သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, July 11, 2010

ပရမတၳတရားမ်ားဟာ ထင္ရွားရွိေနပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ သုညဟု တြက္ယူေခၚဆိုပါသနည္း

ပရမတၳတရားမ်ားဟာ ထင္ရွားရွိေနပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ သုညဟု တြက္ယူေခၚဆိုပါသနည္း
ဒကာ။ ။ ပရမတၳတရားမ်ားဟာ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္စြာ ထင္ထင္ရွားရွားရွိေနေသာ ပရမတၳသစၥာမ်ားသာ ျဖစ္ပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ သုည သုည ေျပာေဟာကာ သုညတရားထဲ ထည့္သြင္းၾကပါသလဲ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း….ပရမတၳတရားမ်ားဆိုတာက ဘယ္ႏွစ္ပါးရွိသလဲ၊ ဘယ္ဟာေတြလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ပရမတ္လို႔ ေခၚတာလဲ သိရင္ေျဖပါ။
ဒကာ။ ။ ပရမတၳတရားက ေလးပါးရွိပါတယ္၊ (၁) စိတ္၊ (၂) ေစတသိက္၊ (၃) ရုပ္၊ (၄) နိဗၺာန္ပါ ဆရာေတာ္။
သူတို႔ဟာ သဘာ၀အားျဖင့္ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္စြာ ရွိေနၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ပရမတ္ ေခၚတယ္လို႔ သိရပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ပရမတၳတရား ၄-ပါး၊ သို႔မဟုတ္ ပရမတၳသစၥာ ဆိုတာ ပံုပန္းသ႑ာန္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အမာခံ အစိုင္အခဲ အစုအပံုအားျဖင့္ လည္းေကာင္း ကိုင္ဆြဲ၍ မျပႏိုင္တဲ့ အရွိသေဘာမွ်သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ “သုည”လို႔ ေခၚေ၀ၚ ေဟာၾကားၾကတယ္ ဒကာၾကီးတို႔၊ အဲဒါပဲ၊ ကဲ…..ရွင္းရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရွင္းျပခ်က္အေျဖကို သေဘာမေပါက္ မရွင္းလင္းဘူး ဆရာေတာ္၊ ထင္ရွားေနတဲ့ တရားကို ဘာ့ေၾကာင့္ “သုည” ေခၚသလဲ ဒကာၾကီးတို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား၊ သုညဆိုတာက ဘာမွ်မရွိတဲ့ ဥစၥာပဲဟာ။
ဆရာ။ ။ ဒကာၾကီးတို႔ ဂဏန္းသခ်ၤာတြက္တဲ့အခါ တကမၻာလံုးက ေခၚေ၀ၚေနၾကတဲ့ သုညဟာ အေရအတြက္သခ်ၤာမွ ကင္းဆိတ္ကာေနေသာ္လည္း မိမိသေဘာအားျဖင့္ေတာ့ သုညအေနနဲ႔ ထင္ရွားတည္ရွိ မေနဘူးလား၊ ဒကာၾကီးတို႔ ေျဖပါ။
ဒကာ။ ။ ကမၻာသားအားလံုးတို႔ ေခၚေ၀ၚေနတဲ့ သုညဟာ ၁-၂-၃-၄ အေရအတြက္ အားျဖင့္ မရေပမဲ့ အရွိသေဘာ အားျဖင့္ေတာ့ တစံုတခုေသာ ဂဏန္းေနာက္က သူ၀င္လာရင္ တိက်တဲ့ ဆယ္၊ ရာ၊ ေထာင္၊ ေသာင္း၊ သိန္း အျဖစ္နဲ႔ ထင္ရွားရွိေနတာပဲ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ကဲ….နားေထာင္မွတ္သားေပေတာ့၊ ဒကာၾကီးတို႔ သေဘာေပါက္ရွင္းလင္းေအာင္ ေျဖၾကားေပးလိုက္မည္၊ ဂဏန္းတြက္ရာမွာ တကမၻာလံုးက အသံုးျပဳေနၾကတဲ့ သုညဟာ အေရအတြက္အားျဖင့္ ကင္းဆိတ္ေနေပမဲ့ သုညအေနအားျဖင့္ေတာ့ ထင္ရွားတည္ရွိေနသလို ပရမတၳတရားေလးပါးေခၚတဲ့ ပရမတၳသစၥာမ်ားဟာလည္း မိမိတို႔ သေဘာလကၡဏာအားျဖင့္ ထင္ထင္ရွားရွားၾကီး ရွိေနၾကေသာ္လည္း လက္ညွိဳးထိုးျပစရာ ပံုပန္းသ႑ာန္ဟူေသာ ပညတ္မွ ကင္းဆိတ္ျခင္း၊ ကိုင္ဆြဲျပစရာ အမာခံ အစိုင္အခဲ ဃနမွ ကင္းဆိတ္ျခင္း စတဲ့ ထိုထို ပညတ္တရားအေပါင္းတို႔မွ ကင္းဆိတ္ကာ ဘာမွ ဆြဲကိုင္ျပစရာ မရွိလို႔ သုညလို႔ ေခၚေပမဲ့ ခုနေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း သူတို႔ရဲ႕ သဘာ၀လကၡဏာေတြကေတာ့ ပရမတ္အားျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ေတြ အျမဲရွိေနလို႔ အရွိသေဘာျဖစ္တဲ့ “သုည” လို႔ မွတ္ယူေျပာေဟာေနၾကတာျဖစ္တယ္၊ ကဲ…သေဘာေပါက္ ရွင္းလင္းသြားျပီလား၊ ဒါမွ မသိ မရွင္းေသးရင္လည္း သူ႔ထက္ အ တဲ့ ဖ်င္းတဲ့သူ မရွိေတာ့ဘူးပဲ။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ပညတ္မွ ကင္းဆိတ္ေသာ သုည၏ ျဖစ္ပ်က္ အရွိသေဘာကို သိရပါျပီ ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔က အရိပ္ျပတာနဲ႔ အေကာင္ထင္တဲ့ လူပါး လူနပ္ေတြပါ ဘုရား။

No comments: