သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Tuesday, June 22, 2010

႐ုပ္ ေဖာက္ျပန္တယ္ဆိုတာ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လိုလဲ?

႐ုပ္ ေဖာက္ျပန္တယ္ဆိုတာ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လိုလဲ
ဒကာ။ ။ ႐ုပ္ဆိုတာ ေဖာက္ျပန္တယ္၊ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာေၾကာင့္ ႐ုပ္လို႔ေခၚတယ္ဟု မွတ္ရမယ္လို႔ ေဟာေျပာေနၾကတာ၊ ျဖစ္ေပၚၿပီး ပ်က္ ပ်က္သြားတာကို ေဖာက္ျပန္တယ္လုိ႔ မွတ္ရမွာလား ဆရာေတာ္။
သည္လိုဆိုရင္ နာမ္တရားေတြလည္း ျဖစ္ေပၚၿပီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားၾကတာပဲ၊ သူတို႔ကိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ႐ုပ္လို႔မေခၚရပါသလဲ၊ ရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း… ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္တယ္ ဆိုတာ ပ်က္ ပ်က္သြားတတ္လို႔ ၀ယသေဘာ ဘဂၤသေဘာရွိလုိ႔ ႐ုပ္ေခၚတာမဟုတ္ဘူး တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားတာကိုပင္ ေဖာက္ျပန္တယ္လို႔ ေခၚတာျဖစ္တယ္၊ ဒါကို ထင္ရွားေအာင္ ျမတ္ဗုဒၶက အေမးအေျဖနဲ႔ ေဟာထားတယ္။
ေကန ႐ုပၸတိ၊ သီေတနပိ ႐ုပၸတိ၊
ဥေဏွနပိ ႐ုပၸတိ၊ဇိဃစၧာယပိ ႐ုပၸတိ၊
ပိပါသာယပိ ႐ုပၸတိ၊ ဍံသ မကသ ၀ါတာတပ
သရီသပ သမၹေႆနပိ ႐ုပၸတိ။
ဘာေၾကာင့္ ဒီ႐ုပ္က ေဖာက္ျပန္ရတာလဲ၊ အေအးနဲ႔ေတြ႕ထိလို႔ ေဖာက္ျပန္တယ္၊ အပူနဲ႔ေတြ႕ထိလို႔လည္း ေဖာက္ျပန္တယ္၊ ဆာေလာင္လို႔လည္း ေဖာက္ျပန္တယ္၊ ေရငတ္လို႔လည္း ေဖာက္ျပန္တယ္၊ ေနပူေလာင္လို႔ ေႁမြကိုက္လို႔ ကင္းကိုက္လို႔ စသျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ပံုေတြကို ရာေထာင္မကေအာင္ ေဟာေျပာထားတာရွိတယ္၊ ျဖစ္ပ်က္မႈကို ရည္မွတ္ေဟာၾကားတာ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္တယ္ဆိုတာ တစ္စံုတစ္ခုေသာဆန္႔က်င္ဘက္အေၾကာင္းေၾကာင့္ေနာက္႐ုပ္ အစဥ္က ေရွး႐ုပ္အစဥ္နဲ႔မတူဘဲ ေဖာက္ျပန္တတ္လုိ႔ (၀ါ) ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွင့္ ေတြ႔ထိရင္ ေဖာက္ျပန္တတ္လို႔ ယင္း ေဖာက္ျပန္မႈ “သေဘာတရား” ကို ႐ုပ္လို႔ေခၚတယ္မွတ္ရမယ္တဲ့၊ ျဖစ္၊ ပ်က္မႈသေဘာကေတာ့ နာမ္တရားမွာလည္း ရွိတာပဲဟာ စိတ္ေစတသိက္၊ ႐ုပ္တရားစုမွန္သမွ် ျဖစ္ပ်က္ခ်ည္းပဲလို႔ မွတ္ရမည္တဲ့၊ ကဲ.. ရွင္းရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ျဖစ္ပ်က္တာက တျခား၊ ေဖာက္ျပန္တာကတျခား၊ ရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္ပါၿပီ ဆရာေတာ္။

No comments: