သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, January 2, 2011

ယမကာပါဋိဟာ တန္ခိုးေတာ္ျပရာမွာ ေရ,မီး အစံု အစံု အတူတူ တျပိဳင္တည္း ထြက္ပါသလား


ယမကာပါဋိဟာ တန္ခိုးေတာ္ျပရာမွာ ေရ,မီး အစံု အစံု အတူတူ တျပိဳင္တည္း ထြက္ပါသလား

          ဒကာ။           ။ ျမတ္စြာဘုရားက သရက္ျဖဴပင္ရင္းမွာ တန္ခိုးေတာ္ျပရာ၀ယ္ ကိုယ္ေတာ္၏ အထက္ပိုင္းက မီးအလွ်ံေတြ မ်က္လံုးေတာ္တဘက္က ျဖဴေသာေရာင္ျခည္ေတာ္ေတြ၊ တဘက္က နီေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေတြ စသည္ျဖင့္ အျပိဳင္အျပိဳင္ လႊတ္ေတာ္မူတယ္လို႔ တခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားက ေျပာေဟာၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆရာ က်ေတာ့လည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ တျခားစီ ထြက္ေပၚလာၾကတာတဲ့၊ အဲဒါရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။
          ဆရာ။           ။ သဟာက စိတ္အလုပ္ေတြပဲ၊ အဘိဓမၼာ၀ီထိပိုင္းသင္ဖူးရင္သိပါတယ္၊ တခ်ိန္တည္းမွာ စိတ္ႏွစ္မ်ိဳး တျပိဳင္တည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ေရအလ်ဥ္ကို ဖန္ဆင္းတာက တစိတ္, တ၀ီထိ, တကာလ၊ မီးအလ်ဥ္ကို ဖန္ဆင္းတာက တစိတ္, တ၀ီထိ, တကာလ၊ တျခားစီျဖစ္တာပါ၊ အတူတူတျပိဳင္တည္းျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
          ဒကာ။           ။ အႏို႔ ဘာျဖစ္လို႔ ယမက...အစံု အစံု အတူတူ တျပိဳင္တည္းဟု ေျပာေဟာေနၾကတာလဲ ဆရာေတာ္။
          ဆရာ။           ။ ဘုရားျမတ္၏ စိတ္ဓာတ္ေတာ္က အလြန္အမင္းလ်င္ျမန္ျခင္းရွိတယ္၊ တ၀ီထိနဲ႔ တ၀ီထိၾကားမွာ ဘ၀င္စိတ္အားက နည္းနည္းပါးပါး သာျဖစ္တာ၊ ၀သီေဘာ္ ငါးပါး ေလ့လာျခင္းမ်ားကလည္း ထိပ္ဖ်ားထြတ္ေခါင္ ေဆာင္ေနေတာ္မူတာျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဖူးျမင္ရတဲ့ လူ, နတ္, ျဗဟၼာေတြက မီးနဲ႔ေရဟာ အတူတူတျပိဳင္တည္း ဘြားခနဲ ဘြားခနဲ အစံုအစံု ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတာပါ၊ အဲဒါေသခ်ာစြာ သိခ်င္ရင္ စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚပံု ၀ီထိပိုင္းကို ေလ့လာသင္ၾကားေပးပါ၊ အမွန္က တန္ခိုးျပာဋိဟာ ျပတယ္ဆိုတာေတြမွန္သမွ် စိတ္အလုပ္ေတြခ်ည္းပဲ၊ စိတ္သည္ တခုျပီးမွ တခုျဖစ္သလို ဖန္ဆင္းေပးတဲ့ အာရံုေတြဟာလည္း တခုျပီးမွ တခု ျဖစ္ေပၚလာတာလို႔သာ မွတ္ယူရမယ္၊ ကဲ ေက်နပ္ျပီလား။
          ဒကာ။           ။ စိတ္အစဥ္ျဖစ္ပံု ၀ီထိပိုင္း နားလည္ေအာင္ ေလ့လာသင္ၾကားရမွာပဲ ဆရာေတာ္၊ ဒါမွသာ ပိုရွင္းေက်နပ္မွာပဲ။

No comments: