သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Monday, June 21, 2010

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဆိုတာ ဘာေတြလဲ? အနိစၥဆိုတာ အဲဒါပဲ ဒကာႀကီးတို႔

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဆိုတာ ဘာေတြလဲ
ဒကာ။ ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ပါးစပ္မွာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱတို႔ကို လူတိုင္းလိုလို ရြတ္ဆိုၾကတယ္။ အဓိပၸါယ္သေဘာေမးေတာ့လည္း ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြ ပါဠိေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ေပြၿပီး လူတစ္ဖက္သား နားလည္သေဘာက် ေအာင္ ေျပာမျပႏိုင္တာက မ်ားေနပါတယ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ နားရွင္းေအာင္ အက်ဥ္းကေလးနဲ႔ လင္းေပးပါဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။အင္း….ဒါက ပညာရွိတို႔၏ လက္ေတြ႕အလုပ္ ႐ုပ္နာမ္သေဘာမို႔ လက္ေတြ႕လုပ္စမ္းၾကည့္မွ သိမွာျဖစ္တယ္၊ ကိုင္း… ဒကာႀကီးတို႔ကို ခုခိုင္းၾကည့္မယ္၊ ဒကာႀကီးတို႔စိတ္နဲ႔ မႏၲေလး၊ ေရး၊ ၿမိတ္၊ ထား၀ယ္၊ ပုသိမ္၊ ေျမာင္းျမ၊ မအူပင္၊ ဖ်ာပံု စံုေအာင္ ခုခ်က္ခ်င္း သြားၾကည့္လိုက္စမ္း။
ဒကာ။ ။ သြားၿပီးပါၿပီဆရာေတာ္၊ ဒိၿမိဳ႕ေတြက ဒကာႀကီးတို႔ ေရာက္ဖူးတာေတြမို႔ မထူးဆန္းလွပါဘူး၊ ႏွံ႔ေအာင္ သြားခဲ့ပါတယ္။
ဆရာ။ ။ ဒကာႀကီးတို႔ကို ေမးမယ္ ေျဖပါ၊ မႏၲေလးကေနၿပီး ေရးၿမိဳ႕ဘက္ကို သြားေတာ့ကာ မႏၲေလးသြားတဲ့သိစိတ္ကေလးေတြဟာ ရွိေနေသးသလား။
ဒကာ။ ။ ေရးၿမိဳ႕သြားေတာ့ မႏၲေလးသြားတဲ့ သိစိတ္ေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး ဆရာေတာ္၊ ေရးၿမိဳ႕သြားတဲ့ စိတ္ေတြသာ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။
ဆရာ။ ။ မႏၲေလးသြားတဲ့သိစိတ္ေတြက မျဖစ္လို႔ မရွိတာလား ဒကာႀကီးတို႔။
ဒကာ။ ။မႏၲေလးသြားတုန္းကေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ မႏၲေလးေစ်းခ်ိဳေရာ နန္းတြင္းေရာ စိတ္နဲ႔ ႏွံ႔ေအာင္သြားခဲ့တာပဲဟာ ျဖစ္တာေပါ့။
ဆရာ။ ။ ဒါျဖင့္ အဲဒီမန္းသြားတဲ့စိတ္ေတြကို ခုျပစမ္းပါ ဒကာႀကီးတို႔။
ဒကာ။ ။ မန္းသိစိတ္က မန္းမွာတင္ပဲ သိဖို႔ ျဖစ္ရွိေနမွာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ ေရး သိစိတ္က တျခားပဲဟာ၊ ေရးဘက္ကိုေတာ့ ဘယ္လိုက္ပါလာေတာ့မွာလဲ၊ ေရးဘက္သြားေတာ့ ေရးၿမိဳ႕သိစိတ္ေတြသာ ျဖစ္ေနမွာေပါ့ ဆရာေတာ္။


အနိစၥဆိုတာ အဲဒါပဲ ဒကာႀကီးတို႔
ဆရာ။ ။ အင္း.. အနိစၥဆိုတာ အဲဒါပဲ၊ “ဟုတြာ အဘာ၀ေတာ အနိစၥာ” ျဖစ္ၿပီးရင္ ဘာမွ မက်န္ရစ္ခဲ့ပဲ အကုန္လံုး ပ်က္ကုန္တာကို အနိစၥလို႔ေခၚတယ္၊ တစ္ခါသိ တစ္ခါပ်က္နဲ႔ ျဖစ္ေပၚမႈက လ်င္ျမန္လြန္းလို႔ ပ်က္သြားတဲ့ စိတ္ေနရာမွာ ေနာက္ထပ္အစားထိုး အသစ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ကို မသိလို႔ သည္တစ္စိတ္တည္းပဲ နိစၥပဲ ၿမဲတာပဲလို႔ ထင္မွတ္ေနၾကတာ၊ သေဘာက်ရဲ႕လား၊ ကိုယ့္ဉာဏ္အျမင္နဲ႔ ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္ပါ။
ဒကာ။ ။ စြမ္းႏိုင္ရင္ အနည္းငယ္ ထပ္ၿပီးရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ နားေထာင္ပါ (ပ-ထ-မ) ပ- ဆိုတဲ့အသံ႐ုပ္ကို သိတဲ့စိတ္က နာမ္၊ သူပ်က္သြားမွ ထ- ဆိုတဲ့ အသံ႐ုပ္ကို သိတဲ့စိတ္နာမ္က ေပၚလာတာ၊ တစ္စိတ္တည္းက သိသြားတာ မဟုတ္ဘူး၊ ႐ုပ္ပိုင္းမွာလည္း အတူတူ ပဲ၊ စိတ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္သလို ႐ုပ္ေတြဟာလည္း တရစပ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာပဲ၊ အဲဒါကို အနိစၥသေဘာလို႔ ေခၚတယ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ရ အနိစၥပဲ။
အဲဒီ အနိစၥ မၿမဲလို႔၊ ဒုကၡ ဆင္းရဲတာပဲ၊ ေလာကႀကီးမွာ အရာ၀တၳဳေတြဟာ အားလံုးခိုင္ၿမဲေနရင္ ဘာျပဳျပင္လုပ္ကိုင္ ေနစရာလိုမလဲ၊ မျပဳျပင္ မလုပ္ကိုင္ဘဲ ေနရရင္ သုခ ခ်မ္းသာအစစ္ေပါ့၊ ခုေတာ့ လုပ္လိုက္ရတာ ခုတင္ခု ဖတ္ဖတ္ကိုေမာလို႔ အဲဒါဒုကၡပဲ၊ အနိစၥ မခုိင္ၿမဲလို႔ ဒုကၡ ဆင္းရဲတယ္ ဒါပဲ၊ ေရွ႕ကျဖစ္ ေနာက္ကပ်က္ ျဖစ္လာတာကို ဥဒယ၊ ပ်က္သြားတာကို ဗယ၊ အဲဒီေရွ႕ကျဖစ္တာကို ေနာက္ကအပ်က္နဲ႔ ၫႇပ္ၿပီး ႏွိပ္စက္ေနတာကို “ပီဠနတၳ” ေခၚတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ “ဥဒယဗၺယ ပီဠနေတၳန ဒုကၡာ” ျဖစ္ပ်က္မႈေတြနဲ႔ ႀကိတ္ၫႇပ္ၿပီး ႏွိပ္စက္ေနတာဟာ ဒုကၡပဲလို႔ မွတ္ရတယ္။
အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြကို ၿမဲေအာင္ ခုိင္ေအာင္ ကိုယ္တုိင္လည္း မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ သူမ်ားကို လုပ္ခိုင္းလို႔လည္း မရႏိုင္ဘူး၊ ျဖစ္ပ်က္ျခင္းနဲ႔ ႏွိပ္စက္ေနတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡကိုလည္း သုခခ်မ္းသာျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ ကိုယ့္အလုိ အတုိင္း မလိုက္မျဖစ္တာကို အနတၱလို႔ ေခၚတယ္၊ “အ၀သ၀တၱေနန အနတၱာ” ကိုယ့္အလိုမလိုက္ ကိုယ့္အႀကိဳက္သို႔ မပါ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြဟာ အနတၱပဲ။
ဆိုလိုရင္းက ငါ၊ ငါ့ဟာ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ ကဲ..ရွင္းလင္းၿပီလား၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သိခ်င္ရင္ ကိုယ္ထဲမွာ စိတ္နဲ႔ ရွာရတယ္။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼအေပၚမွာ စိတ္နဲ႔ ႐ႈမွတ္ရတာျဖစ္လို႔ ရွင္းလင္း ျပတ္သားပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႕ ဆိုတာ သဟာပဲကို ေက်နပ္ပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ ဒါနဲ႔မ်ား အနိစၥ အနိစၥနဲ႔ ပုတီးႀကီးကိုင္ၿပီး ရြတ္ဆိုကာ ပုတီးစိပ္ေနၾကတာ အံ့စရာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း ပုတီးႀကီးကိုင္ၿပီး နာမ႐ူပံ အနိစၥံ ဒုကၡံ အနတၱံ တဲ့၊ စိတ္အလုပ္ ကိုယ္မွာရွာရမွာကို ႏႈတ္နဲ႔ေအာ္ေနၾကတယ္၊ ေတာ္ေတာ္မထက္ေသးတဲ့ သူေတြပဲေနာ္။
ဆရာ။ ။ အင္း၊ ေနာက္ေတာ့လည္း အျမင္မွန္လာၾကမွာေပါ့ေလ၊ ဆရာေကာင္းရဖို႔ လိုတယ္ေနာ္၊ ၾကပ္ၾကပ္သတိထားၾက။

No comments: