သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Friday, December 31, 2010

မဂ္ဖိုလ္တရား ရွာမွီးသူေတြဟာ သခၤါရဒုကၡကို ရွာေဖြေနသူေတြတဲ့

မဂ္ဖိုလ္တရား ရွာမွီးသူေတြဟာ သခၤါရဒုကၡကို ရွာေဖြေနသူေတြတဲ့

          ဒကာ။           ။ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးထဲမွာ မဂ္စိတ္ေလးပါးနဲ႔ ဖိုလ္စိတ္ေလးပါးတို႔ဟာ ဒုကၡတရားေတြသာျဖစ္တယ္၊ သခၤါရ ဒုကၡနယ္ထဲက မလြတ္ေသးဘူးဟု ေဟာေျပာသြားတာ ၾကားနာရလို႔ ထိုဆရာတို႔ ေဟာေျပာတာမွန္ပါသလား ဆရာေတာ္၊ ဒကာၾကီးတို႔ နားလည္တာကေတာ့ ေလာကုတၱရာ တရား ၉ ပါးဟာ ခ်မ္းသာသုခပဲ လို႔နားလည္ၾကပါတယ္ဘုရား၊ သူတို႔က မဂ္, ဖိုလ္ရွာေနတဲ့ သူဟာ ဒုကၡေတြကို ရွာ ေနၾကတာတဲ့၊ ဒီျပႆနာအမွန္ကို မိန္႔ၾကားပါဦး ဘုရား။
          ဆရာ။           ။ အင္း....သူ႔နည္းနဲ႔သူေတာ့ ဒုကၡဆိုရင္လည္း မွန္တာပဲ၊ သုခဆိုရင္လည္း မွန္တာပဲ လို႔ မွတ္ယူရမယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဒီစကားဟာ သာသနာဖ်က္ သမားေတြရဲ႔ ယုတ္ညံ့တဲ့စကားပဲ တမင္ရွာၾကံျပီး ရႈပ္ေထြးေအာင္ ပုစၧာထုတ္ေနၾကတာ။
          ဒကာ။           ။ ဒါေလာက္နဲ႔ေတာ့ နားမလည္ေသးဘူးဆရာေတာ္၊ အေထာက္အထား ျပကာ တိုတိုနဲ႔ ရွင္းျပေပးပါဦး ဘုရား။
          ဆရာ။           ။ မဂ္စိတ္ေလးပါးဟာ သစၥာေလးပါးထဲမွာမပါဘူး၊ သစၥ၀ိမုတ္လို႔ ေခၚတယ္၊ ယင္းေလးပါးနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးကသာ မဂၢသစၥာထိုက္တာ၊ အဲဒါ့ေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာ စတဲ့ သစၥာေလးပါးမွ လြတ္လ်က္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသက္သက္ကိုသာ အာရံုျပဳသိေနတဲ့ မဂ္စိတ္, ဖိုလ္စိတ္တို႔ကို သုခအစစ္ျဖစ္တဲ့ မဂ္ခ်မ္းသာ, ဖိုလ္ခ်မ္းသာ လို႔ေခၚဆိုၾကတယ္၊ သူတို႔က အသခၤတ(အသခၤါရ) ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡမွ ျငိမ္းေအးရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို အာရံုျပဳ သိေနတာသာျဖစ္တယ္၊ အဲဒါ့ေၾကာင့္ မဂ္တရား ဖိုလ္တရားတို႔ကို သုခလို႔လည္း မွတ္ယူႏိုင္တယ္။
                             ဒုကၡ၀ါဒသမားမ်ားဘက္ကေတာ့ မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္ ဖိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္တို႔ဟာ သစၥ၀ိမုတ္ျဖစ္ေပမယ့္ ခႏၶာထိုက္ျပီး ျဖစ္ပ်က္မႈ ဥဒယ-၀ယနယ္ထဲမွာပဲ ရွိေနေသးလို႔ သူတို႔ကို သခၤါရဒုကၡထဲ ထည့္သြင္းကာ မဂ္စိတ္ေလးပါးနဲ႔ ဖိုလ္စိတ္ေလးပါးတို႔ဟာ သခၤါရဒုကၡတရားေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာေျပာမိန္႔ဆိုၾကတာမို႔ ဒီလို ကတ္သီးကတ္သတ္သမားမ်ားဘက္က လိုက္ယူရင္လည္း မွန္တာပါပဲ၊ အေထာက္အထား ကေတာ့-
ဗုဒၶဘုရားနဲ႔ တပည့္သာ၀ကမ်ားတို႔၏ အယူ၀ါဒကို ရန္သူအေနနဲ႔ အျပစ္တင္ ႏွိမ္နင္းခ်ိဳးဖဲ့ စြပ္စြဲလိုတဲ့ သစၥကပရိဗုိဇ္ၾကီးဟာ ရွင္အႆဇိမေထရ္နဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ အရွင္အႆဇိေထရ္ကို.....
"အို...အႆဇိ သင္တို႔ဆရာ ရဟန္းေဂါတမသည္ သူ၏ တပည့္သာ၀က တို႔ကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္းႏွင့္ ဘယ္လိုမ်ား ဆံုးမ သင္ၾကား ေပးသနည္း"
ဟုေမးလိုက္တဲ့အခါ အရွင္အႆဇိမေထရ္က သစၥကပရိဗိုဇ္ၾကီး၏ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲကာ စြပ္စြဲ အျပစ္တင္လာမည့္ စကားက်ကို ေရွာင္ကြင္းလ်က္ လိမၼာပါးနပ္စြာျဖင့္......
"ရဟန္းတို႔ ရူပံ အနိစၥံ- ရုပ္သည္ အျမဲမရွိ။ ေ၀ဒနာ အနိစၥာ- ေ၀ဒနာသည္ အျမဲမရွိ။ သညာ အနိစၥာ- သညာသည္ အျမဲမရွိ။ သခၤါရာ အနိစၥာ- သခၤါရတို႔သည္ အျမဲမရွိကုန္။ ၀ိညာဏံ အနိစၥံ- ၀ိညာဏ္ သည္ အျမဲမရွိ။ "
"ရဟန္းတို႔ ရူပံ အနတၱာ- ရုပ္သည္ အတၱမဟုတ္။ ေ၀ဒနာ အနတၱာ- ေ၀ဒနာသည္ အတၱမဟုတ္၊။ သညာ အနတၱာ- သညာသည္အတၱမဟုတ္။ သခၤါရာ အနတၱာ- သခၤါရတို႔သည္ အတၱမဟုတ္ကုန္။ ၀ိညာဏံ အနတၱာ- ၀ိညာဏ္ေျခာက္ပါးသည္ အတၱမဟုတ္။"
"အို...အဂၢိေ၀ႆန အႏြယ္၌ျဖစ္ေသာ သစၥက ပရိဗိုဇ္၊ ငါတို႔ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္သာ၀ကတို႔ကို လိုက္နာခံယူ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ၾကရန္ ဤသို႔ ညႊန္ၾကားျပသ ဆံုးမေတာ္မူ၏ "
ဟုေျဖၾကားေတာ္မူလိုက္တယ္၊ ယင္းအေျဖ၌ ဒုကၡမပါတာကို သတိထားၾကည့္ပါ။
ထိုအခါ သစၥကပရိဗိုဇ္ၾကီးက ေဂါတမအား စကားစစ္ပြဲျဖင့္ အလဲထိုးဖို႔ ကာလ,ကား ေကာင္းစြာ ဆိုက္ေရာက္လာေခ်ျပီဟု ၾကံစည္ကာ လိစၧ၀ီမင္းငါးရာတို႔၏ စည္းေ၀းရာလႊတ္ရံုးသို႔ သြားျပီး.....
"အို....လိစၧ၀ီမင္းတို႔၊ ထြက္ၾကကုန္ေလာ့၊ လာၾကကုန္ေလာ့၊ ယေန႔ရဟန္း ေဂါတမနဲ႔ငါ 'နိစၥ-အနိစၥ၊ အတၱ-အနတၱ' အေခ်အတင္ စကားစစ္ထိုးပြဲၾကီး ျဖစ္လိမ့္မည္
ရဟန္းေဂါတမ၏ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ပဥၥ၀ဂၢီတပါးအ၀င္ ရွင္အႆဇိ၏ ၀န္ခံသြားတဲ့အတိုင္း ရဟန္းေဂါတမသည္ အနိစၥ,အနတၱ ဟု ၀န္ခံ ေျပာဆိုခဲ့လွ်င္ ရဟန္းေဂါတမ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ခ်ည္တုပ္လ်က္ သူ၏ အနတၱ၀ါဒကို ဖ်က္ဆီးခ်ိဳးဖဲ့ ေခ်မႈန္းပစ္ေတာ့အံ့"
ဟု ၾကိမ္းေမာင္းက်ံဳး၀ါးကာ လိစၧ၀ီမင္းသားငါးရာျခံရံလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးရာ မဟာ၀ုန္ေတာ ကုဋာဂါရေက်ာင္းတိုက္ရွိေသာ ဌာနသို႔ ဦးတည္ ထြက္သြားကာ ၀ါဒျပိဳင္တာပဲ။
          ကဲ....အဲဒါဟာ မဂ္ဖိုလ္တို႔ရဲ႕ သခၤါရဒုကၡကို ျပဆိုတဲ့ အေထာက္အထားပဲ၊ ရွင္အႆဇိေျဖၾကားတဲ့ေနရာမွာ ခႏၶာငါးပါးကို အနိစၥ, အနတၱႏွစ္ပါးတည္းနဲ႔သာ ေျဖၾကားသြားတယ္၊ ဒုကၡကို ထည့္မေျဖဘူး။
          ဒီေနရာမွာ ဒုကၡသာထည့္ေျဖလိုက္ရင္ သစၥကၾကီးက "အို...အႆဇိ၊ သင္တို႔မဂ္,ဖိုလ္ ရွာမွီးကာ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကိုသာ ရယူခံစားေနၾကတာေပါ့၊ သင္တို႔ရဲ႕ ဒုကၡ၀ဋ္ ကၽြတ္လြတ္ေစတဲ့ သာသနာေတာ္ အဆံုးအမ စကားစုသည္ ၾကီးက်ယ္ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡအစုကို ေပးေနတဲ့ ငရဲတမ်ိဳးသာျဖစ္ေခ်သည္......" စေသာ အေတာမသတ္ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ဖ်က္ဆီးလာေတာ့မည္ကို သိေတာ္မူေသာ ရွင္အႆဇိမေထရ္ျမတ္က ခႏၶာသခၤါရဒုကၡကို ထည့္မေျဖတာပဲ။
          စင္စစ္ မဂ္ဖိုလ္တို႔ဟာ ျဖစ္, ပ်က္မႈ သခၤါရဒုကၡအေနအားျဖင့္ ဒုကၡခႏၶာ ဟူ၍လာေသာ အရာတို႔လည္း ရွိေသးတယ္၊ ကဲ...ေက်နပ္ရဲ႔လား၊ ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္ ဆိုရင္ နားလည္ႏိုင္ေလာက္ျပီ။
          ဒကာ။           ။ လည္ပတ္စြာ ေျဖၾကားလို႔ နားလည္ ေက်နပ္ၾကပါျပီ ဆရာေတာ္၊ စင္စစ္ မဂ္စိတ္,ဖိုလ္စိတ္တို႔က ျဖစ္ပ်က္မႈ သခၤါရမကင္းေပမယ့္ ယင္းတို႔ကို သိ,သိခံစားေနတဲ့ နိဗၺာန္တရားျမတ္က ဒုကၡဓာတ္ကင္းျငိမ္းကာ ေအးျမခ်မ္းသာလွတဲ့ အမတ သုခ အစစ္မို႔ မဂ္,ဖိုလ္ တို႔ဟာ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္တဲ့သုခခ်မ္းသာ အစစ္ပဲလို႔ မွတ္ယူၾကပါေတာ့မယ္ ဘုရား။

No comments: