သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Saturday, July 17, 2010

သမၼာသမၺဳဒၶ၏ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶါ၏ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္တို႔ဟာ ကိေလသာ ပယ္ပံုခ်င္းေတာ့ အတူတူပဲ မဟုတ္လား? ၀ါသနာဆိုတာ ကိေလသာလား၊ ဘာလဲ?၀ါသနာဆိုတာ ဘာစကားလဲ?

သမၼာသမၺဳဒၶ၏ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶါ၏ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္တို႔ဟာ
ကိေလသာ ပယ္ပံုခ်င္းေတာ့ အတူတူပဲ မဟုတ္လား

ဒကာ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္လည္း ဆရာမရွိဘဲ သစၥာေလးပါးကိုသိကာ ေထာင့္ငါးရာကိေလသာတို႔ကို ၎ရတဲ့ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္က ပယ္လ်က္ သဗၺညဳတဂုဏ္ထူးရကာ ဘုရားျဖစ္သြားတာပဲ။
ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ေတြလည္း ဆရာမရွိဘဲ သစၥာေလးပါးကိုသိကာ ေထာင့္ငါးရာကိေလသာတို႔ကို ပယ္လ်က္ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္သြားၾကတာပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ အဲဒီ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ ႏွစ္ပါးဟာ ကိေလသာပယ္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အတူတူပဲ မဟုတ္လား ဆရာေတာ္၊ ထူးျခားခ်က္မ်ား ရွိပါေသးသလား။

ဆရာ။ ။ အင္း….ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ပေစၥကဗုဒၶါဟာ ဆရာမရွိဘဲ သစၥာ ေလးပါးကို သိတာခ်င္းေတာ့ တူပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကိေလသာကို ပယ္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အရဟတၱမဂ္ခ်င္း မတူဘူး ဒကာၾကီးတို႔ရဲ႕၊ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ကို ထူးျခားၾကတယ္။
ဒကာ။ ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆရာေတာ္၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ တြဲသြားလို႔ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ ထူးျခားရတာလား၊ မိန္႔ၾကားပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ သဗၺညဳတဉာဏ္နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး၊ အရဟတၱမဂ္နဲ႔ ကိေလသာပယ္ပံုခ်င္း တူ-မတူ ကို ေျပာေနတာ မဟုတ္လား၊ သဗၺညဳတဉာဏ္က သီးျခားရေတာ္မူတာပဲဟာ အရဟတၱမဂ္နဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔လဲ ဒကာၾကီးတို႔ရ။
ဒကာ။ ။ အတူတူမွတ္ထင္လို႔ ေျပာမိတာပါ ဘုရား၊ ထူးျခားပံုမ်ားကို မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ သဗၺညဳတျမတ္စြာဘုရား ရေတာ္မူတဲ့ အရဟတၱမဂ္က ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာကို ၀ါသနာႏွင့္တကြ လံုး၀ ပယ္လိုက္တာ၊ အေငြ႕အသက္ကေလးေတာင္ မက်န္ဘူး။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္မ်ား ရေတာ္မူတဲ့ အရဟတၱမဂ္က ကိေလသာရိုးရိုးကိုသာ ပယ္ႏိုင္တာ၊ ၀ါသနာကိုေတာ့ မပယ္ႏိုင္ဘူး၊ ၀ါသနာကေလးကေတာ့ က်န္ေနေသးတယ္။
ဆရာမရွိဘဲ သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္တိုင္သိၾကေပမဲ့ ကိေလသာပယ္တဲ့ေနရာမွာ အဲဒီလို ထူးျခားၾကတယ္။

၀ါသနာဆိုတာ ကိေလသာလား၊ ဘာလဲ
ဒကာ။ ။ ၀ါသနာဆိုတာ ကိေလသာကို ေခၚတာလား၊ သို႔မဟုတ္ ဘယ္ဟာကို ေခၚဆိုတာပါလဲ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ ၀ါသနာဆိုတာ ကိေလသာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ လူအမ်ားတို႔ မၾကားခ်င္တဲ့ မၾကိဳက္မႏွစ္သက္တဲ့ အေခၚ၊ အေ၀ၚ၊ အေျပာ၊ အဆိုမ်ိဳးနဲ႔ အျမင္မေတာ္တဲ့ အျပဳအမူမ်ိဳးကို ဆိုတယ္၊ ကိေလသာစိတ္မပါဘဲ ေခၚေ၀ၚေျပာဆို ျပဳမူလိုက္တဲ့ မသင့္မေလ်ာ္ေသာ အေလ့အထ တမ်ိဳးလို႔ပဲ မွတ္ေပေတာ့။
အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားမွတပါး ပေစၥကဗုဒၶါေတြေရာ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ပိလိႏၵ၀စၦ စတဲ့ ရဟႏၱာေတြေရာ သူတို႔ရေတာ္မူၾကတဲ့ အရဟတၱမဂ္က ကိေလသာရိုးရိုးကိုသာ ပယ္ႏိုင္တာ၊ ၀ါသနာကိုေတာ့ မပယ္ႏိုင္ဘူး၊ အဲဒါဟာ အထူးပဲ။

၀ါသနာဆိုတာ ဘာစကားလဲ

ဒကာ။ ။ ၀ါသနာနဲ႔ ကိေလသာကို တပည့္ေတာ္တို႔ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္၊ မကြဲျပားေသးလို႔ပါ၊ ၀ါသနာဆိုတာက ဘာစကားလဲ ဘုရား၊ ဥပမာကေလးနဲ႔ ျပေပးပါ ဆရာေတာ္၊ ဒါမွ နားလည္လြယ္မွာ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ ကိေလသာဆိုတာ အရက္နဲ႔တူတယ္၊ ကိေလသာနဲ႔တူတဲ့ အရက္ေတြ သြန္ေမွာက္ပစ္လို႔ ကုန္သြားေပမဲ့ ၀ါသနာဆိုတဲ့ အနံ႔အေငြ႕ ကေလးကေတာ့ အိုးထဲမွာ က်န္ေနေသးသလိုတဲ့၊ ကဲ….ရွင္းရဲ႕လား၊ ၀ါသနာဆိုတာ ပါဠိစကားပဲ၊ ထံုျခင္း၊ ၾကာျမင့္စြာက ပါလာေသာ အေလ့အထံုကို ဆိုတယ္၊ အနံ႔အသက္ကေလး ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒါ ၀ါသနာပဲ၊ ကိေလသာ မပါဘူး။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ဥပမာ၊ ကိေလသာ မပါတဲ့ အေျပာအဆို အမူအရာ လူမ်ားမႏွစ္သက္စရာေတြေပါ့။

No comments: