစဲသြားၾကတဲ့ ကိေလသာေတြ ကံေတြ ဘ၀ေတြဟာ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ အမွန္အတိုင္း႐ႈသိေနတဲ့ အာ ႐ံုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး မျဖစ္ၾကရေတာ့ဘဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားၾကတာေတြသာျဖစ္လို႔ ၀ိပႆနာကုသိုလ္က ပဋိသေႏၶကို မ ကပ္ၿငိဘဲ ခ်ဳပ္ျပတ္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ေျဖဆိုခဲ့တာပါ၊ ၀ိ၀ဋၬကုသိုလ္ ၀ိပႆနာကံေတြပဲ၊ ကဲ… ရွင္းၿပီလား။
ဒကာ။ ။ အႏို႔ ၀ိပႆနာကုသိုလ္အလုပ္လုပ္ရင္း ေသသြားရင္ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ကံက နတ္ဘ၀ေရာက္ေစႏိုင္တယ္ ဆိုတာကေကာ ဆရာေတာ္ ေျဖရွင္းေပးပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ေက်းဇူးရွင္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ျပဳစုသြားတဲ့ ဒိ႒ိ၀ိေသာဓန ၀ဇီရဂၢ ဒီပနီက်မ္းမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက…
အခ်ိဳ႕ဆရာတို႔ကလည္း ၀ိပႆနာကုသိုလ္သည္ မဂ္ကိုသာ ေပးတတ္၏။ မဂ္ကိုမေပးလွ်င္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ လူ၊ နတ္၊ သုဂတိအက်ိဳးကို မေပးတတ္ဟူ၍ ေျပာဆိုၾကသည္လည္း ရွိ၏။ ထိုသို႔ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း က်မ္းဂန္ႏွင့္ မေလ်ာ္သည္သာတည္း။
အဲသည္အတိုင္း ေရးသားခ်မွတ္ ဆံုးျဖတ္သြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ရင္း ေသ သြားရင္ နတ္ျပည္ေရာက္ႏိုင္တယ္လု႔ိ ဆိုတာေပါ့။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆို ေစာေစာက ဆရာေတာ္ပဲ ၀ိပႆနာကုသိုလ္က ပဋိသေႏၶအက်ိဳး မေပးဘူးဟု (၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ ပဋိသႏၶႎ နာကၯတိ) ပါဠိေတြရြတ္ၿပီး၊ ခုေတာ့တစ္ခါ နတ္ပဋိ္သေႏၶေပးတယ္ ဆိုလာေတာ့ကာ ႐ႈပ္ေထြးကုန္ၿပီ၊ အဲဒါေလး ရွင္းေပးပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ မွန္ပါတယ္ေလ ေျဖရွင္းျပပါ့မယ္၊ ယခုဘ၀ အတၱသမၼာပဏီဓိ - ေခၚတဲ့ ၀ိပႆနာ ကာမာ၀စရ မဟာကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ထဲမွာ သဟဇာတ သမၸယုတ္သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ယွဥ္တြဲပါလာတဲ့ ေစတနာေတြကေတာ့ ပုေဗၺစ ကတပုညတာရဲ႕ စီမံခ်က္ကို လက္ခံေပါင္းတဲြကာ ပရမတ္ဆိုတဲ့ ဓမၼျဖစ္စဥ္အတိုင္း မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္စြာ သူတို႔ေပးရမည့္ ကာမသုဂတိဘ၀ေတြကို စီမံေပးၾကမွာပဲ၊ အေၾကာင္းညီၫြတ္မႈရွိေန သမွ် ဘယ္ေတာ့မွ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျပတ္စဲမႈမရွိဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာကုသုိလ္ ေစတနာေဇာေတြကို ပုေဗၺစ ကတပုည ကုသိုလ္ေဇာေတြက ေသခါနီးမွာ အာသႏၷကံသေဘာနဲ႔ ၀င္လာၾကကာ ကမၼနိမိတ္ေတြထင္ၿပီးေတာ့ ေသသြားတဲ့ ေယာဂီဟာ နတ္ျပည္ေရာက္တာလည္း မွန္တယ္လို႔ ေျဖၾကားခဲ့တာပါ၊ အဲဒါမွ မရွင္းေသးရင္ အဲဒီအ ေျဖမွတ္တမ္းကို အႀကိမ္တရာေလာက္ ဖတ္ဖတ္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔စဥ္းစားပါ ရွင္းသြားလိမ့္မည္၊ သို႔မဟုတ္ အဘိဓမၼာအ ဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ႀကီးထံမွာ သြားေရာက္ကာ ေျဖရွင္းေပေတာ့ ဒါပဲ၊ အဘိဓမၼာနည္းေတြဟာ လြယ္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ သေဘာေပါက္ ရွင္းလင္းသြားေအာင္ စဥ္းစားႀကံစည္ပါ့မယ္ ဆရာေတာ္၊ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ ပဲကို နည္းနည္းေတာ့ ရွင္းသြားပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ ပုေဗၺစ ကတပုညတာ က ၀ိပႆနာနဲ႔ တြဲသြားတာကိုး။

No comments: