သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Sunday, August 22, 2010

သႆတႏွင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိမွ လြတ္ကင္းေအာင္ေကာ

သႆတႏွင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိမွ လြတ္ကင္းေအာင္ေကာ

ဒကာ။ ။ ဒကာၾကီးတို႔ ကိုရင္သာမေဏဝတ္တံုးက လိင္ဆယ္ပါး သိကၡာပုဒ္ထဲမွာ (မိစၧာဒိ႒ိေကာ ေဟာတိ၊ သႆတဒိ႒ိ ဥေစၧဒဒိ႒ိ - ဟု မွားေသာ အယူရွိလွ်င္ ကိုရင္သာမေဏ မဟုတ္၊ လူျဖစ္၏ ဟု) ပါရွိပါတယ္၊ ဒီအယူႏွစ္ပါး လြတ္ေအာင္ ဘယ္လိုမွတ္ယူရမည္ဆိုတာ အသိလြယ္လြယ္နဲ႔ ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း..အခု ဒကာၾကီးတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္မွာ မွီျပီး ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ဝိညာဥ္စိတ္ကေလးဟာ ဤကိုယ္ေကာင္ၾကီး ေသျပီးတဲ့ေနာက္ တပါးေသာ ကိုယ္ေကာင္ထဲကို ေျပာင္း၀င္သြားတယ္လို႔လည္း မယူမစြဲရဘူး။
တစံုတခုေသာ ဘဝဆိုတာဟာ အလိုလိုျဖစ္လာတာပဲ။ ေသသြားးရင္ ဘာမွမရွိေတာ့ဘဲ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာသာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း မယူမစြဲရဘူး၊ ဤဘဝမွ ဟိုဘဝသို႔ အေၾကာင္းမကင္းရံုမွ် ျဖစ္ျဖစ္သြားတာပဲလို႔ ယူရင္ ဒိ႒ိႏွစ္ပါးမွ လြတ္တယ္၊ ကဲ…ကဲ အဲဒါပဲ။
ဒကာ။ ။ နည္းနည္းေလာက္ထပ္ျပီး ရွင္းပါဦး ဆရာေတာ္၊ ဒကာၾကီးတို႔ နားလည္လြယ္တဲ့ စကားနဲ႔ ေျပာျပပါ။
ဆရာ။ ။ ဒီဘဝ ကိုယ္ေကာင္ၾကီးမွာ ေသခါနီး ေနာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ စိတ္ကို စုတိစိတ္လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ စုတိစိတ္ကေလးဟာ ျဖစ္ျပီးပ်က္သြားေရာ၊ ဒီကိုယ္ေကာင္ၾကီးထဲမွာ စိတ္နာမ္ အသစ္အသစ္ေတြ ျဖစ္မလာေတာ့ဘူး၊ အဲဒါ ေသတာပဲ၊ အျခား တပါး ထြက္ခြါေျပာင္းေရႊ႕သြားတဲ့စိတ္၊ သို႔မဟုတ္ အတၱေကာင္ အသက္ေကာင္ လိပ္ျပာေကာင္ ရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။
ဘဝအသစ္မွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကလည္း ဘဝအေဟာင္းေတြမ်ားစြာက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေၾကာင့္ ေသခါနီးကေလးမွာ ကပ္ျပီးေတာ့ စြဲလမ္းလိုက္တဲ့ ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ ဆိုတဲ့ အာရံုသံုးပါးထဲက တပါးပါးထင္ျမင္ျဖစ္ေပၚလာကာ လားရာဘဝသစ္ ဌာနမွာ မွီရာဝတၳဳရုပ္ႏွင့္တကြ ပဋိသေႏၶေခၚတဲ့ စိတ္အသစ္ကေလးတခု ျဖစ္သြားတာပဲ၊ အဲဒါကို ခုဘဝနဲ႔ ေနာက္ဘဝ၊ ဘဝႏွစ္ခုစပ္ေနလို႔ ပါဠိလို “ပဋိသေႏၶ” ေနတယ္လို႔ ေခၚၾကတယ္။
အဲဒီ ပဋိသေႏၶ စိတ္ကေလးကလည္း ျဖစ္ျပီးပ်က္သြားတာပဲ၊ သည္ေနာက္မွ ေရွးကံအရွိန္ေၾကာင့္ ဘဝင္စိတ္ေတြ ဆက္ျပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္၊ သည္ေနာက္ အာရံုေျခာက္ပါးထဲက တပါးပါးထင္ေပၚလာတဲ့အခါ အဲဒီဘဝင္စိတ္ေတြက ျပတ္ရပ္ျပီးေတာ့ ထိသိစိတ္ ျမင္စိတ္ ၾကားစိတ္ စတဲ့စိတ္ေတြ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚ လာေနၾကတာပဲ။
အဲဒီလို ဘဝေဟာင္းက ကံအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ဘဝသစ္ စိတ္သစ္ ရုပ္သစ္ေတြ တရစပ္ ျဖစ္ပ်က္ေနတာသာ ျဖစ္တယ္။
အမွန္ကေတာ့ ကံအေၾကာင္းေၾကာင့္ အေဟာင္းအေဟာင္းေတြက ပ်က္ပ်က္ျပီး အသစ္အသစ္ေတြ ျဖစ္ေနတာဘဲ၊ အဲဒီလို မခိုင္ျမဲလို႔ သႆတလည္းမဟုတ္ဘူး၊ အသစ္အသစ္ေတြသာ ထပ္ထပ္ျဖစ္ေနလို႔ ဥေစၧဒလည္းမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီလိုကံကို မူလထားျပီး ယူရင္ ဒိ႒ိဆိုးၾကီးႏွစ္ပါးမွလြတ္တယ္၊ ကဲ…ဆိုစမ္း ဘာေျပာဦးမလဲ။
ဒကာ။ ။ ခုမွပဲ ရွင္းေတာ့တယ္ ဆရာေတာ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား၊ ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ့ သေဘာတရားပဲကိုး၊ ဒီဘဝက စိတ္ေတြ ရုပ္ေတြ ဟိုဘဝမပါလို႔ သႆတဒိ႒ိလည္းမဟုတ္၊ ဟိုဘဝမွာလည္း စိတ္ေတြ ရုပ္ေတြ အသစ္အသစ္ေတြ မျပတ္ျဖစ္ေနလို႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ရွင္းပါျပီဘုရား၊ ဉာဏ္အလုပ္ သေဘာေတြပဲကိုး၊ ခက္တာေပါ့။

No comments: