ပုထုဇဥ္ကုသိုလ္ဉာဏသမၸယုတ္နဲ႔ ၀ိပါက္ဉာဏသမၸယုတ္တို႔ဟာ ျဖစ္ပံုခ်င္းဘယ္လိုထူးျခားလဲ
ဒကာ။ ။ ေလာကီဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ေတြထဲက ကိရိယာ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ေတြကိုေတာ့ ဘုရားရဟႏၲာတို႔မွာ ျဖစ္တာမို႔ ထားပါေတာ့။ ပုထုဇဥ္ေတြမွာျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္နဲ႔ ၀ိပါက္ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ႏွစ္မ်ိဳးဟာ ျဖစ္ပံုျခင္း ဘယ္လိုထူးျခားကြဲျပားၾကပါသလဲ ဆရာေတာ္၊ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ခ်င္းကေတာ့ အတူတူပဲဟာ။
ဆရာ။ ။ အင္း….ဒီစိတ္ႏွစ္ပါးျဖစ္ပံုျခင္း ကြဲျပားျခားနားပံုကေတာ့ ၾကိဳးစားအားထုတ္ လုပ္ယူလို႔ ျဖစ္လာရတဲ့ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္နဲ႔ မၾကိဳးစား အားမထုတ္ရဘဲ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္၊ အဲဒီလို ျဖစ္ပံုျခင္း ကြဲျပားထူးျခားၾကတယ္။
ဒကာ။ ။ တပည့္ေတာ္တို႔ နားလည္ေအာင္ နည္းနည္းေလာက္ ခ်ဲ႕ထြင္ရွင္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ပုထုဇဥ္တို႔ ကုသိုလ္ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ကုသိုလ္ကံ ေခၚဆိုတဲ့ ဒါနအလုပ္ သီလအလုပ္ သမထအလုပ္ ၀ိပႆနာအလုပ္ တို႔ကိုျပဳလုပ္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ”သေဗၺ သတၱာ ကမၼႆကာ” - ကံသာလွ်င္ ကိုယ့္ဥစၥာျဖစ္သည္၊ “ကမၼ ဒါယာဒါ” - ကံသာလွ်င္ အေမြခံပစၥည္းျဖစ္သည္၊ ကံကိုလုပ္လွ်င္ ကံ၏ အက်ိဳးလုပ္ခကို မုခ်ရရွိမည္ ဟု ကံနဲ႔ ကံ၏အက်ိဳးတရားကို ယံုၾကည္ကိုးစားျပီးေတာ့ ၾကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ဟာ ဉာဏသမၸယုတ္ကုသိုလ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ ကဲ…ပုထုဇဥ္တို႔ ကုသိုလ္ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ ျဖစ္ပံုကို အဲဒီလို မွတ္ေပေတာ့၊ အဲဒီ ေလာကီကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ကိုပဲ ပညာပါရမီလို႔လည္း ေခၚရေသးတယ္။
ဉာဏသမၸယုတ္ ၀ိပါက္စိတ္ ျဖစ္ေအာင္ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခားနဲ႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး၊ ေရွးကၾကိဳးစားျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ဉာဏသမၸယုတ္ကုသိုလ္ကံ ေစတနာေတြက စီမံဖန္တီးေပးတဲ့အတိုင္းသာ အေၾကာင္းဉာဏသမၸယုတ္ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေကာင္းတဲ့ ျမင္ ၾကား နံ စား ထိ အက်ိဳးဉာဏသမၸယုတ္၀ိပါက္စိတ္ တရားစုေတြဟာ ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚ လာေနၾကတာေတြပဲ၊ ကဲ….အဲဒါျဖစ္ပံုခ်င္း ကြဲျပားျခားနားပံုပဲ၊ ရွင္းရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ ရွင္းသြားပါျပီဆရာေတာ္၊ ေက်နပ္ႏွစ္သက္လွပါတယ္ဘုရား၊ ကုသိုလ္ဉာဏသမၸယုတ္က ျပဳလုပ္ယူရတဲ့ အမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ ၀ိပါက္ဉာဏသမၸယုတ္ ကေတာ့ မျပဳလုပ္ရဘဲ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ ျဖစ္ေပၚလာရတယ္။
No comments:
Post a Comment