သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Saturday, September 25, 2010

ဝိပႆနာရႈရာ၌ ဃန ခံတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလဲ/ ဝိပႆနာ၌ ဃန ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးခံရွိေနပါသလဲ


ဝိပႆနာရႈရာ၌ ဃန ခံတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလဲ

ဒကာ။           ။ ဝိပႆနာတရား ရႈပြားရာ၌ ဃနကို ေက်ေအာင္ ရႈမွတ္ရမည္၊ ဃန မခံေစနဲ႔ဟု ေဟာေျပာၾကရာ ဃနဆိုတဲ့သေဘာကို သိပါရေစဆရာေတာ္။
ဆရာ။           ။ ဃနဆိုတာ အစိုင္အခဲ အတံုးအတစ္ ခိုင္ျမဲေသာ အမာခံ သေဘာတရားပဲ၊ ဝိပႆနာက ရုပ္နာမ္တို႔၏ မခိုင္ျမဲမႈ အနိစၥလကၡဏာကို ရႈမွတ္ပြားမ်ားျခင္း သေဘာပဲ၊ ဒီ မခိုင္ျမဲတဲ့ရုပ္နာမ္ေတြကို မျပိဳမကြဲ ခိုင္ျမဲတယ္လို႔ ထင္မွတ္စြဲယူေနတဲ့ ဒိ႒ိစြဲဟာ ဃနပဲ၊ အဲဒီ ဃန ခံေနရင္ ဝိပႆနာဉာဏ္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဃနေက်ေအာင္ ရႈမွတ္ပြားမ်ားတတ္ဖို႔ လိုတယ္၊ ဃနဆိုတာ ဒိ႒ိသေဘာပဲ။

ဝိပႆနာ၌ ဃန ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးခံရွိေနပါသလဲ

ဒကာ။           ။ ဃနေတြက အမ်ားၾကီးပဲလို႔ ေဟာေျပာေနၾကပါတယ္၊ ဝိပႆနာ၌ ဃန က ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလို႔ ဘယ္လိုရႈမွတ္ပြားမ်ားရမွာလည္း ဆရာေတာ္၊ ဃနေက်ေအာင္ ရႈပြားပံုနည္းကို နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပေပးပါ ဘုရား။
ဆရာ။           ။ (၁) သႏၲတိ ဃန = ပရမတၳ ဓမၼျဖစ္တဲ့ အနိစၥနဲ႔ အနတၱ သေဘာမွ်ရွိတဲ့ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ျဖစ္ပ်က္မႈအစဥ္က အလြန္အမင္း လ်င္ျမန္လြန္း၍ အၾကားမရွိ အျခားမထင္ေတာ့ဘဲ တေပါင္းတည္း တတြဲတည္း တခဲတည္း ဒီရုပ္ဟာ ဒီရုပ္ပဲ၊ သည္နာမ္ဟာလည္း သည္နာမ္ပဲလို႔ ထင္မွတ္စြဲယူကာ ငါ ငါ့ဥစၥာ ငါ့ဟာပဲ၊ ခိုင္တယ္ ျမဲတယ္လို႔ ထင္ေနတာဟာ သႏၲတိ ဃန ခံေနတာပဲ။
          (၂)     သမူဟ ဃန = ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ စတဲ့ နာမ္တရားစု၊ ပထ၀ီ အာေပါ စတဲ့ ရုပ္တရားစုတို႔ အေပၚ၌ တေပါင္း တစု တလံုး တခဲတည္းဟု ထင္မွတ္ရေအာင္ စုတြဲ၍ေနတာကို မကြဲမျပား တသားတည္း စြဲယူထင္မွတ္ကာ အနတၱ မထင္ တာဟာ သမူဟဃန ခံေနတာပဲ။
          (၃)     ကိစၥ ဃန = နာမ္ရုပ္တရားေတြဟာ သူ႔ကိစၥနဲ႔သူ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာပဲ၊ စကၡဳရုပ္က ၾကည့္မႈကိစၥ၊ အဆင္းရုပ္က ထင္မႈကိစၥ၊ စကၡဳ၀ိညာဥ္စိတ္က ျမင္သိမႈ ကိစၥ၊ အဲဒါေတြကို ခြဲျခားမသိဘဲ စုေပါင္းကာ ငါျမင္တယ္လို႔ တလံုး တခဲတည္း စြဲယူလိုက္တာဟာ ကိစၥဃန ခံေနတာပဲ၊ အနတၱကို မျမင္ေတာ့ဘူး။
          (၄)     အာရမၼဏ ဃန = ရူပါရံုကို ျမင္ေသာအခါ (ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ၊ ၀ဏၰ၊ ဂႏၶ၊ ရသ၊ ၾသဇာ) အ႒ကလာပ္၌ ပါ၀င္ေသာ ရုပ္တို႔ကို ခြဲျခားမသိဘဲ တစုတေပါင္းတည္း တလံုးတစည္းတခဲတည္း စြဲယူထားျခင္းကို အာရမၼဏ ဃန ခံေနတယ္လို႔ ဆိုတယ္၊ အဲဒါေတြဟာ အနတၱလကၡဏာကို ဃန ဖံုးတာပဲ။
          အထူးသျဖင့္ ပရမတ္တရားတို႔၏ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ သဘာ၀ဓမၼအစစ္ကို ခြဲျခားမသိႏိုင္ေအာင္ တလံုး တစု တခု တခဲတည္း ထင္မွတ္ရေအာင္ လ်င္ျမန္စြာ ျဖစ္ပြားေနျခင္းကို သႏၲတိဃန၊ သမူဟဃန၊ ကိစၥဃန၊ အာရမၼဏဃန ဟု ေခၚဆိုတာပဲ၊ ခြဲျခားျပီး သိဖို႔က လူျပိန္းတို႔အတြက္ ခက္တယ္၊ ပရမတၳအသိနဲ႔ ဉာဏ္အျမင္ေရာက္ေအာင္ နာယူသင္ၾကားၾကပါေနာ္….ဒါပဲ၊ ပညာရွိ ဆရာေကာင္းလိုတယ္။
ဒကာ။           ။ မွန္ပါ့၊ ဒါေလာက္သိရတာပဲ ေက်းဇူးမ်ားလွပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ပရမတၳဓမၼအနတၱလကၡဏာဆိုက္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင္ၾကားပါမည္ ဘုရား။ အလြန္ ခက္ခဲ နက္နဲတဲ့ တရားဓမၼေတြမို႔ အာစရိယနဲ႔ မကင္းေကာင္းေၾကာင္း သိၾကပါတယ္ ဘုရား။

No comments: