သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Monday, December 27, 2010

ကာဠဳဒါယီေထရ္ ေလွ်ာက္ထားတာ ဂါထာ ၆၀ လား, ၆၄ ဂါထာလား


ကာဠဳဒါယီေထရ္ ေလွ်ာက္ထားတာ ဂါထာ ၆၀ လား, ၆၄ ဂါထာလား

          ဒကာ။           ။ ဆရာေတာ္မိန္႔ၾကားတဲ့ စကားထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရား တိုင္းေတာ္ျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္ၾကြေတာ္မူေရးအတြက္ ကာဠဳဒါယီမေထရ္ျမတ္က လမ္းပန္း အဆက္အသြယ္ ရာသီဥတု ေဆာင္းေႏွာင္းေႏြဦး ၾကည္ႏူးသာယာေသာ ေတာေတာင္ သစ္ပင္ ပန္းမန္တို႔ျဖင့္ စီကံုးဖြဲ႔ႏြဲ႕ကာ ၆၄ ဂါထာတို႔နဲ႔ တင္ေလွ်ာက္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကား သြားပါတယ္။
                   ဒကာၾကီးတို႔ၾကားဖူးတာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္ၾကြကာ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔၏ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ခံယူခ်ီးေျမႇာက္ေရးအတြက္ ကာဠဳဒါယီေထရ္က ဂါထာ ၆၀ တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စီတင္ေလွ်ာက္ေၾကာင္း ၾကားသိရဖူးပါတယ္၊ ယင္းကိုပင္ ကဗ်ာဆရာတို႔က ဂါထာ ၆၀ ပ်ိဳ႕ဟု သီကံုးၾကပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဂါထာ ၆၀ နဲ႔ ၆၄ ဂါထာ ဘယ္ကမွန္ပါသလဲ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။
          ဆရာ။           ။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဖြားဖက္ေတာ္ အရွင္ ကာဠဳဒါယီမေထရ္ျမတ္ ေလွ်ာက္ထားသြားတဲ့ ဂါထာေပါင္းဟာ ၆၄ ဂါထာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အ႒ကထာနဲ႔ ဋီကာ ဆရာေတာ္တို႔က
                             အပၸကံ ဟိ ဦနံ အဓိကံ ၀ါ ဂဏႏုပဂံ န ေဟာတိ။
                             အနည္းငယ္မွ် လိုေသာေနရာ ပိုေသာေနရာ အတြက္ေလာက္နဲ႔ေတာ့ အေရအတြက္ထဲ ထည့္ေျပာေနစရာ မလိုပါဘူး တဲ့။
                   အဲဒီ အ႒သာလီ မူလဋီကာ က်မ္းဆရာၾကီးမ်ား၏ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ ဂါထာ ၆၀, ဂါထာ ၆၀ နဲ႔ ထိုထို က်မ္းတကာတို႔၌ ေရးသားေခၚေ၀ၚ သံုးစြဲေနၾကတယ္ လို႔သာ မွတ္ေပေတာ့၊ ရွိရင္းကေတာ့ ေျခာက္ဆယ့္ေလးဂါထာပဲ၊ ကဲ…သေဘာက်ရဲ႕လား။
          ဒကာ။           ။ သေဘာက် ေက်နပ္ ႏွစ္သက္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊  သာသနာေတာ္ က်မ္းစာမ်ားမွာ ဂဏန္းသခ်ၤာနဲ႔ ေရတြက္ေျပာဆိုရာတို႔၌ ဒီလို အပိုအလိုေတြကို ႏုတ္ပယ္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း ျပဳလုပ္ေခၚဆိုထားတဲ့ အျခားေနရာမ်ားေကာ ရွိပါေသးသလား ဆရာေတာ္၊ ရွိရင္ ေျပာျပပါဦး ဘုရား။
          ဆရာ။           ။ အျခားေနရာမ်ားလည္း ရွိပါေသးတယ္၊ ဒီက သတိရ သေလာက္ဆိုရင္၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္ ေခၚဆိုတဲ့ေနရာမွာ အမွန္က ငါးရာေလးဆယ့္ခုနစ္ဇာတ္ပဲရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သံုးဇာတ္ကိုျဖည့္ျပီးေတာ့ ၅၅၀ လို႔ပဲ ေခၚဆုိေနၾကတယ္။ 
                   ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားျဖစ္ေတာ္စဥ္ေန႔နဲ႔စပ္ျပီး သိမွတ္စရာ ေဆာင္ပုဒ္ လကၤာေရးထားတဲ့ ေနရာမွာ ခုနစ္ေန႔ အတြက္ကို-
                             [ မ-သိ-ၾက-လွ်င္-ေတြး-ဆ-ဦး]
လို႔ အကၡရာ ၇ လံုးနဲ႔ ေရးစပ္ထားၾကတယ္၊ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸာယ္က (မ) ၾကာသပေတးေန႔ - ပဋိသေႏၶ ေနတယ္၊ (သိ) ေသာၾကာေန႔ - ဖြားျမင္တယ္၊ (ၾက) တနလၤာေန႔ - ေတာထြက္တယ္၊ (လွ်င္) ဗုဒၶဟူးေန႔- ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတယ္၊ (ေတြး) စေနေန႔- တရားဦးေဟာတယ္၊ (ဆ) အဂၤါေန႔- ပရိနိဗၺာန္စံတယ္၊ (ဦး) တနဂၤေႏြေန႔ မွာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ျမတ္ကို (ေတေဇာဓာတ္ေလာင္) မီးသျဂႋဳဟ္ေတာ္မူတယ္ တဲ့။
                   ပါဠိ အ႒ကထာတို႔ဆိုတာက ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ဓာတ္ကို သတၱာဟ ၇ ရက္ ႏွစ္ပတ္သာ ထားေတာ္မူတယ္လို႔ ဆိုတယ္၊ အမွန္က အဂၤါေန႔ ပရိနိဗၺာန္စံတယ္၊ တနဂၤေႏြေန႔မွာ မီးသျဂႋဳဟ္တယ္ ဆိုရင္ အဂၤါေန႔က တနဂၤေႏြေန႔ အထိ ေရတြက္ရင္ ၁၃ ရက္ပဲ ရတယ္၊ ၁၄ ရက္ မျပည့္ဘူး၊ သို႔ေပမယ့္ အမ်ားသံုးစြဲ ေခၚေ၀ၚေရးမွတ္ေနၾကတာေတာ့ သတၱာဟ ႏွစ္ပတ္ ၁၄ ရက္ပဲလို႔ သံုးစြဲေရးမွတ္ေနၾကတယ္၊ အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ လိုေနတဲ့ သခ်ၤာအေရအတြက္ကို ျဖည့္စြက္ ေခၚေ၀ၚေနၾကတယ္လို႔ မွတ္ေပါ့၊ ကဲ…ဒါေလာက္ဆိုရင္ သေဘာေပါက္ၾကေရာေပါ့။
          ဒကာ။           ။ သေဘာေပါက္ ေက်နပ္ၾကပါျပီ ဆရာေတာ္၊ အတုမရွိတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ အေလာင္းေတာ္ ရုပ္ဓာတ္ေသာ္မွ ႏွစ္ပတ္သာ ထားတယ္၊ ခုေခတ္ ဘုန္းၾကီးပ်ံေတြျဖင့္ ကိုးလ, ဆယ္လ ထားၾကတာပဲေနာ္။

No comments: