သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Thursday, July 15, 2010

နာမ္ကလာပ္စည္းေတာ့ မရွိေကာင္းဘူးေလာ

နာမ္ကလာပ္စည္းေတာ့ မရွိေကာင္းဘူးေလာ
ဒကာ။ ။ အဘိဓမၼာ ရုပ္နာမ္နဲ႔ စပ္ရင္ ရုပ္ကလာပ္စည္း ရုပ္ကလာပ္စည္းနဲ႔သာေျပာ ေဟာၾကတယ္၊ နာမ္ကလာပ္စည္းလို႔ေတာ့ ဘယ္သူမွ မေျပာ၊ မေဟာတာ မရွိေကာင္းလို႔လား ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အင္း…အဘိဓမၼာမွာ နာမ္တရားက ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသလဲ၊ နာမ္သခ်ၤာေပါင္းက ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ သိရင္ေျဖပါ။
ဒကာ။ ။ စိတ္နာမ္ ေစတသိက္နာမ္လို႔ နာမ္မ်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္၊ စိတ္နာမ္က တပါး၊ ေစတသိက္နာမ္က ၅၂ ပါး၊ နာမ္သခ်ၤာေပါင္း ၅၃ ပါး ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္ ဆရာေတာ္။ တပါးစီကိုေတာ့ ခြဲျခားျပီး မေျပာတတ္ပါဘူး။
ဆရာ။ ။ အဲဒီ ၅၃ ပါးေသာ နာမ္ဓာတ္သေဘာတို႔ဟာ တခုခ်င္း၊ တပါးခ်င္း သက္သက္သီးျခား ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ေကာင္းဘူး။
သူတို႔မွာ ယွဥ္ေဖာ္ ယွဥ္ဖက္ အတူျဖစ္ဖက္ သဟဇာတ သမၸယုတၱဓမၼ သေဘာေတြရွိတယ္၊ အနည္းဆံုး နာမ္ႏွစ္မ်ိဳး ေပါင္းစပ္မိမွ အာရံုသိစိတ္ကေလးတခု ျဖစ္ေပၚလာရတယ္။
ဒကာ။ ။ အဲဒီ အတူတူေပါင္းစပ္မိမွ အသိစိတ္ကေလးတခု ျဖစ္ေပၚလာပံုကို တပည့္ေတာ္တို႔ နားလည္ေအာင္ တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ လိုရင္းရွင္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အာရံုကိုသိတဲ့ အသိစိတ္ တခုျဖစ္ေပၚလာရင္ သူနဲ႔ယွဥ္ဖက္ အတူျဖစ္ဖက္ ေစတသိက္နာမ္ေတြက ဖႆ = ရုပ္နာမ္တို႔ေတြ႔ဆံုမႈသေဘာ၊ ေ၀ဒနာ = အာရံုကို ခံစားမႈသေဘာ၊ သညာ = မွတ္မႈသေဘာ၊ ေစတနာ = ကိစၥျပီးေအာင္ ေစ့ေဆာ္ျခင္း၊ ဧကဂၢတာ = တည္ျငိမ္မႈ၊ ဇီ၀ိတ = ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ မနသိကာရ = ေမွ်ာ္ေခၚႏွလံုးသြင္းျခင္း။
အဲဒီ ေစတသိက္နာမ္ ၇ မ်ိဳးတို႔ဟာ ဘယ္စိတ္ပဲ ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚ သူတို႔ ပါတာခ်ည္းပဲ၊ သူတို႔နဲ႔ ယွဥ္တြဲျပီးေတာ့ တျခားေစတသိက္ေတြနဲ႔ အတူတူ တေပါင္းတစည္းတတြဲထဲ ျဖစ္ရတာ၊ စိတ္နာမ္ခ်ည္းသက္သက္ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ေကာင္းဘူး။

ဒကာ။ ။ ဟာ…ဒီလိုဆိုရင္ နာမ္ဓမၼေတြကလည္း သူ႔ကလာပ္စည္းနဲ႔သူ ရွိေနၾကတာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ ဘာေၾကာင့္ နာမ္ကလာပ္လို႔ မေခၚတာလဲ ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း….သေဘာကေတာ့ မွန္တယ္၊ အဲဒီ စိတ္နာမ္တို႔ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္း ျဖစ္ေပၚလာပံုကလည္း ရုပ္ကလာပ္တို႔လို သႏၱတိ ျဖစ္တဲ့ အစဥ္ဟာ တန္းစီျဖစ္ေပမဲ့ ရုပ္ဓမၼလိုေတာ့ ကလာပ္စည္းနဲ႔ စကၡဳဒသက ကလာပ္ စသည္ျဖင့္ မဖြဲ႕စည္းဘူး၊ မေခၚဆိုဘူး၊ အဲဒီ “စိတၱဳပၸါဒ္” လို႔ ေခၚတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္တို႔ ဖြဲ႔စည္း တန္းစီ ျဖစ္ေပၚပံုကိုေတာ့ “၀ီထိ” လို႔ ေခၚတယ္။

စကၡဳဒြါရ၀ီထိ၊ ေသာတ ဒြါရ၀ီထိ၊ ပဥၥ ဒြါရ၀ီထိ၊ မေနာ ဒြါရ၀ီထိ၊ အဲဒီလို ၀ီထိစိတ္ လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္၊ နာမ္ကလာပ္လို႔ေတာ့ မေခၚၾကဘူး၊ အဲဒါကို သိခ်င္ရင္ သျဂႋဳဟ္ ၀ီထိပိုင္းကို သင္၊ ၀ီထိခ်ၾကည့္ သိလိမ့္မည္၊ အဲဒါပဲ၊ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ နာမ္ကလာပ္ရယ္လို႔ ေမးတတ္ပေလဗ်ာ။

ဒကာ။ ။ ေက်နပ္ႏွစ္သက္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ရုပ္ကလာပ္ ရုပ္ကလာပ္နဲ႔ ႏႈတ္သြက္ေနၾကေတာ့ကာ နာမ္ကလာပ္မ်ား ရွိေသးသလား ေတြးၾကည့္မိတာပါ၊ အင္း…၀ီထိ၊ ၀ီထိ၊ ၀ီထိ တဲ့။

No comments: