သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, January 9, 2011

ငါးပါးသီလဟာ လူတို႔၏ နိစၥသီလေလာ

ငါးပါးသီလဟာ လူတို႔၏ နိစၥသီလေလာ

          ဒကာ။           ။ ဆရာေတာ္က လူတို႔မွာ အျမဲတေစ ေစာင့္သံုးရမည့္ နိစၥသီလမ်ိဳး မရွိဟု မိန္႔ဆိုသြားေပမယ့္ ဆရာထိုထိုတို႔ကေတာ့ လူတို႔သည္ ငါးပါးသီလကို မိမိတို႔ ခါး၀တ္ပုဆိုး, ထမီ ကဲ့သို႔ အျမဲေစာင့္ထိန္းရမည့္ နိစၥသီလမ်ိဳးျဖစ္သည္၊ ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳစြာ ေစာင့္ထိန္းၾကဟု ေဟာၾကားဆံုးမ သြားၾကတာခ်ည္းပဲမို႔ ငါးပါးသီလဟာ လူတို႔ရဲ႕ နိစၥသီလ မဟုတ္ဘူးလား ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။
          ဆရာ။           ။ အင္း...ဒီစကားက "ဥပါသေကာ ပါသိကာနံ နိစၥသီလ၀ေသန ပဥၥသိကၡာ ပဒါနိ" ဟူေသာ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာဆရာ၏ စကားကို မူထားျပီး လူနဲ႔ သီလ, မခြဲျခားဘဲ တသားတည္း ေဟာၾကားၾကတာပဲ ျဖစ္တယ္။
                             ပိဋကတ္စာေပ၌ လိမၼာ ကၽြမ္းက်င္ေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာတို႔ ယူဆပံုက (၁) သီလကို ေစာင့္ထိန္းတတ္တဲ့ လူရယ္၊ (၂) ေစာင့္ထိန္းအပ္တဲ့ သီလရယ္ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားျပီး ယူၾကတယ္၊ "လူနဲ႔, သီလနဲ႔, သီလနဲ႔လူ" သီလက ေစာင့္ထိန္းခံရတဲ့ သေဘာပဲရွိတယ္၊ ဒီသေဘာကို ေစာင့္ထိန္းေပးရမွာက လူပဲ ျဖစ္တယ္။
                             ၀ိသုဒၶိမဂ္ဆရာက (နိစၥ သီလ ၀ေသန ပဥၥသိကၡာပဒါနိ) သည္ သိကၡာပုဒ္ ငါးပါးလံုးဟာ အျမဲေစာင့္ထိန္းရမည့္ သီလလို႔ (လူကိုပဓာနမထားဘဲ) ေစာင့္ထိန္းခံရတဲ့ သီလရဲ႕သေဘာရင္းကိုသာ ပဓာနထားျပီး မိန္႔ဆိုထားတာျဖစ္တယ္။
                             ၀ိသုဒၶိမဂ္ဆရာရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက  သည္ငါးပါးထဲက တပါးပါးကို က်ဴးလြန္မိရင္ အျပစ္ အျပစ္ရွိရမည္သာ ျဖစ္၏ဟုဆိုလိုတယ္၊ အဲဒီငါးပါးထဲက ဘယ္ဟာကိုမွ မက်ဴးလြန္ရဘူးတဲ့၊ အဲဒါပဲ၊ အဲဒါကို နိစၥလို႔ဆိုတာ။ အဲဒီလို သီလကိုသာ အေျခခံ ဦးစားေပးကာ ေျပာၾကားတဲ့စကားကို ဆရာအခ်ိဳ႕က "ဒီငါးပါးသီလကို အျမဲေစာင့္ထိန္းႏိုင္မွ ေစာင့္ရမည္" နိစၥသီလမ်ိဳး ျဖစ္သည္၊ အျမဲမေစာင့္ႏိုင္ရင္ မေစာင့္ရဘူး၊ တ၀က္တပ်က္နဲ႔ မေစာင့္ေကာင္းဘူးဟု ေစာင့္ထိန္းသူ လူကို ဆြဲထည့္ျပီး ေဟာေျပာေနၾကတာ ျဖစ္တယ္၊ ထိုဆရာတို႔ စကားကို မမွတ္သား မခံယူရဘူးေနာ္။
                             ပဥၥသီလ၏သေဘာရင္းကား ငါးပါးစလံုးကိုပင္ အျမဲေစာင့္ထိန္းအပ္ ေစာင့္ထိန္းခံရမည့္သေဘာကို ေဆာင္ေနသည္တဲ့၊ ဒါဟာ ပဥၥသီလရဲ႕ဓမၼသေဘာပဲျဖစ္တယ္။
                             ေစာင့္ထိန္းတတ္တဲ့လူတို႔၏ သေဘာကေတာ့ သေမၼာဟ၀ိေနာဒနီ အ႒ကထာ၊ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ အ႒ကထာတို႔မွာ လာရွိတဲ့အတိုင္း (ယံ ယံ သေကၠာႏၲိ တံ တေဒ၀ ေဂါေပႏၲိ) ကိုယ္စြမ္းအားရွိသေလာက္ ငါးပါးလံုးျဖစ္ေစ၊ တပါးပါးပဲျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ပါး သံုးပါး ျဖစ္ေစ ေစာင့္ထိန္းၾကျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္၊ သီလရဲ႕ ဓမၼသေဘာသြားကို ယူျပီးေတာ့ လူတို႔ရဲ႕ သေဘာထားကို တသားတည္းျဖစ္ေအာင္ မေရာမေယာင္ရဘူး၊ ကဲ...ရွည္သြားျပီ ေတာ္ၾကစို႔။
          ဒကာ။           ။ ေအာ္...ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာအခ်ိဳ႕က ကံငါးပါးထဲက ၂ ပါးထိန္းရမယ္၊ ၃ ပါး ထိန္းရမယ္နဲ႔ ခြဲျခမ္းျပီး စြမ္းႏိုင္သမွ် ထိန္းခိုင္းၾကတာကို၊ ေက်နပ္ပါျပီ ဆရာေတာ္။

No comments: