ေသာတာပန္မွာ ငါ့လင္ ငါ့သား ဒိ႒ိစြဲ ရွိလို႔လား
ဒကာ။ ။ ေသာတာပတၱိမဂ္က ဒိ႒ိနဲ႔ ၀ိစိကိစၧာကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္ဒိ႒ိကို ပယ္တာလဲ ဆရာေတာ္။
ေသာတာပန္ေတြဟာ လင္ယူ သားေမြး ေရာင္း၀ယ္ေရးကိစၥေတြ လုပ္ေနေသးတယ္၊ သား ေျမး လင္ ေသေတာ့လည္း ငိုေၾကြးေသးတယ္ ဆိုေတာ့ကာ ဒိ႒ိစြဲ မကုန္ေသးလို႔သာ ျဖစ္ရမွာေပါ့၊ ရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္၊ လြယ္လြယ္နဲ႔ သိႏိုင္ေအာင္ေပါ့ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း….ဒကာၾကီးတို႔ ေမးခြန္းက လြယ္လြယ္နဲ႔ မျပီးႏိုင္တဲ့ အေျဖမ်ိဳးပဲ၊ ဉာဏ္နားရွိသူမ်ားမွ နားလည္မွာျဖစ္တယ္၊ ဉာဏ္နားနဲ႔ စိတ္၀င္စားျပီးေတာ့ မွတ္သားပါ။
ေသာတာပန္မွာ နိစၥစြဲနဲ႔ အတၱစြဲ ဒိ႒ိေတြ မရွိဘူးဆိုေပမဲ့ တထစ္ခ် ဧကႏၲ မမွတ္ရဘူး၊ လံုး၀မရွိတဲ့ နိစၥနဲ႔ အတၱစြဲ ဒိ႒ိကေတာ့ ဝိပၸလႅာသတရား သံုးပါးထဲက….
ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္၌ နိစၥ - ခိုင္ျမဲတဲ့ အတၱေကာင္ ငါေကာင္ ရွိတယ္လို႔ ယူစြဲထားတဲ့ ဒိ႒ိဝိပၸလႅာသကိုေတာ့ အၾကြင္းမရွိဘဲ ေသာတာပတၱိမဂ္က ပယ္သတ္လိုက္တယ္၊ လံုး၀ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။
အဲဒီ……ေသာတာပတၱိမဂ္ ပယ္သတ္ပံုထူးတာက ခႏၶာငါးပါးအေပၚ၌ စြဲယူတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိ ႏွစ္ဆယ္ကို ခႏၶာတပါးစီသာ ပယ္သတ္ႏိုင္တာ၊ ရူပကၡႏၶာတပါး အေပၚ၌ ထင္ရွားေအာင္ျပရရင္…
၁။ ရူပကၡႏၶာသည္ ငါ။
၂။ ငါသည္ ရူပကၡႏၶာ။
၃။ ရူပကၡႏၶာ၌ ငါရွိသည္။
၄။ ငါ၌ ရူပကၡႏၶာ ရွိသည္။
ဆိုတဲ့ (ရူပံ အတၱေတာ သမႏုပႆတိ) စသည္ျဖင့္ ရုပ္အေပၚ၌ အတၱေကာင္ရွိတယ္ ခိုင္ျမဲတယ္ ဟူေသာ ဒိ႒ိမ်ိဳးလံုးဝ မရွိတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိစြဲကို ပယ္သတ္တယ္လို႔ မွတ္ယူရမည္တဲ့။
ေဝဒနာကၡႏၶာ၊ သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရကၡႏၶာ၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာတို႔ အေပၚမွာလည္း အဲသည္လိုဘဲ တပါးစီ တပါးစီ သကၠာယဒိ႒ိေတြကို ပယ္သတ္သြားတယ္လို႔ မွတ္ယူရမည္တဲ့။
ေသာတာပန္ဟာ အဲဒီအတိုင္း ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ သကၠာယဒိ႒ိအစြဲ ႏွစ္ဆယ္ကိုသာ ပယ္ျဖတ္သုတ္သင္ ရွင္းလင္းႏိုင္ေသးတာလို႔ မွတ္ယူရမည္တဲ့။
အိမ္ေထာင္သားေမြးေရာင္းဝယ္ေရးနဲ႔ ငိုေၾကြးမႈ စသည္ေတြ ရွိေနေသးတာကေတာ့ သညာဝိပၸလႅာသနဲ႔ စိတၱဝိပၸလႅာသတို႔က ၀င္၀င္ စြက္ေနလို႔ဟု မွတ္ရမည္တဲ့။
ခႏၶာတပါးစီ အေပၚမွာ သူေကာင္ ငါေကာင္ အတၱစြဲ ငါစြဲ ကင္းေနေသာ္လည္း ခႏၶာငါးပါးလံုးကို ေပါင္းရံုးစြဲမွီျပီး ေခၚဆိုသမုတ္ေနတဲ့ တကိုယ္လံုး တေကာင္လံုးကိုပင္ ေယာက္်ား မိန္းမ ငါ့လင္ ငါ့သား ငါ့ဥစၥာ ငါ့ဟာ ဟု သိမႈ စိတၱဝိပၸလႅာသနဲ႔ မွတ္မႈ သညာဝိပၸလႅာသတို႔က ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ လင္ယူ သားေမြးေတြ လုပ္ေနၾကေသးတယ္လို႔သာ မွတ္ယူရမည္။
ဒါေပမဲ့ ပုထုဇဥ္တုန္းကလိုေတာ့ အစြဲအျမဲ သဲသဲမဲမဲ စံုေရ မ်က္ျပဲၾကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အမွတ္မဲ့ေနတဲ့အခါမွာသာ စိတၱဝိပၸလႅာသနဲ႔ သညာဝိပၸလႅာသ ႏွစ္ပါးက ၀င္ေနတာ၊ ၀င္ႏိုင္တာပါတဲ့။
ေယာနိေသာ မနသိကာရနဲ႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမိတဲ့အခါမ်ိဳးနဲ႔ ၀ိပႆနာတရားပြားမ်ား ရႈမွတ္ေနတဲ့ အခါမ်ိဳးက်ေတာ့ ဒီ သညာအမွတ္မွားတို႔ စိတၱအသိမွားတို႔ဟာ လံုး၀ ၀င္မလာေတာ့ဘူးတဲ့။
ကဲ….ဒကာၾကီးတို႔ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ ေသာတာပန္မွာ ရႈမွတ္ဆင္ျခင္မႈ မရွိဘဲနဲ႔ ျမင္ ၾကား စသည့္ အာရံုတို႔ ေပၚတိုင္း အနိစၥဓမၼေတြဘဲလို႔ အျမဲထင္မွတ္သိရွိေနရင္ ရဟႏၲာနဲ႔ ဘာထူးေသးသလဲ၊ အာသဝ တရားေလးပါး ကုန္ခန္းရာ ေရာက္သြားမွာေပါ့၊ ကဲ…ရွင္းရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ ဝိပၸလႅာသ တရား သံုးပါးတို႔တြင္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က သညာဝိပၸလႅာသနဲ႔ စိတၱဝိပၸလႅာသ ႏွစ္ပါးက်န္ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ သိရလို႔ ရွင္းလင္းသြားပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ေသာတာပန္ ပယ္တဲ့ ဒိ႒ိနဲ႔ ဝိစိကိစၧာ ဆိုရာမွာ ေသာတာပတၱိမဂ္က ဒိ႒ိဝိပၸလႅာသ ျဖစ္တဲ့ သကၠာယဒိ႒ိႏွစ္ဆယ္ကိုသာ လံုးဝ ပယ္ျဖတ္လိုက္တယ္ ဆိုတာလည္း ခုမွပဲ ရွင္းေတာ့တယ္ ဆရာေတာ္၊ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာလွပါတယ္ ဘုရား။
သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး
သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး
+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment