သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Tuesday, July 27, 2010

ဥပါဒါနကၡႏၶာ ရွိသလို အႏုပါဒါနကၡႏၶာ ရွိပါ သေလာ

ဥပါဒါနကၡႏၶာ ရွိသလို အႏုပါဒါနကၡႏၶာ ရွိပါ သေလာ

ဒကာ။ ။ ေလာကထဲမွာ အေမွာင္ရွိသလို အလင္းလည္းရွိတာပဲ၊ အေသတရားရွိသလို မေသတရားလည္း ရွိတာပဲ၊ ကုသိုလ္တရားရွိသလို အကုသိုလ္တရားလည္း ရွိတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ရွိသလို အႏုပါဒါနကၡႏၶာ ေကာ မရွိေကာင္းဘူးလား ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း…ဥပါဒါနကၡႏၶာ ရွိရင္ အႏုပါဒါနကၡႏၶာလည္း ရွိရမွာေပါ့၊ ရွိေကာင္းပါတယ္ေလ၊ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေမးတယ္ကိုး။
ဒကာ။ ။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတြက ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေမးတယ္လို႔ အျပစ္တင္ၾကပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အေျဖကေတာ့ မရပါဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ အသိရလြယ္တဲ့နည္းနဲ႔ မိန္႔ၾကားေပးပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း…ခႏၶာဆိုတာက ဒကာၾကီးတို႔ ျမင္သမွ် ၾကားသမွ် နံသမွ် စားသမွ် ထိသမွ် ၾကံစည္ေတြးေတာသမွ် ထင္ရွားျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ရုပ္နာမ္တရားေတြကို ေခၚဆိုတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ျမင္မႈၾကားမႈ စတဲ့ ခႏၶာေတြအေပၚမွာ နိစၥ- ျမဲေသာ၊ သုခ- ခ်မ္းသာစရာအေနနဲ႔ သာယာ ခင္မင္ လိုခ်င္ တပ္မက္ ဆာေလာင္တဲ့ တဏွာနဲ႔ ခံစား သံုးေဆာင္ကာ ငါ ငါ့ဥစၥာ ငါ့ဟာ သေဘာနဲ႔ အတၱဒိ႒ိ အစြဲမျဖဳတ္ဘဲ သဲသဲမဲမဲ မွတ္ယူေနသမွ် အဲဒီ ျမင္မႈၾကားမႈ စတဲ့ သေဘာခႏၶာေတြဟာ တဏွာဒိ႒ိေခၚတဲ့ ဥပါဒါန္နဲ႔ စြဲယူခံေနရေသာေၾကာင့္ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ယူရမည္တဲ့၊ အမ်ားဆံုးက ဒီလိုပဲ မွတ္ယူေနၾကတာျဖစ္တယ္။
ဆိုလိုရင္းက သတၱ၀ါတိုင္း ျမင္ ၾကား နံ စား စတဲ့ ျဖစ္ေပၚမႈ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာေတြကို နိစၥ သုခ အတၱ သေဘာနဲ႔ စြဲယူကာ တဏွာဒိ႒ိေခၚတဲ့ ဥပါဒါန္တရား ဦးစီးေသာ အာရံုေတြသာ ျဖစ္ေနလို႔ ယင္းတို႔ကို ေယဘုယ်နည္းနဲ႔ ဥပါဒါနကၡႏၶာလို႔ ေခၚတယ္၊ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ အာရံုအယူကို ခံေနရတဲ့ ခႏၶာတမ်ိဳးေပါ့၊ ကဲ… ဥပါဒါနကၡႏၶာကို ကြဲျပားျခားနားစြာ သေဘာေပါက္ျပီလား။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲယူသမွ် အာရံုေျခာက္ပါး ေလာကီတရားေတြဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မွတ္သားမိပါျပီ ဆရာေတာ္။
အႏုပါဒါနကၡႏၶာတရားမ်ားကိုလည္း တပည့္ေတာ္တို႔နား၌ အသိရလြယ္ေသာ စကားတို႔ျဖင့္ ခြဲျခားျပပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း…ေယာဂီသူျမတ္ဟာ ဒကာၾကီးတို႔ ကိုယ္တြင္းကိုယ္ပ ႏွစ္ဌာနမွာ ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚေနၾကတဲ့ ျမင္မႈ ၾကားမႈ နံမႈ စားမႈ ၾကံစည္ေတြးေတာမႈ ရုပ္နာမ္တရားစု ဟူသမွ်တို႔ကို ဥပါဒါန္ျဖစ္တဲ့ တဏွာဒိ႒ိတို႔နဲ႔ နိစၥ သုခ အတၱ ဟု မစြဲယူေတာ့ဘဲ ဆင္းရဲအစု ျဖစ္ပ်က္မႈနဲ႔သာ မွတ္ရႈေနေတာ့တယ္။
ထပ္ေျပာဦးမယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ပါ၊ အဲဒီ ျဖစ္ေပၚလာသမွ် ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားစုတို႔ကို ေယာဂီပြားမ်ား အားထုတ္ေနေသာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ အယူအစြဲမွန္ အၾကံအစည္မွန္ေသာ သမၼာဒိ႒ိ သမၼာသကၤပၸ မဂ္ဉာဏ္တို႔ျဖင့္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဟုသာ ပိုင္းျခားမွတ္သား ပြားမ်ားအားထုတ္ေနေတာ့ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာထဲ၌ ဥပါဒါန္ေခၚတဲ့ တဏွာဒိ႒ိတို႔နဲ႔ မစြဲယူ မမွတ္သားေတာ့လို႔ အဲဒီ အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ ခႏၶာငါးပါးကို အႏုပါဒါနကၡႏၶာလို႔ မွတ္ယူရမည္တဲ့။
ဥပါဒါန္မပါေသာ ၀ိဇၨာဉာဏ္သက္သက္ျဖင့္ ခႏၶာတို႔၏ ျဖစ္ပ်က္မႈ ဒုကၡအစုကိုသာ အာရံုျပဳေနရကား အဲဒီ ခႏၶာငါးပါးဟာ ဥပါဒါန္စြဲမပါ မရွိေသာ အရႈခံသက္သက္ အႏုပါဒါနကၡႏၶာသာမည္ေတာ့၏ တဲ့၊ ဒါက ဉာဏ္သေဘာ ဉာဏ္အလုပ္ ဉာဏ္ရွိသူမ်ားမွ သိႏိုင္တဲ့အရာ၊ ဉာဏ္နဲ႔ ၾကံဆျပီး ယူရတယ္၊ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေမးတတ္သကိုး၊ ဒီကလည္း ၾကံၾကံဖန္ဖန္နဲ႔ ေျဖၾကားလိုက္တာပဲ။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ခႏၶာငါးပါးကို ဥပါဒါန္တရားနဲ႔ အမွားမွားေတြ စြဲယူေနရင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာျဖစ္တယ္၊ ဒီခႏၶာေတြကို ဥပါဒါန္မပါဘဲ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဉာဏ္ဓမၼအေနနဲ႔ ရႈမွတ္ေနရင္ ဥပါဒါန္ မပါ၊ မစြဲတဲ့ အႏုပါဒါနကၡႏၶာလို႔ သိပါျပီ ဆရာေတာ္။

No comments: