အရိယာမ်ားဟာ ေလာကီစ်ာန္အတြက္ သမထတရားပြားမ်ားေသးသလား
ဒကာ။ ။ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ ရယူေရးအတြက္ သမထ ကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပြားမ်ား အားထုတ္ၾကေသးသလားဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ စ်ာန္ အဘိညာဥ္ဆိုတာက သမထနဲ႔ ျပီးေစတဲ့ သမထသိဒၶစ်ာန္အဘိညာဥ္ က တမ်ိဳး၊ မဂ္နဲ႔ ျပီးေစတဲ့ မဂၢသိဒၶစ်ာန္အဘိညာဥ္က တမ်ိဳး၊ ေပါင္းႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ ဒကာၾကီးတို႔ရ။
စ်ာန္အဘိညာဥ္နဲ႔ စပ္တဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ကလည္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
(၁) သုကၡ၀ိပႆကအရိယာ၊ စ်ာန္တရား လံုး၀မရေသာ အရိယာမ်ိဳး၊ ေသာတာပန္မွ ရဟႏၲာအထိ၊
(၂) စ်ာနလာဘီ အရိယာ၊ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရရွိေသာ အရိယာမ်ိဳး၊ ေသာတာပန္မွ ရဟႏၲာအထိ။
ယင္းႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ျပီးမွ ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ကို မရေသး၍ သမထကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ားအားထုတ္လ်က္ ေလာကီစ်ာန္ သမာပတ္ အဘိညာဥ္ကိုရရွိသြားၾကတယ္တဲ့၊ အဲဒီ စ်ာန္ အဘိညာဥ္ ကိုေတာ့ သမထသိဒၶစ်ာန္ သမထသိဒၶအဘိညာဥ္လို႔ေခၚတယ္။
အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ပုထုဇဥ္ ဘ၀ကတည္းက စ်ာန္အဘိညာဥ္ေတြကို ရရွိျပီးျဖစ္၍ အရိယာျဖစ္ေသာအခါ သမထကို အထူးအသစ္ စီးျဖန္းစရာ မလိုေတာ့ဘဲ ပုထုဇဥ္အခိုက္က ရျပီးတိုင္းေသာ ေလာကီစ်ာန္အဘိညာဥ္တို႔ကို လိုသလိုပဲ သံုးေဆာင္ႏိုင္ၾကတယ္တဲ့။
အခ်ိဳ႕အရိယာမ်ားမွာေတာ့ ပုထုဇဥ္ အခိုက္တုန္းကလည္း ေလာကီစ်ာန္ သမာပတ္ အဘိညာဥ္တို႔ကို မရၾကေသးဘဲ အရိယာမဂ္, ဖိုလ္သို႔ ရေရာက္သည္နဲ႔ တျပိဳင္နက္ ေလာကီစ်ာန္ သမာပတ္ အဘိညာဥ္တို႔ဟာ ထိုအရိယာ မဂ္, ဖိုလ္နဲ႔ အတူတူ ဆိုသလို ရေရာက္ျပီးသား ျဖစ္သြားကာ မိမိလိုသလို သံုးေဆာင္၀င္စားႏိုင္ၾကတယ္၊ အဲဒီ စ်ာန္ သမာပတ္ အဘိညာဥ္မ်ိဳးကိုေတာ့ မဂၢ သိဒၶစ်ာန္, မဂၢသိဒၶ အဘိညာဥ္မ်ိဳးလို႔ ေခၚဆိုတယ္။
အဲဒါ့ေၾကာင့္ ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ မရေသးတဲ့ အရိယာမ်ားဟာ ယင္းတို႔ကို ရယူေရးအတြက္ ကမၼ႒ာန္းတရားကို စီးျဖန္းပြားမ်ားၾကေသးတယ္လို႔ မွတ္ယူရမွာေပါ့၊ ဒါ့ထက္ပိုျပီးေျဖစရာ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဒါအျပည့္အစံုပဲ။
ဒကာ။ ။ ဒီလို သိရတာ ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ မွတ္သားစရာအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို ဒကာၾကီးတို႔ ရတာေပါ့။
No comments:
Post a Comment