သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, August 29, 2010

ျမင္ ၾကား နံ သိ စိတ္ေတြဟာ ဥေပကၡာ သုခ ဒုကၡ ေဝဒနာတို႔ေလာ

ျမင္ ၾကား နံ သိ စိတ္ေတြဟာ ဥေပကၡာ သုခ ဒုကၡ ေဝဒနာတို႔ေလာ

ဒကာ။ ။ ျမင္သိ ၾကားသိ နံသိ စတဲ့ ပဥၥဝိညာဏ္စိတ္ေတြဟာ ဥေပကၡာစိတ္ေတြလို႔ သျဂႋဳဟ္က်မ္းမွာ သင္ဖူးပါတယ္၊ ဒါကို ဆရာတခ်ိဳ႕က ျမင္သိ စကၡဳဝိညာဥ္စတဲ့ စိတ္ေတြဟာ သုခေရာ ဒုကၡပါ ေဝဒနာသံုးမ်ိဳးလံုး ရွိတယ္၊ ဒါကိုသိေအာင္ ရႈမွတ္ရမည္လို႔ ေဟာၾကားေနၾကတယ္၊ က်မ္းဂန္က ဘယ္လိုမ်ား ညႊန္ၾကားထားတယ္ဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ အဘိဓမၼာေဟာစဥ္မွာေတာ့ ျမင္ဆဲ ၾကားဆဲ စတဲ့ခဏမွာ သုခလည္းမရွိဘူး၊ ဒုကၡလည္း မရွိဘူး၊ ဥေပကၡာေဝဒနာ တပါးသာ ရွိတယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ ေဝဒနာသံုးပါးရွိတယ္ဆိုတာ မွားတာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ ဘာလို႔ အမွားေတြ ေဟာေနၾကတာလဲ။
ဆရာ။ ။ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မ်ားမွာေတာ့ ဒြါရေျခာက္ပါးလံုးက ဝင္လာတဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ အာရံုေတြမွန္သမွ်ဟာ သုခေရာ ဒုကၡေရာ ဥေပကၡာေရာ သံုးပါးစလံုး ျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာထားပါတယ္၊ ပံုစံျပရရင္ သတိပ႒ာန္သုတၱန္မွာ-
သုခံ ဝါ ေဝဒနံ ေဝဒယမာေနာ သုခံ ေဝဒနံ ေဝဒယာမီတိ ပဇာနာတိ။
စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူတာေတြ မ်ားစြာပဲ ရွိပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ မမွား ပါဘူး၊ သံုးပါးလည္း မွန္တယ္။
ဒကာ။ ။ အဘိဓမၼာနည္းနဲ႔ သုတၱန္နည္း အမွန္ယူပံုမ်ားကို ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အာရံုငါးပါးဝီထိခ်တဲ့အခါ ျမင္သိ(စိတ္ဝိညာဥ္) စိတ္ခဏမွာ ဥေပကၡာျဖစ္ေပမဲ့ စိတ္ေတြက မနားဘဲဆက္ျပီး ေဇာထိေအာင္ ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ေဇာခဏက်ေတာ့ကာ ေဝဒနာသံုးမ်ိဳးလံုးပင္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္က အဘိဓမၼာ ပဥၥဒြါရဝီထိ ေဇာစိတ္ကို မွီျပီးေတာ့ ေဝဒနာသံုးမ်ိဳးလံုးပင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတာျဖစ္တယ္၊ ကဲ….ရွင္းျပီးလား၊ စကၡဳဝိညာဥ္ ျမင္သိစိတ္တင္ ရပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ မေနာဝိညာဥ္ေဇာစိတ္ေတြက ဆက္ျဖစ္သြားတာ။
ဒကာ။ ။ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ဝီထိစိတ္က်မွပဲ ရွင္းေတာ့တယ္၊ က်မ္းဂန္မႏွံ႔ေတာ့လည္း ခက္တာပဲကိုး၊ ဟိုစြပ္စြဲ ဒီစြပ္စြဲနဲ႔။

No comments: