ျမင္ ၾကား နံ သိ စိတ္ေတြဟာ ဥေပကၡာ သုခ ဒုကၡ ေဝဒနာတို႔ေလာ
ဒကာ။ ။ ျမင္သိ ၾကားသိ နံသိ စတဲ့ ပဥၥဝိညာဏ္စိတ္ေတြဟာ ဥေပကၡာစိတ္ေတြလို႔ သျဂႋဳဟ္က်မ္းမွာ သင္ဖူးပါတယ္၊ ဒါကို ဆရာတခ်ိဳ႕က ျမင္သိ စကၡဳဝိညာဥ္စတဲ့ စိတ္ေတြဟာ သုခေရာ ဒုကၡပါ ေဝဒနာသံုးမ်ိဳးလံုး ရွိတယ္၊ ဒါကိုသိေအာင္ ရႈမွတ္ရမည္လို႔ ေဟာၾကားေနၾကတယ္၊ က်မ္းဂန္က ဘယ္လိုမ်ား ညႊန္ၾကားထားတယ္ဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ အဘိဓမၼာေဟာစဥ္မွာေတာ့ ျမင္ဆဲ ၾကားဆဲ စတဲ့ခဏမွာ သုခလည္းမရွိဘူး၊ ဒုကၡလည္း မရွိဘူး၊ ဥေပကၡာေဝဒနာ တပါးသာ ရွိတယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ ေဝဒနာသံုးပါးရွိတယ္ဆိုတာ မွားတာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ ဘာလို႔ အမွားေတြ ေဟာေနၾကတာလဲ။
ဆရာ။ ။ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မ်ားမွာေတာ့ ဒြါရေျခာက္ပါးလံုးက ဝင္လာတဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ အာရံုေတြမွန္သမွ်ဟာ သုခေရာ ဒုကၡေရာ ဥေပကၡာေရာ သံုးပါးစလံုး ျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာထားပါတယ္၊ ပံုစံျပရရင္ သတိပ႒ာန္သုတၱန္မွာ-
သုခံ ဝါ ေဝဒနံ ေဝဒယမာေနာ သုခံ ေဝဒနံ ေဝဒယာမီတိ ပဇာနာတိ။
စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူတာေတြ မ်ားစြာပဲ ရွိပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ မမွား ပါဘူး၊ သံုးပါးလည္း မွန္တယ္။
ဒကာ။ ။ အဘိဓမၼာနည္းနဲ႔ သုတၱန္နည္း အမွန္ယူပံုမ်ားကို ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အာရံုငါးပါးဝီထိခ်တဲ့အခါ ျမင္သိ(စိတ္ဝိညာဥ္) စိတ္ခဏမွာ ဥေပကၡာျဖစ္ေပမဲ့ စိတ္ေတြက မနားဘဲဆက္ျပီး ေဇာထိေအာင္ ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ေဇာခဏက်ေတာ့ကာ ေဝဒနာသံုးမ်ိဳးလံုးပင္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္က အဘိဓမၼာ ပဥၥဒြါရဝီထိ ေဇာစိတ္ကို မွီျပီးေတာ့ ေဝဒနာသံုးမ်ိဳးလံုးပင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတာျဖစ္တယ္၊ ကဲ….ရွင္းျပီးလား၊ စကၡဳဝိညာဥ္ ျမင္သိစိတ္တင္ ရပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ မေနာဝိညာဥ္ေဇာစိတ္ေတြက ဆက္ျဖစ္သြားတာ။
ဒကာ။ ။ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ဝီထိစိတ္က်မွပဲ ရွင္းေတာ့တယ္၊ က်မ္းဂန္မႏွံ႔ေတာ့လည္း ခက္တာပဲကိုး၊ ဟိုစြပ္စြဲ ဒီစြပ္စြဲနဲ႔။
သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး
သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး
+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment