သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, August 29, 2010

ရဟႏၲာမ်ားဟာ အပိုစကားေတြေျပာၾကားေသးသလား

ရဟႏၲာမ်ားဟာ အပိုစကားေတြေျပာၾကားေသးသလား

ဒကာ။ ။ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ရျပီးတဲ့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားဟာ လူတို႔ ေျပာဆိုေနက် တိုင္းေရး ျပည္ေရး မင္းေရး စိုးေရး ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကား စီးပြားေရး စတဲ့ အပိုစကားေတြ ေျပာၾကားၾကေသးသလား ဆရာေတာ္၊ က်မ္းဂန္က ဘယ္လိုမ်ား မိန္႔ဆိုထားပါသလဲ။

ဆရာ။ ။ အင္း…လာျပန္ျပီလား၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီ ရဟႏၲာပဥွာကို လာေမးရတာလဲ၊ အေၾကာင္းဆိုစမ္းပါဦး။
ဒကာ။ ။ ရဟႏၲာ ရဟႏၲာနဲ႔ သတင္းစာေတြထဲမွာေရာ လူတကာရဲ႕ ပါးစပ္ထဲမွာေရာ ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ ရဟႏၲာအမည္ခံ ကိုယ္ေတာ္တပါးက ( ဒကာၾကီး တိုင္းေရးျပည္ေရး အထူးမ်ား ဘာၾကားေသးသလဲ၊ အေျခအေနေကာ ဘယ္လိုလဲနဲ႔) ေမးလို႔ပါပဲ ဆရာေတာ္၊ ဒီ ရဟႏၲာက ေတြ႕တိုင္းေမးတာပဲ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း….ဒီစကားမ်ိဳးေတြကို က်မ္းဂန္က (တိရစၧာနကထာ) မဂ္ဖိုလ္မွ ဖီလာကန္႔လန္႔ စကားမ်ိဳးလို႔ ေခၚတယ္၊ ပံုစံကေတာ့ ရ႒ကထာ = တိုင္းေရးျပည္ေရးစကား။ ရာဇကထာ = မင္းေရးစိုးေရးစကား။ အမစၥ ကထာ = အမတ္နဲ႔ စပ္တဲ့ စကား။ ေလတိုက္တယ္ မိုးရြာတယ္ ေနပူတယ္ စတဲ့ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေထာင္ စကားမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တယ္။
အဲဒါကို ေယာဂီမ်ား တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ေစာင့္ထိန္းတဲ့ အာဇီဝ႒မကသီလထဲမွာ ဝစီကံတပါးအေနနဲ႔ “သမၹပၸလာပဝါစာ” လို႔ သိကၡာပုဒ္ တခု အျဖစ္နဲ႔ ပါထားတယ္။
ေနာက္ ဒုစရိုက္ ဆယ္ပါးထဲမွာလည္း ဝစီဒုစရိုက္ ေလးပါးထဲမွာ ပါဝင္ေနျပန္တယ္၊ အဲဒါေတြဟာ က်မ္းဂန္ကလာတဲ့ စကားေတြပဲ၊ ကဲ….ဘာေျပာခ်င္ေသးသလဲ။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ အရိယာ ရဟႏၲာေတြဟာ ဒီလို ရပ္ရြာသံုး ေစ်းစကား အပိုစကားေတြ မေျပာဆိုၾကေတာ့ဘူးေပါ့ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ဟာ…အရိယာအကုန္လံုး မယူရဘူး၊ ရဟႏၲာမ်ားသာ မေျပာေတာ့တာ၊ က်န္တဲ့ အရိယာေတြက ေျပာေသးတာပဲ။
ဒကာ။ ။ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ ဆရာေတာ္၊ အရိယာျဖစ္ေနမွပဲဟာ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း…ေသခ်ာစြာ နားေထာင္ေနာ္ ဒကာၾကီးတို႔၊ ဒါမွ ရဟႏၲာ ဟုတ္ မဟုတ္ အကဲခတ္တတ္မွာ၊ ခုေခတ္မွာ ရဟႏၲာေတြက ဟိုမွာေပၚ ဒီမွာေပၚနဲ႔၊ မဂ္ေလးပါးက ဒုစရိုက္တရား ဆယ္ပါးကို ပယ္တဲ့အခါမွာ….
၁။ ေသာတာပတၱိမဂ္က ကာယဒုစရိုက္ သံုးပါး၊ မုသာ၀ါဒဆိုတဲ့ ဝစီဒုစရိုက္ တပါး၊ မိစၧာဒိ႒ိဆိုတဲ့ မေနာဒုစရိုက္ တပါး၊ အဲဒီ ငါးပါးကိုသာ ပယ္ႏိုင္ေသးတာ။
၂။ သကဒါဂါမိမဂ္က ပိသုဏဝါစာ နဲ႔ ဖရုသဝါစာ ဆိုတဲ့ ဝစီဒုစရိုက္ ႏွစ္ပါး၊ ဗ်ာပါဒဆိုတဲ့ မေနာဒုစရိုက္ တပါး၊ အဲဒီ ဒုစရိုက္သံုးပါးကို အားနည္းရံုသာ ပယ္ႏိုင္ေသးတာျဖစ္တယ္။
၃။ အနာဂါမိမဂ္က ပိသုဏဝါစာ၊ ဖရုသဝါစာနဲ႔ ဗ်ာပါဒ၊ အဲဒီ ဒုစရိုက္ သံုးပါးကို လံုးဝ ပယ္လိုက္ႏိုင္တယ္။
၄။ အရဟတၱမဂ္ကေတာ့ သမၹပၸလာပဆိုတဲ့ ဝစီဒုစရိုက္ တပါးနဲ႔ အဘိဇၥ်ာဆိုတဲ့ မေနာဒုစရိုက္ တပါး၊ အဲဒီ ဒုစရိုက္ႏွစ္ပါးကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ပစ္လိုက္လို႔ ရဟႏၲာမ်ားဟာ (တရားနဲ႔စပ္တဲ့ စကားမွတပါး အျခားေသာ) တိရစၧာနကထာ ေခၚတဲ့ အပိုစကားေတြကို မေျပာၾကားေတာ့ဘူးလို႔ မွတ္ေပေတာ့၊ အဲဒါဟာ ရဟႏၲာ အကဲခတ္နည္းပဲ။
ဒကာ။ ။ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ရွင္းတမ္းပါလား ဘုရား၊ ေက်းဇူးၾကီးလွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းသြားပါျပီဘုရား။

No comments: