သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Tuesday, August 10, 2010

သေဗၺဓမၼာ အနတၱာ၌ သေဗၺဓမၼာပုဒ္အရ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ပါႏိုင္သလား

သေဗၺဓမၼာ အနတၱာ၌ သေဗၺဓမၼာပုဒ္အရ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ပါႏိုင္သလား

ဒကာ။ ။ သေဗၺဓမၼာ အနတၱာ- ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္၌ သေဗၺဓမၼာပုဒ္အရ တခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားက မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကိုပါ အနတၱ ယူရမည္လို႔ ေဟာပါတယ္၊ ဆရာတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေလာကုတၱရာတရားကိုးပါး မပါဘူး၊ ေလာကီရုပ္နာမ္ကိုသာ ယူရမည္ဟု ေဟာပါတယ္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ ေဟာခ်က္က မွန္ပါသလဲ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း….ဆရာအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြရဲ႕ တရားေတြ ေရွ႕ေနာက္မသိ ရႈတ္ေထြးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီမွာလာေမး၊ ဆရာႏွစ္ပါးလံုးရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္ေတြဟာ အမွန္ေတြ ထြက္တာခ်ည္းပဲ၊ ကန္႔ကြက္စရာ မရွိပါဘူး။
ဒကာ။ ။ ဒကာၾကီးတို႔ ကြဲျပား နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ သည္ေနရာမွာ (၁) ဓမၼသေဘာအရနဲ႔ (၂) ပုဂၢိဳလ္သေဘာအရ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ခြဲျခားရွင္းမွ ကြဲျပားနားလည္မွာျဖစ္တယ္ နားေထာင္ပါ။
၁။ ဓမၼသေဘာအရ ေကာက္ယူလို႔ရွိရင္ သေဗၺဓမၼာပုဒ္ထဲကို ေလာကီတရားစုေရာ ေလာကုတၱရာတရားစုပါ တရားရွိသမွ်ေတြ အကုန္လံုးပါ၀င္လာတယ္။ အကယ္တိ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ဟာ အတၱသေဘာရွိရင္ စိုးပိုင္မႈလည္း ရွိရမွာမို႔ “ဟဲ့…နိဗၺာန္လာခဲ့ သင့္ကို ငါခံစားမည္” ဟု ဆြဲယူခံစားႏိုင္မႈ ျပဳၾကမွာေပါ့၊ ခုေတာ့က အဲသည္လို စိုးပိုင္မႈ မရတဲ့အတြက္ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို အနတၱလို႔ ဆိုတယ္။
ဒါေၾကာင့္ “ဓမၼသေဘာ”အရ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကိုပါ အနတၱ ယူရမည္လို႔ ေဟာတဲ့ဆရာရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာလည္း မွန္တာပဲ။
၂။ ပုဂၢိဳလ္သေဘာအရ ယူလို႔ရွိရင္ ၀ိပႆနာတရားပြားမ်ားရႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီဟာ ျမင္မႈ ၾကားမႈ စတဲ့ ေလာကီရုပ္နာမ္ဓမၼတို႔ရဲ႕ မခိုင္ျမဲမႈ အနိစၥလကၡဏာကိုသာ ရႈမွတ္သိေနေတာ့ကာ ပ်က္ပ်က္သြားတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡ လကၡဏာသေဘာေတြဟာလည္း ေပၚေပၚလာတယ္၊ ေယာဂီဉာဏ္ထဲမွာ ျမင္မႈ ၾကားမႈ စတဲ့ ရုပ္နာမ္ဓမၼေတြရဲ႕ ျဖစ္ျပီး ပ်က္ပ်က္သြားတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡကို ပိုင္းျခားျပီးေတာ့ သိလာတယ္။
အဲဒီ ျမင္မႈၾကားမႈ စတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ မခိုင္ျမဲမႈ ဆင္းရဲစု ေလာကီဓမၼေတြကို အတၱေကာင္၊ ငါေကာင္အေနနဲ႔ ခိုင္ျမဲခ်မ္းသာလာေအာင္ မျပဳလုပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္လည္း အင္း…ဒီလို ခဏမစဲဘဲ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရုပ္နာမ္စုေတြဟာ ဘယ္မွာ ငါေကာင္၊ သူေကာင္ ရွိလို႔လဲ၊ ခဏမစဲ တသဲသဲ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အနတၱဓမၼသေဘာ သက္သက္ေတြပဲလို႔ ရုပ္နာမ္ဓမၼ သက္သက္ကို ဥဒယ ၀ယ ဉာဏ္ဖက္လ်က္သာ ရႈမွတ္ပြားမ်ားကာ ေနေတာ့တာ။
အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားရႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဘက္က အရယူလို႔ရွိရင္ ေယာဂီ အာရံုျပဳရႈမွတ္ႏိုင္တဲ့ ေလာကီရုပ္နာမ္တရားစုကိုသာ ယူရမွာျဖစ္တယ္၊ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ေလာကုတၱရာတရားမ်ားကို မယူရဘူးဆိုတဲ့ ဆရာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အနတၱ ေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာလည္း မွန္တာပဲ၊ ကဲ….ရွင္းျပီးလား၊ ၀ိပႆနာ၏ အာရံုဓမၼက ေလာကီရုပ္နာမ္ပဲ။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ခုမွပဲ ကြဲျပားျခားနားစြာ သိရေတာ့တယ္၊ ဓမၼသေဘာနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္သေဘာအရ အယူအဆ ကြာဟသြားတာကိုး ဘုရာ့။

No comments: