သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Saturday, July 17, 2010

ခဏိက သမာဓိ ဆိုတာ ရွိေကာင္းသေလာ

ခဏိက သမာဓိ ဆိုတာ ရွိေကာင္းသေလာ
ဒကာ။ ။ ၀ိပႆနာလုပ္ငန္း၌ အာရံုတို႔ ေပၚခန္း ပ်က္ခန္းကို သမၼာသမာဓိ မဂၢင္လမ္းျဖင့္ မနားတမ္းလိုက္မွတ္ ရႈပြားေနရတဲ့သူဟာ လ်င္ျမန္လွတဲ့ ျဖစ္ခဏ ပ်က္ခဏထဲမွာ တည္တံ့ျငိမ္၀ပ္မႈျဖစ္တဲ့ ခဏိက သမာဓိရယ္လို႔ ရွိႏိုင္ဦးမွာလား ဘုရား၊ ပိဋကတ္ေတာ္ထဲက အေထာက္အထားမ်ားရွိရင္ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပေပးပါ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ ၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ သမထ အေျခခံယူျပီးမွ ၀ိပႆနာဘက္တက္တဲ့ သမထယာနိက ၀ိပႆနာလမ္းရယ္၊ စ ထြက္ကတည္းက ၀ိပႆနာ သက္သက္ တက္သြားတဲ့ သုဒၶယာနိက ၀ိပႆနာလမ္းရယ္၊ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
သမထမဖက္ဘဲ ၀ိပႆနာခ်ည္းသက္သက္သန္႔သန္႔ ရႈမွတ္ပြားမ်ားမည့္ သုဒၶယာနိက ၀ိပႆနာေယာဂီဟာ ခႏၶာငါးပါးကိုျဖစ္ေစ၊ သို႔မဟုတ္ အာယာတန တဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ ဓာတ္ တဆယ့္ရွစ္ပါး၊ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ရႈပြားစရာ အာရံုထဲက ၾကိဳက္ရာရာကို ဒုကၡသစၥာဉာဏ္သြင္းျပီးေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ကိုပဲ ရႈမွတ္ေနရမွာ ျဖစ္တယ္၊ စိတ္၀င္စား နားေထာင္ပါေနာ္။
အဲဒီ မွတ္စိတ္ေတြဟာ လ်င္ျမန္ေသာ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ တန္းစီကာ သိပ်က္ သိပ်က္နဲ႔ သြားေနေပမဲ့ မွတ္စိတ္တခ်က္ ျဖစ္လိုက္ရင္ ဧကဂၢတာ ေစတသိက္ တခ်က္ ပါသြားတာဘဲ၊ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္၌ မွတ္စိတ္ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္း တည္ျငိမ္မႈ ဧကဂၢတာ က ပါတာခ်ည္းပဲ။
ခု ေျပာခဲ့တဲ့ ၀ိပႆနာမွတ္စိတ္ တခ်က္ကို တခဏလို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ ဆရာက ၀ိပႆနာ ခဏိကသမာဓိကို ေဟာသည္လိုဆိုတယ္။
ခဏိက စိေတၱ ကဂၢတာ- တဲ့၊ မွတ္စိတ္ခဏ တခုထဲ၌ တည္ျငိမ္မႈ သမာဓိ တခု ပါတယ္လို႔ ဖြင့္ဆိုထားတယ္၊ အက်ယ္ကိုသိခ်င္ရင္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာမွာ ရွာၾကည့္။
အဲဒီ အ႒ကထာရဲ႕စကားကို ပိုမိုခိုင္လံု ထင္ရွားေအာင္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ ဋီကာဆရာၾကီးက ေဟာသည္လို ထပ္ဆင့္ ေထာက္ခံထားပံုက-
ခဏ မတၱ ဌိတိေကာ သမာဓိ-တဲ့၊ စိတ္တခဏထဲ၌ ခဏေလးမွ် ျဖစ္ေပၚတည္ျငိမ္သြားတဲ့ သမာဓိပဲလို႔ ထပ္ဖြင့္ျပဆို ေထာက္ခံထားေသးတယ္။
အဲဒါေတြဟာ ပိဋကတ္ေတာ္က လာတဲ့ ခဏိကသမာဓိျဖစ္ပံု အေထာက္အထား ယံုၾကည္စရာ သာဓကေတြပဲ၊ ကဲ….ဘာေျပာခ်င္ေသးလဲ။
ဒကာ။ ။ သမာဓိတည္ျငိမ္မႈဆိုတာ တခုတည္းေသာ အာရံုထဲ၌ အသိစိတ္ တည္ျငိမ္ေနတာလို႔၊ (ပံုပမာ၊ အရိုးစုကမၼ႒ာန္း ရႈမွတ္တဲ့ ေယာဂီဟာ ျမင္ျမင္သမွ် အာရံုေတြကို အရိုးစုအျဖစ္ျဖင့္သာ မွတ္ထင္ေနတယ္၊ ယင္းရဲ႕စိတ္ဟာ အရိုးစု အာရံုတခုတည္းအေပၚ၌သာ တည္ျငိမ္ေနတဲ့ သမာဓိပဲလို႔) သိထားၾကလို႔ပါ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အင္း၊ ဒကာၾကီး သိထားတဲ့ တည္ျငိမ္မႈ သမာဓိက သမထကမၼ႒ာန္း ပညတ္အာရံု အရိုးစုထဲ စြဲမွတ္ေနတဲ့ ဥပစာရသမာဓိ၊ သို႔မဟုတ္ အပၸနာသမာဓိမ်ိဳးသာ ျဖစ္တာ၊ အဲဒီ သမာဓိ တည္ျငိမ္ျခင္းမ်ိဳးက အဆံုးစ်ာန္ရ ျဗဟၼာ့ျပည္လားျပီး သခ်ႋဳင္းကုန္း သြားတဲ့ သမာဓိမ်ိဳးမို႔ ဘာမွ တန္ဖိုးမရွိဘူး ဒကာၾကီးတို႔ရ။
၀ိပႆနာ ခဏိက သမာဓိမ်ိဳးက ပရမတ္အာရံု ရုပ္နာမ္တို႔ရဲ႕ မခိုင္မျမဲ ဆင္းရဲသက္သက္ ျဖစ္ပ်က္ ျဖစ္ပ်က္ ေနၾကတဲ့ ပရမတၳသစၥာ အမွန္ရွိတဲ့ ရုပ္နာမ္ဓမၼတို႔၊ သို႔မဟုတ္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တို႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အနိစၥလကၡဏ ဥဒယ ၀ယ သေဘာမွန္ကိုသာ ၀ိပႆနာဉာဏ္စိတ္နဲ႔ လိုက္ လိုက္ျပီးသိေနတာ မွတ္ေနတာျဖစ္တယ္။
အဲဒီလို အရိုးစု အပုပ္ေကာင္ ငါ သူတပါး ေယာက္်ား မိန္းမ သတၱ၀ါ မပါတဲ့ ရုပ္နာမ္သက္သက္ စိတၱ၀ိသုဒၶိနဲ႔ ငါဆိုတဲ့ အတၱဒိ႒ိလည္းမပါ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာ ရႈမွတ္ေနတဲ့ ၀ိပႆနာကုသိုလ္စိတ္ေတြဟာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ ဥဒယ၀ယဉာဏ္ထဲမွာခ်ည္း စြဲ၀င္တည္ျငိမ္ေနလို႔ အဲဒီတခ်က္ခ်င္း တည္ျငိမ္သြားတဲ့ ဧကဂၢတာသမာဓိကို ၀ိပႆနာခဏိကသမာဓိလို႔ ေခၚဆိုတာျဖစ္တယ္၊ ရွင္းရဲ႕လား၊ ဒါေလာက္သိထားရင္ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားတတ္ေရာေပါ့။
ဒကာ။ ။ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ အရႈခံ အာရံုက ပညတ္အာရံုနဲ႔ ပရမတ္အာရံု ကြာျခားသြားတာကို ခုမွပဲ ကြဲျပားေတာ့တယ္၊ ၀ိပႆနာအလုပ္က ပရမတ္အာရံု ရုပ္နာမ္တို႔ျဖစ္ပ်က္ကို တခ်က္ခ်င္း ရႈမွတ္ရတဲ့ စိတ္တခ်က္ ခဏမွာ ရွိတဲ့ ခဏိက သမာဓိကို ေခၚဆိုတာ ခုမွပဲ ကြဲေတာ့တယ္၊ သည္အတိုင္းပဲ ရႈမွတ္ပြားမ်ား အားထုတ္ပါမည္ ဆရာေတာ္။

No comments: