သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Monday, January 17, 2011

ဒါနနဲ႔ စာဂဟာ အတူတူပဲေလာ၊ ဒါနနဲ႔ ပရိစၥာဂ ဘာထူးသလဲ

ဒါနနဲ႔ စာဂဟာ အတူတူပဲေလာ

          ဒကာ။           ။ ဒါနနဲ႔ စာဂသေဘာကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေဟာေျပာ ျငင္းခံုေနၾကပါတယ္၊ အခ်ိဳ႔ကလည္း ဒါန-ေပးကမ္း လွဴဒါန္းလိုက္ျခင္းပင္၊ စာဂ- စြန္႔ၾကဲျခင္း ျဖစ္သြားတာပဲ၊ အတူတူပါပဲလို႔ ေဟာေျပာၾကပါတယ္။
                             ဆရာအခ်ိဳ႕ကလည္း စာဂ-ဆိုတာ ေပးလွဴတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္ပစၥည္းဥစၥာေတြကို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စြန္႔ပစ္လိုက္တာဟုေျပာၾကပါသည္၊ အဲဒီ တရားႏွစ္ပါးဟာ တူသလား ကြဲျပားသလား ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။
          ဆရာ။           ။ လာျပန္ျပီလား။ ဒါေတြျငင္းခံုေနေတာ့ နိဗၺာန္ မဂ္ဖိုလ္ ရမွာမို႔လား၊ လွဴစရာ ေပးစရာရွိ ေပးလွဴလိုက္ရင္ ျပီးတာပဲဟာ၊ တယ္လွ်ာရွည္တဲ့ ဒကာၾကီးေတြပဲကိုး။
          ဒကာ။           ။ ပါရမီဆယ္ပါးထဲမွာ ဒါနပါရမီသာပါတာ၊ စာဂပါရမီလို႔ မပါဘူး၊  ဒါ့ေၾကာင့္ ေပးလွဴမႈ ဒါန၊ စြန္႔ၾကဲမႈ စာဂ မတူဘူး စသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဟာေျပာျငင္းခံုေနၾကလို႔ ေမးရတာပါ ဆရာေတာ္။
          ဆရာ။           ။ ကဲ...ဒါျဖင့္လည္း မွတ္သားၾကေပေတာ့၊ သုတၱန္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ ဒါနနဲ႔ စာဂဟာ မတူကြဲျပား ျခားနားမႈရွိတယ္၊ အဘိဓမၼာနည္းနဲ႔က်ေတာ့ တူေသာသေဘာရွိတယ္။

သုတၱန္နည္း ဒါန
          သုတၱန္နည္းက (၁) အလွဴရွင္ပုဂၢိဳလ္၊ (၂) ေပးလွဴစရာဝတၳဳပစၥည္း၊ (၃) အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ (၄) ေပးလွဴခ်င္တဲ့ စိတ္ေစတနာ၊ အဲဒီ အေၾကာင္းေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုလာရင္ အလွဴရွင္ကိုယ္တိုင္ ေပးလွဴလိုက္ျခင္း- သာဟတၳိက ဒါန၊ သူတပါးအား တဆင့္ ေပးလွဴခိုင္းျခင္း- အာဏတၱိိက ဒါန၊ အဲဒါ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္း ဒါနကုသိုလ္ပဲ (အႏုႆတိ ဆယ္ပါးမွာ စာဂါႏုႆတိနဲ႔ ဆိုတယ္။)

အဘိဓမၼာနည္း ဒါန
          အဘိဓမၼာနည္းကေတာ့ ဒီပစၥည္းကို ငါမသံုးေဆာင္ေတာ့ဘူး၊ သူတပါးအား စြန္႔လႊတ္လိုက္ေတာ့မည္ ဟု အၾကိမ္ၾကိမ္ ေပၚေပါက္လာတဲ့ စိတ္ ေစတနာေတြ အေလ်ာက္ ပစၥည္းဝတၳဳအေပၚမွာမိမိ သိမ္းပိုက္ တြယ္တာ ခံစားလိုတဲ့ စိတ္ကို ပယ္ေဖ်ာက္ကာ တခါတည္း စြန္႔လႊတ္လိုက္တာဟာ စာဂပဲ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ျပဳတဲ့အခါမွာ ေပးလွဴျခင္း- ဒါနျဖစ္လွ်င္ စြန္႔လႊတ္ျခင္း- စာဂဟာလည္း ျဖစ္သြားေတာ့တာေပါ့။
          ကဲ...ရွင္းျပီလား၊ ဒါနနဲ႔ စာဂဟာ ေျပာဆိုတဲ့ (သဒၵါ) စကားသံခ်င္းသာ ျခားနားတာပါ၊ သေဘာသြားကေတာ့ မကြဲျပားပါဘူး၊ ဒါနျဖစ္ရင္ စာဂဟာလည္း ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ၊ ဒါနရဲ႕ အမွတ္လကၡဏာကိုက အာလယျပတ္စြန္႔လြတ္ႏိုင္ျခင္း လကၡဏာမို႔ ကိုယ့္ပစၥည္းဥစၥာေတြကို တခါတည္း စြန္႔လႊတ္သြားတာဟာလည္း ဘယ္သူယူယူ ဘာလုပ္လုပ္ ငါ့ဥစၥာမဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲျခင္းသေဘာထဲ သက္ဝင္သြားတာပါပဲ၊ ခြဲျခားေနစရာ မလိုပါဘူး။

ဒါနနဲ႔ ပရိစၥာဂ ဘာထူးသလဲ
          ဒကာ။           ။ သဟာကိုေတာ့ သေဘာက်ပါျပီ ဆရာေတာ္၊ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးထဲမွာလာတာက ဒါန ကတမ်ိဳး၊ ပရိစၥာဂ ကတမ်ိဳးမို႔လို႔ မတူကြဲျပား ျခားနားသလို ျဖစ္မေနဘူးလား ဘုရား၊ စာဂ ပါေနပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး။
          ဆရာ။           ။ ဟိုဟာက တျခားပဲ၊ ပရိစၥာဂနဲ႔လာတာ၊ (ပရိ ဆိုတဲ့ ပုဒ္က အထူးျပဳထားတာ) စာဂ မွ မဟုတ္ပဲဟာ၊ ပရိစၥာဂ ဆိုတာက ဘုရင္မင္းရဲ႕ အမႈထမ္းေကာင္း၊ သူရဲေကာင္း၊ ေက်းေတာ္မ်ိဳး၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးေတြ ေနာင္ၾကိဳးစား အားတက္ လုပ္ေဆာင္ခ်င္ေအာင္ ဆုေတာ္ လာဘ္ေတာ္ အေနနဲ႔ ေဝဖန္ပိုင္းျခားျပီး ေဝစုခ်ေပးတာကို ေခၚတာပဲဟာ၊ ေပးကမ္းကာမွ် ဆုေတာ္သာျဖစ္တာ၊ ေပးစြန္႔တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါနလည္း မဟုတ္ဘူး၊ စာဂလည္း မဟုတ္ဘူး၊ သူ႔နာမည္ကိုက ပရိစာဂ”တဲ့။ ဘာလွ်ာရွည္ခ်င္ေသးလဲ။
          ဒကာ။           ။ ဒီအေျဖစကားနဲ႔ပဲ အားရႏွစ္သက္လွပါျပီ ဆရာေတာ္၊ လွ်ာလည္း မရွည္ေတာ့ပါဘူး။

No comments: