သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, July 4, 2010

၀ု႒ာနဂါမိနီ ဉာဏ္ပညာဆိုတာ ဘယ္လို ဉာဏ္ပညာမ်ိဳးလဲ

၀ု႒ာနဂါမိနီ ဉာဏ္ပညာဆိုတာ ဘယ္လို ဉာဏ္ပညာမ်ိဳးလဲ
ဒကာ။ ။ ၀ု႒ာနဂါမိနီ ဉာဏ္၊ ၀ု႒ာနဂါမိနီ ပညာဆိုတာ ဘယ္အခါမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ဘယ္ေနရာဌာနမ်ိဳးမွာ အသံုးျပဳေခၚေ၀ၚတာပါလဲ ဆရာေတာ္၊ ယင္း အဘိဓာန္ပုဒ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ကိုလည္း သိပါရေစ ဘုရား။

ဆရာ။ ။ ရွာရွာေဖြေဖြ ဘယ္မွာ ေတြ႔ဖူးၾကားဖူးလို႔ ဒီ ၀ု႒ာနဂါမိနီ ကို ေမးရတာလဲ၊ ေတာ္ေတာ္ အေမးအျမန္းထူတဲ့ ဒကာၾကီးပဲ၊ ဒီဉာဏ္က အသိရ ခက္တယ္၊ ေတာ္ေတာ္လည္း သိမ္ေမြ႕ နက္နဲတယ္။

ကိုင္း….နားေထာင္မွတ္သားေပေတာ့၊ ၀ု႒ာနဂါမိနီ- ဆိုတာ “ထေျမာက္ေအာင္ျမင္ျခင္း အနက္သေဘာကိုဆိုတယ္” ဥပမာ- လူ႔ဘ၀က ထျပီး ရဟန္းဘ၀သို႔ ရေရာက္ ထေျမာက္သြားျခင္းမ်ိဳးလို၊ ရုပ္နာမ္တို႔ ျဖစ္ပ်က္မႈ ဥဒယဗၺယ ဉာဏ္ကေနျပီး ဉာဏ္စဥ္ေတြ တက္တက္သြားကာ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္က အႏုေလာမဉာဏ္ မဂ္ဆိုက္ဖိုလ္၀င္အေရာက္ ထေျမာက္သြားတာမ်ိဳးကိုပင္ မွတ္ယူရမည္၊ သေဘာက်ရဲ႕လား၊ ခက္တယ္ေနာ္ ဒကာၾကီးတို႔။

ဒကာ။ ။ ဒါေလာက္နဲ႔ဒကာၾကီးတို႔ သေဘာမေပါက္ေသးပါဘူး ဆရာေတာ္၊ အနည္းငယ္ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။

ဆရာ။ ။ ဒီေနရာမွာ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္စဥ္သေဘာနဲ႔ေျပာျပရရင္ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားရႈမွတ္ေနတဲ့ေယာဂီဟာ ရုပ္နာမ္ဓမၼတို႔ရဲ႕ အနိစၥလကၡဏာ ျဖစ္ပ်က္၊ ျဖစ္ပ်က္၊ ျဖစ္ပ်က္မႈသေဘာေတြကိုသာ သိျမင္တဲ့ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ကေနျပီး ဉာဏ္စဥ္ေတြတက္တက္သြားကာ ေနာက္ဆံုးမွာ ရုပ္နာမ္တို႔ျဖစ္ပ်က္မႈ သခၤါရအာရံုေတြကို အထူးအားထုတ္ေၾကာင့္ၾက မစိုက္ရေတာ့ဘဲ အလိုက္သင့္ သက္ေတာင့္ သက္သာစြာ ၀ီရိယနဲ႔ သမာဓိ ပညာတို႔ အညီအမွ် ရႈမွတ္ သိျမင္ေနတဲ့ သခၤါရုေပကၡာ ဉာဏ္ပိုင္းကိုေရာက္လာတယ္။

အဲဒီ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္က အရွိန္ရျပီး အထူးတလည္ ရင့္က်က္ျပည့္စံုလာတဲ့အခါ မွတ္ဉာဏ္ေတြက ေျပာမျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သြက္လက္လ်င္ျမန္လာတယ္၊ ရုပ္နာမ္ဓမၼတို႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ျဖစ္ပ်က္သြားေနတာကို ေယာဂီရဲ႕ မွတ္ဉာဏ္သိမႈ ကလည္း လ်င္ျမန္သြက္လက္စြာနဲ႔ လစ္လပ္ၾကြင္းက်န္မႈ မရွိဘဲ သိမွတ္ေနႏိုင္ေတာ့တယ္။

ယင္းရဲ႕ေရွ႕မွာ မဂ္ဉာဏ္ကိုေရာက္ေအာင္ တက္စရာေပါင္းကူးေလွကားၾကီးကလည္း တထစ္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္၊ အဲဒီ ေလွကားထစ္က အႏုေလာမဉာဏ္ပဲ၊ အဲဒီ အႏုေလာမဉာဏ္က ေနျပီး မဂ္ဉာဏ္ေရာက္ေအာင္ အရွိန္အဟုန္ ျပင္းထန္သြက္လက္ လ်င္ျမန္စြာနဲ႔ မွတ္ရႈသိျမင္ တြန္းတင္ေပးေနတဲ့ အသိဉာဏ္အထူးကို“၀ု႒ာနဂါမိနီ” ေခၚတဲ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္တမ်ိဳးပဲလို႔ မွတ္ေပေတာ့။

ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆို ၀ု႒ာနဂါမိနီဉာဏ္ဆိုတာ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္ပဲလား ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း….သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္သက္သက္ေတာ့လည္း မဟုတ္ေသးဘူး၊ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္ အစြန္အဖ်ားကေလးနဲ႔၊ အႏုေလာမဉာဏ္စြမ္းအင္ ႏွစ္ပါးထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ ရုပ္နာမ္တို႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳအံ့ဆဲဆဲကေလးမွာ ရွိေနတဲ့ ဉာဏ္တမ်ိဳးကို “၀ု႒ာနဂါမိနီ” ေခၚတယ္လို႔မွတ္ေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ၀ီထိစိတ္နဲ႔ေျပာျပရင္ ေဂါၾတဘူက ၀ု႒န၊ မဂ္စိတ္က ဂါမိနီ၊ ေဂါၾတဘူအဆံုးနဲ႔ မဂ္စိတ္အစကို ယူရမည္၊ ကဲ…မေက်နပ္ေသးရင္ စာတတ္ ေပတတ္ အဂၢမဟာပ႑ိတ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြထံ ခ်ဥ္းကပ္ေမးျမန္းဦးေလ၊ လြယ္တဲ့ ကိစၥ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဒီကေတာ့ ဒါေလာက္ပဲ ေျဖတတ္တယ္။

ဒကာ။ ။ ဒါေလာက္ ခက္ခဲနက္နဲသိမ္ေမြ႕တဲ့ တရားသေဘာကို ဒါေလာက္သိရတာ အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာလွပါျပီ၊ ေနာက္အခါမ်ားမွပဲ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းပါရေစ ဆရာေတာ္၊ ေဂါၾတဘူဆိုတာလည္း ခုမွပဲ ၾကားဖူးတာပါ ဆရာေတာ္။

No comments: