သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Tuesday, July 27, 2010

အေကာင္ပုပ္ ပညတ္နိမိတ္အာရံုျဖင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ ျဖစ္မည္ေလာ

အေကာင္ပုပ္ ပညတ္နိမိတ္အာရံုျဖင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ ျဖစ္မည္ေလာ

ဒကာ။ ။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တြင္းကိုရႈမွတ္ေသာအခါ ကိုယ္ေကာင္ၾကီးပုပ္ပြလာတာေတြ ေသြးျပည္ေတြထြက္က်ေနျပီး ေရာင္ကားေနတဲ့ သူေသေကာင္ၾကီးလို မိမိကိုယ္ကိုျမင္ျမင္ေနရတဲ့ တကယ္အျဖစ္ ပရမတ္အစစ္မဟုတ္တဲ့ စိတ္ကူးမႈ ပညတ္အာရံုေတြဟာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆရာေတာ္၊ တခ်ိဳ႕က အဲဒီ အပုပ္ေကာင္ၾကီးဟာလည္း ၀ိပႆနာအာရံုျဖစ္တာပဲဟု ေဟာၾကပါသည္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း ၀ိပႆနာအာရံု မျဖစ္ဟု ေျပာေနၾကပါသည္။

ဆရာ။ ။ အင္း….“ ၀ိပႆနာ ၀ိနိမုေတၱာ ဓေမၼာနာမ နတၳိ” ရႈမွတ္တတ္ရင္ ၀ိပႆနာဉာဏ္မွ လြတ္တဲ့ တရားဟူ၍ မရွိပါဘူးတဲ့ ဒကာၾကီးတို႔ရ။
ဒကာ။ ။ ၀ိပႆနာဉာဏ္က ျဖစ္ပ်က္မႈ ရုပ္နာမ္ပရမတ္ အနိစၥ လကၡဏာကို အာရံုျပဳရမွာပဲ ဆရာေတာ္၊ ဒီ မိမိကိုယ္အေကာင္ပုပ္ ပညတ္အာရံုၾကီး ထင္ေနတာကို ပရမတ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို မွတ္ရမွာလဲ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ ကိုယ္တြင္း မ်က္စိ နား ႏွာ စတဲ့ အာယတနေျခာက္ပါးမွ ၀င္လာတဲ့ အာရံု ပရမတၳဓမၼေတြကို မျပတ္ရႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီဟာ ရံခါ ဒီလိုပဲ မိမိကိုယ္ကို ျမင္ရတတ္ပါတယ္။
ဒါေတြက သူ၏သမာဓိအရွိန္နဲ႔ တကယ္မဟုတ္တဲ့ ျဖဳတ္ဆိုေပၚေပါက္လာတတ္တဲ့ ပညတ္အာရံုေတြဆိုတာ မွန္ပါတယ္၊ အဲဒီလို ျမင္ျမင္ေနရတဲ့ မိမိေကာင္ပုပ္ၾကီးကိုပင္၊ သို႔မဟုတ္၊ လူ နတ္ သစ္ပင္ ေတာ ေတာင္ စတဲ့ တစံုတခုေသာ အာရံုကိုပင္၊ ျမင္တယ္ ျမင္တယ္လို႔ မွတ္လိုက္ပါ၊ ျမင္တယ္ ျမင္တယ္လို႔ မွတ္လိုက္ရင္ မိမိျမင္ေနတဲ့ ကိုယ္ေကာင္ပုပ္ၾကီး၏ ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ သြားတာကို ထင္ထင္ရွားရွားနဲ႔ ေတြ႔ေတြ႔ သိသိ သြားပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီလို ေတြ႕သိ ေတြ႕သိ သြားတာကိုပဲ ေတြ႕သိပ်က္ ေတြ႕သိပ်က္မို႔ ၀ိပႆနာလို႔ပဲ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒကာ။ ။ သူေတြ႔ျမင္ေနရတာဟာ စိတ္ကူးနဲ႔ေပၚလာတဲ့ ပညတ္အာရံု သူ႔ကိုယ္ေကာင္ပုပ္ၾကီးဟာ ပရမတ္ရုပ္နာမ္မဟုတ္တဲ့ဟာကို ျပန္ျပန္မွတ္ေနရင္ ဒီအေကာင္ပုပ္ ပညတ္အာရံုၾကီးဟာ ပညတ္အာရံုသာ ထင္ေနမွာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား၊ ၀ိပႆနာအာရံု ျဖစ္ပံုကိုသိရေအာင္။
ဆရာ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ေလ၊ သူျမင္သိေနတဲ့ မိမိကိုယ္ေကာင္ပုပ္ၾကီးကေတာ့ ပညတ္အာရံုပါပဲ။
အဲဒီ ကိုယ္ေကာင္ပုပ္ၾကီးရဲ႕ ပံုပန္းသဏၭာန္ ဟန္ပန္နိမိတ္ကို ျမင္သိ ျမင္သိေနတဲ့ မေနာ၀ိညာဥ္စိတ္ကေတာ့ ပရမတ္ ဆတ္ဆတ္အစစ္ေပါ့၊ မိမိကိုယ္ေကာင္ပုပ္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရတဲ့ ေယာဂီဟာလည္း စိတ္ကေတြ႔ျမင္ေနတယ္ဆိုတာ မုခ်သိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မေနာ္၀ိညာဥ္၌ ေပၚ ေပၚ သိ သိ ထင္ ထင္ ျမင္ ျမင္ လာၾကတဲ့ ထိုထိုအာရံု ကိုယ္ပံုသဏၭာန္ႏွင့္တကြ ထင္ျမင္တဲ့ မေနာ၀ိညာဥ္ အသိစိတ္ကေလးပါ တခ်က္ခ်င္း ထင္ပ်က္ ျမင္ပ်က္ သိပ်က္နဲ႔ အဲဒီလို တရိပ္ရိပ္နဲ႔ ေပၚပ်က္ေနတာကို သိ သိ ေနျခင္းသည္ပင္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ ပညာ အစစ္ျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ေပါ့၊ သိေပါ့၊ ရႈေပါ့၊ ပြားေပါ့။
ကဲ…ေက်နပ္ရွင္းလင္းရဲ႕လား၊ စိတ္ကို ပဓာန ထားရတယ္၊ စိတ္ကတခ်က္သိ တခါပ်က္နဲ႔ သြားေနတာ၊ စိတၱာႏုပႆနာနည္းနဲ႔ လိုက္ေပါ့။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း ရွင္းပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ၀ိပႆနာ အလုပ္က ဆရာမျပဘဲနဲ႔ေတာ့ အသိရခက္ပါတယ္ဘုရား၊ ဒါ့ေၾကာင့္ စာေပတတ္သိတဲ့ ပညာရွိ ဆရာေတာ္ထံ လာ လာ ေမးရပါတယ္၊ လိုရင္းကေတာ့ သိမွတ္တဲ့ စိတ္ကေလး လည္း ပ်က္၊ သိမွတ္ခံရတဲ့ အာရံုလည္းပ်က္၊ ဒါကိုသိထားဖို႔က အေရးၾကီးဆံုးပဲကိုး၊ ဒါေၾကာင့္ ျမင္ ျမင္ တယ္ မွတ္ခိုင္းတာ၊ ခုမွပဲ ရွင္းေတာ့တယ္ ဆရာေတာ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဘုရား၊ စာေပ မတတ္ဘဲ ၀ိပႆနာဆရာ လုပ္စားသူေတြက ေပါတယ္ဘုရား၊ သူတို႔က ေတာင္ေဟာ ေတာေဟာနဲ႔။

No comments: