သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Tuesday, August 10, 2010

နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳပံုနည္း တိုတို က်ဥ္းက်ဥ္းကေလး

နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳပံုနည္း တိုတို က်ဥ္းက်ဥ္းကေလး

ဒကာ။ ။ နိဗၺာန သစၧိကိရိယာစ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ- ဆိုတဲ့ မဂၤလသုတ္ပါဠိကို ငယ္ငယ္တံုးက ကုန္းေအာ္က်က္ခဲ့ရေပမဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္ ဆိုတာ ဘာမွန္းမွလည္း မသိခဲ့ပါ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳပံုနည္းကို က်ဥ္းက်ဥ္း တိုတိုကေလးနဲ႔ ရွင္းျပေပးပါ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ နိဗၺာန္ဆိုတာ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ ဘာတခုမွ မရွိတဲ့ ပကတိျငိမ္းေအးခ်မ္းသာျပီးေနတဲ့ သေဘာကို ေခၚဆိုတာျဖစ္တယ္၊ သူ႔ကိုပဲ ေလာကုတၱရာတရား လို႔လည္း ေခၚရျပန္တယ္။
ေလာကီတရားစုျဖစ္တဲ့ သက္ရွိသတၱ၀ါ မွန္သမွ်နဲ႔ သက္မဲ့ ေတာ ေတာင္ ေရ ေျမ ပင္လယ္သမုဒၵရာ စတဲ့ အရာ၀တၳဳေတြဟာ ဘာတခုမွ မျမဲဘူး၊ ျဖစ္ျပီး ပ်က္ေနၾကတာေတြသာ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒါေတြကိုပင္ ေလာကီရုပ္နာမ္တရားေတြလို႔ ေခၚဆိုရျပန္တယ္။
အဲဒီ ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚလာျပီး ပ်က္စီးပ်က္စီးသြားတာ အမွန္မို႔ အနိစၥလကၡဏာ၊ ဒုကၡသစၥာေတြသာျဖစ္တယ္၊ ယင္းကိုပင္ အျပဳအလုပ္ခံေနရတဲ့ သခၤါရတရားစုလို႔လည္း ေခၚတယ္၊ လုပ္ခရတဲ့ အက်ိဳးသခၤါရ ဆင္းရဲဒုကၡေတြပဲ၊ ခုေျပာေနတာ သေဘာက်ရွင္းရဲ႕လား၊ အတိုဆံုးနည္းနဲ႔ အက်ဥ္းလိုရင္းကို ေျပာေနတာ။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ေလာကီရုပ္နာမ္တရားစု မခိုင္ျမဲမႈ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါဘုရား။
ဆရာ။ ။ အဲဒီျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ေလာကီရုပ္နာမ္၊ ဆင္းရဲတာ အမွန္ျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာကို အမွန္ျမင္ေအာင္ သိေအာင္ ကိုယ္ကာယထဲမွာ စူးစိုက္ျပီး ရႈမွတ္ပြားမ်ားရမွာ ျဖစ္တယ္၊ တျခားမွာ သြားရွာေနစရာ မလိုပါဘူး၊ တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႔ တယ္တဲ့။
ဒကာ။ ။ တပည့္ေတာ္က နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳပံု ျပဳနည္း ေမးေနတာပါ ဆရာေတာ္၊ တရားရွာပံု နည္းကို ေမးတာမဟုတ္ပါ။
ဆရာေတာ္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ေလ၊ ဒီကလည္း နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳပံုကို ေျပာေနတာပါ၊ စကားမွ မဆံုးေသးဘဲဟာ၊ ေသခ်ာစြာ နားေထာင္ပါ။
အဲဒီ ကိုယ္ကာယထဲ စူးစိုက္ျပီး ရႈမွတ္ပြားမ်ားလိုက္ေတာ့ကာ မေညာင္းတဲ့ေနရာက ေညာင္းလာတယ္၊ မယားတဲ့ ေနရာက ယားလာတယ္၊ မနာတဲ့ေနရာက နာလာတယ္၊ အဲဒါေတြကို ရႈမွတ္လိုက္ရင္ ရႈမွတ္တိုင္း ရႈမွတ္တိုင္း ပ်က္ ပ်က္ သြားတာကိုသာ ေတြ႔ေနရတာပဲ၊ (အဲဒါဟာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ပဲ။)
ရႈမွတ္တိုင္း ရႈမွတ္တိုင္း ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚျပီး ပ်က္စီးပ်က္စီးသြားတာကိုခ်ည္းပဲ ဉာဏ္ထဲမွာ ေတြ႔ ေတြ႔ ေနရတာေတြဟာ ဆင္းရဲ ဒုကၡ သခၤါရေတြခ်ည္းပဲ၊ အဲဒါေတြကို ရႈမွတ္ ရႈမွတ္ေနရင္းက ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ရႈမွတ္ဆဲ ဆင္းရဲဒုကၡ တန္းလန္းထဲကပင္ ျဖစ္ပ်က္ျခင္း ကင္းျငိမ္းျပတ္စဲတဲ့ အလြန္ပဲ ခ်မ္းသာတဲ့ေနရာ ဓမၼသေဘာထဲကို ေယာဂီရဲ႕ မွတ္ဉာဏ္ဟာ သူ႔အလိုလို ျဖဳတ္ဆို က်ေရာက္ သိရွိသြားတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ လံုး၀ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒါဟာ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ျခင္းကင္းျငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္တရားျမတ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုက္တာပဲ၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ေတြ႔ျမင္ခံစားသြားတာပဲ၊ ကဲ…ရွင္းရဲ႕လား၊ ဒါမွ မရွင္းရင္လည္း သတင္းစာထဲက ရဟႏၲာပါလို႔ ေၾကာ္ျငာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆီ သြားေမးေပေတာ့။
ဒကာ။ ။ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ လက္စသတ္ေတာ့ ၀ိပႆနာတရားပြားမ်ားရႈမွတ္ေနတဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မႈသခၤါရ ဒုကၡသစၥာေတြ လက္စသိ္မ္း လက္စသတ္ ျပတ္စဲ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားတဲ့ ဉာဏ္အျမင္ဆိုတာ ခုမွပဲ သဲကြဲေတာ့တယ္ ဆရာေတာ္၊ ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ ဟုတ္တယ္၊ ပါဠိေတြကေတာ့ “ဥပၸါေဒါ သခၤါရာ၊ အႏုပၸါေဒါ နိဗၺာနံ” တဲ့၊ ယင္းအတူပဲ “ပ၀တၱံ သခၤါရာ၊ အပ၀တၱံ နိဗၺာနံ” တဲ့၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်ဟာ ပ်က္ပ်က္သြားလို႔ သခၤါရဆင္းရဲျခင္းပဲတဲ့၊ ျဖစ္ျခင္းကင္းတာဟာ မပ်က္ရေတာ့လို႔ ျငိမ္းေအးျခင္း ခ်မ္းသာပဲတဲ့၊ ကဲ…ေတာ္ေလာက္ျပီ၊ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳတာ သိခ်င္ရင္ ၀ိပႆနာတရားကို ၾကိဳးစားရႈမွတ္ပါ၊ ဒါပဲ။
ဒကာ။ ။ ေကာင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ မိန္႔ၾကားညႊန္ျပ ေစခိုင္းတဲ့အတိုင္း ၾကိဳးစားပါမည္ ဘုရား။

No comments: