သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Thursday, September 16, 2010

သႆတနဲ႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိ ၂ ပါး ဘယ္ဟာက အျပစ္ၾကီးမားသလဲ

သႆတနဲ႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိ ၂ ပါး  ဘယ္ဟာက အျပစ္ၾကီးမားသလဲ

ဒကာ။           ။ သႆတဒိ႒ိအယူနဲ႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အယူ၀ါဒသမား ႏွစ္ဦးမွာ ဘယ္အယူ၀ါဒသမားက ပိုမိုဆိုး၀ါးအျပစ္ၾကီးမားပါသလဲ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။           ။ ဒကာၾကီးတို႔က ဘယ္လိုထင္လို႔လဲ၊ ဒကာၾကီးတို႔ အယူအဆ ေျပာျပပါဦးေလ သိရေအာင္။

ဒကာ။           ။ ယင္းႏွစ္ပါးစလံုးဟာ မိစၧာဒိ႒ိမ်ိဳးသာျဖစ္လို႔ အျပစ္ခ်င္းလည္း အတူတူပဲလို႔ ယူဆပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ တခ်ဳိ႕က မတူဘူးေျပာလို႔ က်မ္းဂန္မ်ားက ခြဲျခားျပတာ ရွိေသးသလား မိန႔္ၾကားပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။           ။ ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕တူ ဒီဃနခ ပရိဗိုဇ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားေမးေျဖခန္း ဒီဃနခ သုတၱန္မွာ အ႒ကထာဆရာ မိန႔္ၾကားေတာ္မူတာကေတာ့….
၁။       တံ သႆတ ဒႆနံ အပၸသာ၀ဇၨံ ဒႏၶ၀ိရာဂႏၲိ ၀ုစၥတိ။
                    ထို သႆတဒိ႒ိ အျမင္ အယူ အစြဲကို အျပစ္ကေတာ့ ဒါေလာက္ေတာင္ မၾကီးမားလွေပမင့္ ျဖဳတ္ႏိုင္စြန္႔ႏိုင္ဖို႔က်ေတာ့ ခက္ခဲေႏွးေကြး ၾကာျမင့္ တယ္လို႔ဆိုတယ္။
၂။       မဟာသာ၀ဇၨံ ခိပၸ၀ိရာဂႏၲိ ၀ုစၥတိ။
                   ဥေစၧဒဒိ႒ိ အယူအစြဲကိုေတာ့ ၾကီးမားေသာ အျပစ္ရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ က်ေတာ့ လ်င္ျမန္လြယ္ကူတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
ဒကာ။           ။ အျပစ္ေသးပံု၊ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ခက္ပံုနဲ႔ အျပစ္ၾကီးပံု စြန္႔လႊတ္ရ လြယ္ကူပံုတို႔ကိုလည္း ဒကာၾကီးတို႔ နားလည္ေအာင္ တိုတိုနဲ႔ပဲ ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။           ။ အင္း….သႆတဒိ႒ိသမားရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္က ခုဘ၀လည္းရွိတယ္၊ ေနာက္ဘ၀ေတြဆိုတာလည္းရွိတယ္၊ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးသုခ၊ မေကာင္းက်ိဳးဒုကၡ ဆိုတာလည္းရွိတယ္၊ ကုသိုလ္ကိုမ်ားမ်ားျပဳတယ္၊ အကုသိုလ္ကို နည္းပါးေအာင္ ေရွာင္ရွားတယ္၊ လူ နတ္ ျဗဟၼာေခၚတဲ့ ဘ၀ရဲ႕ ခ်မ္းသာကိုေတာ့ အျမဲ သာယာ တပ္မက္ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းေနတာပဲ၊ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ တပည့္သံဃာေတာ္မ်ားက ဘ၀ဒုကၡကို ေဟာၾကားေပတယ္လို႔  သူ႔ရဲ႕ဘ၀ေကာင္းစား ခံစံေရးကိုေတာ့ လ်င္ျမန္စြာ မပယ္စြန္႔ႏိုင္ဘူးတဲ့၊ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ကုသိုလ္ကံကို မ်ားမ်ားျပဳတယ္၊ အကုသိုလ္ကံကိုလည္း နည္းေအာင္လုပ္တယ္၊ အဲဒါ့ေၾကာင့္ အဲဒီ သႆတဒိ႒ိသမားရဲ႕ အျပစ္ဟာ ေသးငယ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္၊ ကဲ…..သေဘာက်ရဲ႕လား။
ဒကာ။           ။ သႆတဒိ႒ိကိုေတာ့ သေဘာေပါက္ပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိသမားရဲ႕ အျပစ္ၾကီးပံုနဲ႔ ၊ လြယ္လြယ္ ကၽြတ္လြယ္ပံုလည္း ရွင္းျပပါဦးဘုရား။
ဆရာ။           ။ ဥေစၧဒသမားရဲ႕အစြဲက ခုလက္ရွိဘ၀ တခုသာရွိသည္၊ ဘ၀တပါး ဆိုတာ မရွိ၊ အျခားဘ၀မွ ခု ဘ၀ျဖစ္လာတာကိုလည္း မယံု မသိ၊ ဘ၀တပါးသို႔ သြားေရာက္ ျဖစ္ရပံုလည္း မသိ မယံု။
ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ၊ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ကံရဲ႕ ဆင္းရဲဒုကၡ ရရွိႏိုင္သည္ ဆိုတာကိုလည္း မသိ နားမလည္ဘူး။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို မျပဳမလုပ္၊ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈကိုေတာ့ ရဲရင့္စြာျပဳလုပ္သည္။
ဘ၀တပါးမရွိဟု စြဲယူထား၍ ဘ၀တပါး၌ ႏွစ္သက္ သာယာ ခင္မင္ ျဖစ္ခ်င္မႈလည္း သူ႔မွာ မရွိ မေတာင့္တ မစြဲလမ္းေခ်။ သူလုပ္သမွ် ကံေတြက အကုသိုလ္ကံေတြသာ မ်ားေသာေၾကာင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ က ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
သို႔ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားက ဘ၀တပါးရွိပံုနဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔ကို ေဟာျပလိုက္ေသာအခါ သူ႔အယူကို လ်င္ျမန္စြာ စြန္႔ပစ္ႏိုင္သည္။ ဗုဒၶ၏ အယူ၀ါဒကို သက္၀င္ယံုၾကည္စြာ လက္ခံက်င့္ၾကံ ပြားမ်ား၍ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္သည္ဟု ဆိုထားသည္၊ အဲဒါ သႆတဒိ႒ိ ဥေစၧဒဒိ႒ိတို႔ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပဲ၊ ကဲ…ရွင္းရဲ႕လား။
ဒကာ။           ။ ဥေစၧဒ က ခု လက္ရွိတခုသာ စြဲထားတာကိုး၊ သႆတ က ႏွစ္ဖက္စြဲ ဆိုေတာ့ကာ ရွင္းလင္းျပတ္သား၍ ႏွစ္သက္စြာ ခံယူပါတယ္ ဆရာေတာ္။

No comments: