သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Friday, June 18, 2010

တိပိဋကဓရႏွင့္စာမွတ္ပုဂ္ၢိဳလ္

တိပိဋကဓရႏွင့္စာမွတ္ပုဂ္ၢိဳလ္

ထိုအခါ သူေဌးႀကီး၏ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဥကၠဌဆရာေတာ္က မိမိကို ေခၚယူစစ္ေဆးေလသည္။
မိမိက အရွင္၀ဏ္ၰိတသည္ အေထာက္အမလံုး၀မရွိဘဲ ထူးကဲေက်ပြန္စြာရရွိသူ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုေန႔မွတ္တမ္းဇယား၌ မိမိလက္မွတ္ထိုးစဥ္က ဤ(ေထာက္ရ)မွတ္ခ်က္မရွိေၾကာင္း၊ ေနာက္မွေရးထည့္ေသာအရာျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ တင္ျပေလွ်ာက္ထားရသည္။

သူေဌးႀကီးဆာဦးသြင္ေရာ ဥကၠဌဆရာေတာ္ ဦေကာ႑ညပါအံ့အားသင့္ကာ စိတ္ႏွလံုးတုန္လႈပ္သြားၾကေလၿပီ၊ ထို႔ေနာက္ ကာလအနည္းငယ္အတြင္းမွာပင္ ဆိတ္ၿငိမ္စြာ အႀကံယူစဥ္းစားၾကၿပီး “သည္လိုဆို စာမွတ္လုပ္သူကို စစ္ေဆးဖို႔ရွိသည္” ဟု ခ်မွတ္လ်က္ စာမွတ္လုပ္သူကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အႏွံ႔အျပား သြားေရာက္ရွာေဖြခိုင္းကာ ေခၚလာၾကေတာ့သည္။
စာမွတ္ဆိုသည္မွာ။ ။ စာျပန္ပလႅင္ ထီးျဖဴေတာ္ေအာက္၌ စာျပန္ဆိုရသူ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးႏွင့္ ယင္း၏ ၀ဲ၊ ယာ၌ စာေထာက္သူရဟန္းေတာ္နွစ္ပါးက ကုလားထိုင္ႏွင့္ေနရသည္၊ ၄င္းစာေထာက္ႏွစ္ပါးေအာက္ၾကမ္းျပင္၌ ေရးမွတ္ရန္ထားေပးေသာ လူတစ္ေယာက္ကို “စာမွတ္” ဟုေခၚသည္။
ထိုေန႔က မိမိတို႔ စာျပန္ပလႅင္၌ “စာမွတ္” လုပ္သူကား အသက္ေျခာက္ဆယ္ခန္႔ရွိ၍ နားအလြန္ေလးေသာ သူျဖစ္ေလသည္။ ေအာ္ေျပာမွ ၾကားသည္။ အမည္ကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ သူေဌးၾကီးဆာဦးသြင္သည္ ေမးစစ္ရင္း အေတာ္စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ျဖစ္ေနေခ်ၿပီ။ ယင္းအား ေမးျမန္းေသာအခါ ထိုေန႔က ဘာမွ် ေရးမွတ္စရာမရွိ၍ မွတ္တမ္းေအာက္ဇယား၌(ေထာက္ရ) ဟု တစ္ႀကိမ္ေရးမွတ္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ေျဖၾကားအစစ္ခံေတာ့သည္။
အမွန္က ထိုစာျပန္သူသည္ အေထာက္အမ မရွိေခ်ာေမာစြာ မွန္မွန္ကန္ကန္ႏွင့္ ေျဖဆိုႏိုင္သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိက သူေဌးႀကီးဆာဦးသြင္အား “စကင္း၀ိစိတၱပဲ ဒကာႀကီးေရ” ဟု ေျပာထားမိျခင္းျဖစ္သည္။
ဤကား စာေထာက္သူတို႔၏ အေလ့သဘာ၀ စာကိုရလွ်င္ “ရတယ္၊ ေတာ္တယ္”၊ မရလွ်င္ “မရဘူး၊ အလကား၊ လာညာေနတဲ့ အ႐ႈပ္အေပြသာျဖစ္တယ္၊ အညာမထိေအာင္ သတိထားၾကည့္လုပ္ၾက” ဟု မိမိတို႔စာေထာက္အခ်င္းခ်င္း ေျပာေနၾကစကားပင္ ျဖစ္၏။ စာေအာင္ ေဂဇက္ျပန္တမ္းအမွန္သည္ မွန္ကန္စြာ စာစစ္သူတို႔၏ႏွလံုးသားထဲမွာသာ တည္ရွိသည္။
ယခုမူ စာေအာင္ျပန္တမ္း ေဂဇက္ကိုလည္း ႐ိုး႐ိုးေအာင္ႏွင့္ထုတ္ျပန္ၿပီးၿပီ (၀ိသိ႒ေနရာ၌) ျပန္လည္ျပင္ဆင္ကာ မေပးႏိုင္ေတာ့ေခ်၊ ထိုပုဂ္ၢိဳလ္မွာ မတရားေသာ ဆံုး႐ံႈးရျခင္းျဖင့္ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းရေတာ့၏။
သူေဌးႀကီး ဆာဦးသြင္သည္ စိတ္ႏွလံုးမေအးခ်မ္းေတာ့ဘဲ ထိုစာမွတ္လုပ္သူကို သဲသဲမဲမဲႀကိမ္းေမာင္းလ်က္ (“မင္းေထာင္က်ခ်င္လား၊ ေထာင္က်သြားႏိုင္တယ္” စသည္ျဖင့္ ေရရြတ္ျမည္တြန္ကာ) ျပန္လႊတ္လိုက္ေတာ့၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ ယင္းျပႆနာကား အရည္အခ်င္းဂုဏ္အဂၤါ ဘာမွ်မစစ္ေဆးဘဲ “လက္သင့္ရာစားေတာ္ေခၚဟူေသာ” အာဏာရွင္အလုပ္မ်ိဳးျဖစ္၍ ဆင္ျခင္စရာ ထံုးတစ္ခုဟု မွတ္ယူရေပမည္။
ဤျပႆနာေပၚၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း ကာလမွစ၍ သူေဌးႀကီးဆာဦးသြင္ႏွင့္ (ဤက်မ္းျပဳသူ) မိမိတို႔သည္ ရင္းႏွီးသည္ထက္ ပိုမိုရင္းႏွီးကာ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ နီးနီးစပ္စပ္ မၾကာခဏ မ်က္ႏွာခ်င္းၿပိဳင္ ရင္ခ်င္းဆိုင္၍ အမွတ္တရစကားမွစၿပီးလွ်င္ ရယ္ေမာစရာေျပာင္ေလွာင္ က်ီစယ္ျခင္းတို႔တုိင္ေအာင္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေျပာဆိုလ်က္ ခ်စ္ၾကည္စြာ ေနထိုင္ၾကေလၿပီ။
တိပိဋကဓရ စာျပန္ပြဲႀကီးကို ရက္ေပါင္း (၃၃)ရက္မွ်က်င္းပခဲ့ရာ တစ္ႏွစ္အတြက္ၿပီးစီးသြားေလၿပီ။ မိမိလည္း ဖလ္ယဥ္ဓမၼာ႐ံုႀကီးထဲ၌ ဆ႒ပိဋကတ္ေတာ္ စာျပင္ဌာနသို႔ ၀င္ေရာက္စစ္ေဆးျပင္ဆင္၍ ဉာဏလုပ္အားေပးေနေလၿပီ၊ သူေဌးႀကီးဆာဦးသြင္သည္ မိမိတို႔စာျပင္ဌာနသို႔ မၾကာခဏ လာေရာက္ၾကည္ညိဳေလ့ရွိသည္။
မိမိတို႔ စာျပင္ဌာနအနားယူေသာအခ်ိန္ပိုင္းမ်ိဳး၌ကား အငယ္ဆံုးျဖစ္ေသာ(မိမိအား ပုထုဇဥ္တို႔ သဘာ၀ရွိတတ္ေသာ သူေဌးမာန္ျဖင့္ ေလးစားမႈစိတ္ထားမပါဘဲ) ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္မ်ားျဖင့္သာ သူေျပာလိုေျပာ၍ ေမးလိုရာတို႔ကို ေမးျမန္းက်ီစယ္ေလ့ရွိသည္။ သူေဌးႀကီးႏွင့္တြဲဖက္ပုဂ္ၢိဳလ္တို႔ကာ ႏိုင္ငံေတာ္တရား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးသိန္းေမာင္၊ သာသနာေရး၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦး၀င္းစသည္တို႔အျပင္ အျခားသူမ်ားလည္း ပါ,ပါလာတတ္ေလသည္။
မွန္ပါသည္။ ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာက်မ္း၏အစ ဥပါသကာအခန္းက႑၌ ပထမပုစၦာကားသူေဌးႀကီးဆာဦးသြင္ႏွင့္ အေပါင္းပါတစ္စုတို႔က မိမိအားမေလးမစား ခ်စ္ၾကည္ေသာအားျဖင့္၊ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ မေလးမနက္ျပက္ရယ္ က်ီစယ္မႈ သေဘာျဖင့္ ေမးျမန္းခ်က္ ပဥႇာပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ယင္းျပက္ရယ္က်ီစယ္မႈ အေမးပဥႇာမွစလ်က္ တစ္စထက္တစ္စ သိမ္ေမြ႕ခက္ခဲနက္နဲေလးစားရေသာ အေမး၊အေျဖ အပိုင္းအခန္းမ်ားသို႔ တက္လွမ္းတက္လွမ္းကာ ေရာက္ ေရာက္သြားလ်က္ သာသနာေတာ္၏ အႏွစ္သာရႏွင့္စပ္ေသာ သိလိုခ်က္ “သမၼာဒိဌိ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ျဖစ္လိုေရး ” စတဲ့ေလးနက္ေသာ ပဥႇာျပႆနာမ်ားကို ဆက္ခါဆက္ခါ ေမးျမန္းမွတ္သားၾကျခင္း ျဖစ္ေတာ့၏။
စာဖတ္သုခမိန္သည္ ဤက်မ္းစာ၏ ပထမပိုင္းအစ ဥပါသကာအခန္းက႑ကို လွန္ၾကည့္လိုက္ပါ။ သူေဌးႀကီးဆာဦးသြင္ႏွင့္ အေပါင္းပါတို႔ စတင္ေမးျမန္းပံု ပထမပဥႇာကို ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။
ထိုအေမးပဥႇာ၏ ဟန္ပန္မူရာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အေနအထားႏွင့္ စကားအသြားအလာတို႔ကို အကဲခတ္ၾကည့္လွ်င္ က်မ္းဆရာအားက်ီစယ္ထားျခင္းႏွင့္ သူတို႔ေဖာ္ျပသြားေသာ ဥပါသကာ၏ ႐ုပ္ပံုအျပင္အဆင္ အသြင္သဏၭာန္ပါ ေပၚလြင္စြာေတြ႕ျမင္ရေပလိမ့္မည္။
ယင္းဥပါသကာ၏ ဗဟိဒၶပိတ္ျဖဴ၀တ္ ႐ုပ္လံုးေဖာ္ေသာ ေမးခြန္းပဥႇာကစ၍ ဥပါသကာအစစ္၏ အဇၨ်တၱစိတ္ဓါတ္ျဖစ္ပံု၊ ဥပါသကာ၏ဂုဏ္ရည္၊ ဥပါသကာ၏အဂၤါ၊ သမၼာဒိဌိ ဗုဒၶဘာသာ ဥပါသကာစစ္စစ္ျဖစ္ရွိသြားဖို႔ အေရးႏွင့္ ဥပါသကာ၏တက္လမ္း၊ က်င့္စဥ္၊ မဂ္၊ ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္၀င္သည္အထိအက်ိဳးခံစားခြင့္ အသင့္ျပဳလုပ္ထားရိွရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ား စသည္ျဖင့္ သိမွတ္စရာ ဓမၼာႏုဓမၼာ ပဋိပတ္ အက်င့္ျမတ္ ဂုဏ္ရည္ေတြကား ဓမၼဂုုေဏာ အနေႏၱာ ေျပာမဆံုးပင္ရွိေတာ့သည္။

No comments: