သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Friday, July 23, 2010

သုခိေျႏၵ ၂ မ်ိဳး၊ ေသာမနႆိေျႏၵ ၂ မ်ိဳး ရယ္လို႔ ရွိပါသလား

သုခိေျႏၵ ၂ မ်ိဳး၊ ေသာမနႆိေျႏၵ ၂ မ်ိဳး ရယ္လို႔ ရွိပါသလား
ဒကာ။ ။ ေ၀ဒနာနဲ႔စပ္ျပီး ဣျႏၵိယေဘဒ သရုပ္ခြဲတဲ့အခါမွာ သုခိေျႏၵ ႏွစ္မ်ိဳး၊ ေသာမနႆိေျႏၵ ႏွစ္မ်ိဳး၊ ဟု ဆရာေတာ္တပါးကေျပာလို႔ ရႈပ္ေထြးကုန္ျပီ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပေပးပါဦး ဘုရား။


ဆရာ။ ။ အင္း….ဒါက ၀ိပႆနာေယာဂီေတြအတြက္ ေပၚထြက္လာတဲ့ သတိပ႒ာန္ဉာဏ္ကစားမႈ မွတ္သားစရာတမ်ိဳးလို႔ သိထားေပါ့၊ သျဂႋဳဟ္က်မ္းအလိုကေတာ့ သုခနဲ႔ ေသာမနႆ ပါပဲ၊ အဲဒါကို ထိုထိုဆရာက ၂ မ်ိဳးစီ ခြဲျခားျပလိုက္တာပါ။

ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ အဲဒီ ၂ မ်ိဳးစီကို ဒကာၾကီးတို႔ ဉာဏ္နဲ႔ကိုက္ေအာင္ မသြယ္၀ိုက္ဘဲ တဲ့တိုး၊ အလြယ္ဆံုးနဲ႔ ရွင္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ ကိုင္း…နားေထာင္ မွတ္သားေပေတာ့၊ သုခိေျႏၵကို သုခလို႔ပဲ လြယ္လြယ္ မွတ္လိုက္ေတာ့၊ အဲဒီ သုခ ၂ မ်ိဳးရွိတယ္။

၁။ သာမိသ သုခ = ကာမဂုဏ္တရားျဖစ္တဲ့ ငါ့လင္၊ ငါ့သား၊ ငါ့မယား၊ ငါ့အိုး၊ ငါ့အိမ္၊ ငါ့စိန္၊ ငါ့ေရႊ၊ ငါ့ေျမ၊ ငါ့ယာ၊ ငါ့ဥစၥာ ဟု သာယာခင္မင္စရာ ျပင္ပ၀တၳဳပစၥည္းမ်ား ျပည့္စံုျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ကိုယ္တြင္း၌ ရွိေနတဲ့ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ တို႔၏ ၾကည္လင္ ေပါ့ပါး တင့္တယ္ က်န္းမာမႈ စသည္မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ အဆင္း အသံ အနံ႔ အစာ စသည္တို႔ကို ျမင္ရ ၾကားရ နမ္းရ စားရ ၀၀လင္လင္ ခံစားရျခင္း ခ်မ္းသာသုခကိုလည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းျပဳ၍ ၀မ္းသာျခင္းဟူသမွ်သည္ သာမိသ သုခ မည္၏၊ (ကာမႏွင့္ စပ္တဲ့ ခ်မ္းသာသုခ ဟူသမွ်) သာမိသ သုခ လို႔ မွတ္။

၂။ နိရာမိသ သုခ = သာမိသ သုခ ပိုင္းမွာ ဆိုခဲ့တဲ့ ကာမဂုဏ္တရားဟူသမွ်တို႔သည္ ဆင္းရဲအစုသာျဖစ္တယ္၊ ဆင္းရဲျခင္းကို ရင္၀ယ္ပိုက္ထားရတဲ့ ဒုကၡသစၥာ တရားမ်ားသာျဖစ္တယ္၊ ဒုကၡအစု ၀တၳဳကာမ ေတြသာျဖစ္တယ္၊ ဒီ၀တၳဳကာမ လိုခ်င္ သာယာ ခင္မင္ တပ္မက္တဲ့ ကိေလသာ ကာမကား ဒုကၡကို ရေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္း သမုဒယသစၥာသာ ျဖစ္တယ္ဟု အဲဒီ ဒုကၡနဲ႔ သမုဒယသစၥာ ႏွစ္ပါးကို ပိုင္းျခားသိထားေသာ ေယာဂီသည္ ထို ျမင္ ၾကား နံ စား ထိ သိ တည္းဟူေသာ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားေတြ၏ ျဖစ္ေပၚျပီးလွ်င္ ခ်က္ျခင္းခဏ ပ်က္ ပ်က္ သြားၾကတဲ့ အနိစၥလကၡဏာ။

ယင္းသို႔ မခိုင္မျမဲ ဖရိုဖရဲ ယိုင္လဲ ျပိဳပ်က္ ကုန္ေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၡလကၡဏာ။

၎ အနိစၥနဲ႔ ဒုကၡတို႔ကို နိစၥ- ခိုင္ျမဲလာေအာင္၊ သုခ- ခ်မ္းသာလာေအာင္ စီမံဖန္ဆင္း ျပဳျပင္၍ေပးျခင္းငွာလည္း မစြမ္းႏိုင္ဘဲ ယင္းရုပ္နာမ္ခႏၶာတို႔ကို စိုးပိုင္မႈမရွိေသာေၾကာင့္ အနတၱမွ်သာ။

ငါမဟုတ္ ငါ့ဥစၥာလည္းမဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ အသက္ ဇီ၀လည္းမဟုတ္၊ နာမ္ရုပ္သက္သက္ ျဖစ္ပ်က္မွ်သာဟု ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တြင္း၌ ရႈမွတ္ပြားမ်ားေနေသာ ေယာဂီသည္ ေပၚလာေသာ အာရံုတိုင္း၌ မျမဲ ဆင္းရဲ ေျပာင္းလဲ ေဖါက္ျပန္မႈေတြခ်ည္းသာ ဉာဏ္ထင္၍ေနေသာေၾကာင့္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ ကင္းကာ ရႈမွတ္တိုင္း ၀မ္းသာ၀မ္းသာလ်က္ ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ၍ ေနေတာ့တယ္။

အဲဒီလို ၀ိပႆနာဉာဏ္ ရင့္သန္စြာျဖင့္ ရႈမွတ္တိုင္း ရႈမွတ္တိုင္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ၍ ေနျခင္းဟာ ကာမဂုဏ္တရားနဲ႔ မစပ္ဆိုင္ေသာေၾကာင့္ နိရာမိသ သုခမည္၏တဲ့၊ ကဲ…အဲဒါ သုခႏွစ္မ်ိဳးရဲ႕ သုခိေျႏၵပဲ။

ေသာမနႆိေျႏၵႏွစ္မ်ိဳးကိုလည္း ဤသုခႏွစ္မ်ိဳးလာတဲ့နည္းအတိုင္းပဲ သိထားမွတ္ထားရမည္၊ အနက္အဓိပၸာယ္ အတူတူသာ ျဖစ္တယ္။

၁။ ေဂဟႆိတ ေသာမနႆ = သာမိသသုခနည္းအတိုင္း ကာမဂုဏ္ႏွင့္ စပ္ျပီး အျပည့္အ၀ ခံစားမႈ၌ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္မႈမ်ိဳး။

၂။ ေနကၡမႆိတ ေသာမနႆ = နိရာမိသသုခနည္းအတိုင္း ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ စပ္ျပီး မွတ္တိုင္းမွတ္တိုင္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္မႈမ်ိဳး၊ အဲဒါ ေသာမနႆိေျႏၵ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ။

ရွင္းလင္းကြဲျပား ဉာဏ္ႏွင့္မိရဲ႕လား၊ ခုေျပာတဲ့နည္းက ဉာဏ္ၾကီးရွင္တို႔အတြက္ပဲ။

ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ ရွင္းလင္းလွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ဒကာၾကီးကလည္း ဉာဏ္မနည္းပါဘူး ဘုရား။

No comments: