သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Friday, August 20, 2010

တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ပံုနည္းမ်ား အဖြင့္ဋီကာ ရွိသလား? မိန္းမမ်ား တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ေကာင္းသလား?

တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ပံုနည္းမ်ား အဖြင့္ဋီကာ ရွိသလား

ဒကာ။ ။ စာေပက်မ္းဂန္မွာ (ပလႅကႍ အာဘုဇိတြာ ဥဇံု ကာယံကတြာ) ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြထိုင္၍ ကိုယ္ကိုေျဖာင့္စြာထား၍နဲ႔ ေတြ႔ရ ဖတ္ရပါတယ္၊ အဲဒီ ထိုင္ပံု အဓိပၸာယ္အဖြင့္မ်ားကို ဘယ္လိုေတြ႔ဖူးပါသလဲ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း….စာေတြက ေတြ႔ပါ ဖတ္ပါ ၾကည့္ပါမ်ားေတာ့ ျပည့္လွ်ံဖိတ္က် ကုန္ျပီ၊ ဆ႒သဂၤါယနာ ဋီကာသႏၷိပါတ တင္တုန္းက -
ပလႅကႍ အာဘု ဇိတြာတိ ပါေဒန ပါဒံ ဂုဏံ ကတြာ၊
အဲဒီလို ဖတ္ရ ရြတ္ဆိုရ တင္ခဲ့ရဖူးတယ္လို႔ ထင္တယ္၊ ဋီကာရဲ႕ နာမည္ကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ ဆိုလိုရင္း အနက္သေဘာက -
ပလႅကႍ အာဘုဇိတြာတိ = ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ ေနထိုင္တယ္ ဟူသည္ကား။ ပါေဒန = ေျခတဖက္ျဖင့္။ ပါဒံ = ေျခတဖက္ကို။ ဂုဏံကတြာ = ထပ္သည္ကိုျပဳ၍ ။
အဲဒီလို ဖြင့္ဆိုထားတယ္၊ ပါဒ = ေျခဆိုတာ ဒူးဆစ္ရဲ႕ေအာက္ပိုင္းကို ( သို႔မဟုတ္ ေျခသလံုးကို) ေျခလို႔ ေခၚတယ္၊ ဒူးဆစ္ရဲ႕ အထက္ပိုင္းကို ေပါင္လို႔ ေခၚတယ္၊ ေျခနဲ႔ေပါင္ တျခားစီ၊ ေပါင္ကို ပါဠိလို (ဦရု)ေခၚတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္တယ္ဆိုတာ ေျခသလံုး တဖက္အေပၚကို ေျခသလံုးတဖက္ တင္ထပ္ျပီးေတာ့ ထိုင္တာကို ဆိုတာပဲ၊ ကဲ….ရွင္းျပီလား။

မိန္းမမ်ား တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ေကာင္းသလား

ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ မိန္းမေတြ ထိုင္တာက ေျခသလံုးအေပၚမွာ ေပါင္တင္ထပ္ျပီး ထိုင္ၾကတာဟာ ပလႅကႍ - ေခၚတဲ့ တင္ပလႅင္ေခြ မထိုင္ေကာင္းလို႔လား ဆရာေတာ္၊ မိန္းမမ်ားအတြက္ ထိုင္ပံုထိုင္နည္းမ်ားကိုေကာ သီးျခားျပဆိုထားပံုမ်ား က်မ္းဂန္က ညႊန္ၾကားေပးပါသလား ဆရာေတာ္၊ အခ်ိဳ႕ရိပ္သာေတြမွာ မိန္းမေတြက ပုဆစ္ဒူးတုပ္ ထိုင္ရမည္၊ ပလႅင္ေခြ မထိုင္ရဘူးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာေတြ႔ဖူး လို႔ပါ။
ဆရာ။ ။ ပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာေတြမွာေတာ့ တရားထိုင္တဲ့အခါ ပလႅင္ေခြထိုင္၊ ကိုယ္ကိုေျဖာင့္မတ္ထား၊ မိန္းမေယာက္်ား မခြဲျခားဘူး၊ ဒီထိုင္နည္းတခုတည္းကိုပဲ ညႊန္ၾကားသတ္မွတ္ထားတယ္၊ ပုဆစ္တုပ္ထိုင္ ဆိုတာကေတာ့ သူတို႔ရိပ္သာ သူတို႔ၾကိဳက္သလို သတ္မွတ္ ခြဲျခားတာလို႔ မွတ္ေပါ့။
ဒကာ။ ။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္နည္းကို က်ား မ မခြဲျခားဘဲ ျမတ္စြာဘုရားက ညႊန္ၾကားသတ္မွတ္ထားေပးတာလဲ တရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ထြက္ေလ ၀င္ေလ ေျဖာင့္မတ္စြာ ၀င္ထြက္ႏိုင္ျခင္း၊ ၾကာၾကာထိုင္ႏိုင္ျခင္း၊ သမာဓိရလြယ္ျခင္း၊ စတဲ့ အက်ိဳးမ်ားကို ရေစျခင္းငွာ ေဟာၾကားသတ္မွတ္ထားေတာ္မူျခင္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္သလို မည္သည့္ ဣရိယာပုတ္မ်ိဳးမဆို အားထုတ္ပြားမ်ားႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဟာၾကားေတာ္မူတယ္။
ဒကာ။ ။ အႏို႔ လက္ထပ္ပံုနည္း၊ လက္မထိပ္ တိုက္ပံုနည္းေတြကေကာ ဘုရားေဟာရွိပါသလား ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ဒါလည္း ကိုယ္ၾကိဳက္သလို ထပ္ခ်င္ထပ္ ဒူးေပၚတင္ခ်င္တင္ ဣေျႏၵရရင္ျပီးတာပါပဲ၊ ဒီလိုဒီနည္းသာ ထားရမည္လို႔ေတာ့ ပံုမွန္ကိန္းေသ မေဟာပါဘူး။
ဒကာ။ ။ တခ်ိဳ႕ရိပ္သာေတြက သူတို႔ေျပာသလို မထိုင္ မထားရင္ တရားမရႏိုင္ဘူး ဆိုလို႔ပါ၊ ခုလို ရွင္းလင္းစြာသိရတာ ၀မ္းသာလွပါတယ္ ဆရာေတာ္။

No comments: