သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုး

+ သမၼာဒိ႒ိစက္တစ္လံုးသည္ ေလာကသားအားလံုးတို႔အား အေကာင္းဆံုးသုခကို ေပးသြားႏိုင္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရား ရွိထားသူကား စၾကရတနာပိုင္ရွင္ေလးကၽြန္းသက္ႏွင္း စၾကာမင္းႀကီးတို႔၏ ဂုဏ္ထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္တရားမရွိသူကား ေလာကစက္ မလည္ႏုိင္ေပ။ + ေလာကစက္ သြက္သြက္ မွန္မွန္လည္ႏိုင္မွ စၾကာမင္းျဖစ္၏။ + သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္စက္ တစ္လံုးလည္လွ်င္ ေလာကစက္ အားလုံးလည္၏။ + နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္စက္လည္း လည္ခြင့္ေရာက္၏။ + သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မလိုသူတို႔ကား ဤသုေတသန သမၼာ မဂၢဂၤ ပဥႇာ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေခ်။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ

Friday, January 14, 2011

ကိုးပါးသီလ ခံယူေကာင္းသေလာ၊ ဆရာေတာ္က ကိုးပါးသီလ မေပးဘူးလား။


ကိုးပါးသီလ ခံယူေကာင္းသေလာ

          ဒကာ။           ။ န၀ဂၤဥပုသ္ ကိုးပါးသီလနဲ႔စပ္ျပီး ဆရာတခ်ိဳ႕ကလည္း “ကိုးပါးသီလ ဆိုတာ သီးျခားသတ္သတ္ ခံယူေနစရာ မလိုပါဘူး၊ ရွစ္ပါးသီလ ခံယူျပီးေတာ့ကာ ေမတၱာပြားမ်ားပို႔သေနရင္ ကိုးပါးသီလ ျဖစ္သြားတာပဲ” ဟုေျပာေဟာျပီး ကိုးပါးသီလကို မေပးၾကပါဘူး၊ ရွစ္ပါးသီလကိုပဲ ေပးၾကပါတယ္။
                   တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကလည္း “ကိုးပါးသီလဆိုတာ ေစာင့္သံုးေကာင္းတယ္၊ ခံယူေကာင္းတယ္၊ ျမတ္ေသာသီလျဖစ္တယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ကိုးပါးသီလကို ခံယူေဆာက္တည္ က်င့္သံုးၾကရမယ္” ဟု ေဟာၾကားဆံုးမ ၾသ၀ါဒေပးၾကပါတယ္၊ အဲဒါ ဘယ္ဆရာရဲ႕ ၾသ၀ါဒနည္းကို အမွန္လိုက္နာ ခံယူရမွာလဲ ဆရာေတာ္။
          ဆရာ။           ။ အင္း…“ကိုးပါးသီလကို သီးျခားသတ္သတ္ ခံယူေနစရာ မလိုဘူး၊ ရွစ္ပါးသီလ ခံယူျပီးေတာ့ ေမတၱာပြားမ်ားေနရင္လည္း ကိုးပါးသီလ ျဖစ္သြားတာပဲ” ဆိုတဲ့ ဆရာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေဟာေျပာတာလည္း မွန္တာပဲ၊ ျပန္ျငင္းမေနၾကနဲ႔၊ သူတို႔ခိုင္းသလိုပဲ က်င့္ၾကေပါ့။
          “န၀ဂၤဥပုသ္, ကိုးပါးသီလဆိုတာ ေစာင့္သံုးခံယူေကာင္းတယ္၊ ေစာင့္သံုးသူမ်ားအတြက္ ဘုန္းတန္ခိုး တိုးတက္တယ္၊ ၾကီးမားေသာ အက်ိဳးအာနိသင္နဲ႔ ျပည့္စံုႏိုင္တယ္၊ ေလာက မ်က္ေမွာက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ မိမိထံသို႔ လာေရာက္ ျပည့္၀ ခ်မ္းေျမ့ေစႏိုင္တယ္” စသည့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ ေဟာၾကားဆံုးမ ၾသ၀ါဒ ေပးတဲ့ဆရာမ်ားရဲ႕ အယူအဆဟာလည္း မွန္တာပဲ၊ ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္ယူၾကေပါ့၊ ကိုးပါးသီလေစာင့္လို႔ ငရဲမၾကီးဘူး၊ ျငင္းခံုေနၾကတာ ငရဲၾကီးျပီး အပါယ္က်ကုန္မွာ။
          ဒကာ။           ။ ၀ါဒႏွစ္ခုကြဲတဲ့ေနာက္ေတာ့ ၀ါဒယူသူလည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲကာ ကိုယ္ၾကိဳက္ရာ ကိုယ္ယူမွာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔ သိခ်င္တာက စာေပပိဋကတ္ေတာ္ထဲမွာ “န၀ဂၤ ဥပုသ္သီလဆိုတာ” မပါမရွိလို႔ မခံယူ မေစာင့္သံုးေကာင္းတာလား၊ ဒါပဲ သိခ်င္ပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ စာေပကိုသာ ညႊန္ၾကားေပးပါ ဘုရား။
          ဆရာ။           ။ အင္း…စာေပပိဋကတ္ေတြထဲမွာေတာ့ န၀ဂၤဥပုသ္သီလဆိုတာ ပါရွိပါ တယ္။ အဂၤုတၱရနိကာယ္ န၀ကနိပါတ္ သီဟနာဒ၀ဂ္မွာ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္၊ အဂၤါကိုးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ န၀ဂၤဥပုသ္ သီလေတာ္ျမတ္ကို အျပည့္အစံု က်င့္သံုးေဆာက္တည္ရင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားတဲ့ အက်ိဳးအာနိသင္ေတြ အျပည့္အ၀ ရရွိခံစားႏိုင္ေၾကာင္း စသည္ေတြနဲ႔ အေၾကာင္းျပ ေဟာၾကားထားတာ ရွိပါတယ္။
                   ဒီအေၾကာင္းနဲ႔စပ္ျပီး ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သရက္ေတာတိုက္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူေက်ာင္း အဂၢမဟာပ႑ိတ ဆရာေတာ္ ဦးဉာဏိကနဲ႔ ေဒ၀သာဂရ သိမ္ကုန္းေက်ာင္းတိုက္ အဂၢမဟာပ႑ိတဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တ စတဲ့ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအား ေလွ်ာက္ထားဖူးပါတယ္။
                   အဲ့ဒီဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကေတာ့ ကိုးပါးသီလ ေပးတဲ့နည္းနဲ႔ ခံယူတဲ့နည္းကိုပဲ ႏွစ္သက္ေတာ္မူၾကတယ္၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္မွာပါတဲ့အတိုင္း သိကၡာပုဒ္ကိုလည္း ပါဏာတိပါတ မွ စ,ကာ ဥစၥာသယန မဟာသယန ျပီးေတာ့ ေမတၱာသဟဂေတန ေစတ သာ- အထိ ကိုးပါးေစ့ေအာင္ ေပးတာနဲ႔ ခံယူလိုက္ဆိုတာကိုပဲ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ပဲ။
                   ဒါနဲ႔ ဒီကေမးေလွ်ာက္တယ္၊ “သီလကိုသာ ေဆာက္တည္ဖြယ္ရာျဖစ္တာ၊ ေဆာက္တည္ရမွာ၊ ေမတၱာက ဘာ၀နာ သေဘာပဲ၊ မျပတ္မစဲ ပြားမ်ားေနရမွာမို႔ သီလထဲ ေရာထည့္လို႔ ရပါမည္လားဘုရား၊ သီလက ကာယကံနဲ႔ ၀စီကံက်ဴးလြန္မႈကို ေစာင့္ထိန္းရတဲ့သေဘာ၊ ေမတၱာဘာ၀နာက မေနာကံအလုပ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု သူတို႔အာေဘာ္ကို သိခ်င္လို႔ မရဲတရဲနဲ႔ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ေတာ့ကာ…..
“ကိုၾသဘာနဲ႔ေနာ္…စာေပ အေတြးအေခၚ ေခ်ာ္ေနေသးတာပဲကို၊ ေမတၱာဆိုတာ ကာယကံေမတၱာ ၀စီကံေမတၱာ မေနာကံေမတၱာ သံုးပါးလံုးကို ယူရတယ္၊ သံုးပါးလံုး က်င့္သံုးရတယ္။
ေမတၱာကို သိကၡာပုဒ္တပါးအေနနဲ႔ သီလထဲမွာ ထည့္သြင္းခံယူထားတဲ့
သူဟာ ေမတၱာမပြားဘဲ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ေအာက္ေမ့ေနလို႔ ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ ပ်က္မသြားပါဘူး၊ ဂုဏ္ေတာ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနတာပဲေပါ့၊ ထမင္းစားေတာ့လည္း ထမင္းစားစိတ္ေတြသာျဖစ္ေနတာေပါ့၊ ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္တယ္လို႔ မယူရဘူး၊ ေမတၱာသိကၡာပုဒ္က ပ်က္မသြားပါဘူး။
                   ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ ပ်က္စီးေအာင္က်ဴးလြန္တဲ့နည္းက ေမတၱာနဲ႔ေျဖာင့္ေျဖာင့္
ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ “ေဒါသစိတ္” လို႔မွတ္ရမယ္၊ သုခိတ ဒုကၡိတ သတၱ၀ါရွိသမွ်ေတြအေပၚမွာ  ဘယ္ေသာအခါမွ ေဒါသစိတ္ ျဖစ္မလာေအာင္ေစာင့္ထိန္းထားရမွာ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒါကို သတိထားပါ။
                   ေမတၱာသေဘာက အေဒါသ ေစတသိက္နဲ႔ စိတ္၊ ေမတၱာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေမတၱာပ်က္စီးေလာင္ကၽြမ္းေအာင္လုပ္တာက ေဒါသေစတသိက္နဲ႔ စိတ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ န၀ဂုၤေပါသထ ကိုးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းက်င့္သံုးတဲ့ ဥပုသ္သည္ဟာ ေဒါသစိတ္ဘယ္အခါမွ် မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရမွာျဖစ္တယ္၊ ေဒါသစိတ္ မျဖစ္သမွ် ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ဟာလည္း မပ်က္စီးပါဘူး” လို႔ အဲဒီဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကေတာ့ ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူၾကတာပဲ၊ ၾကိဳက္ရင္လည္း လိုက္နာခံယူၾကေပါ့၊ ဘာေျပာခ်င္ေသးလဲ။

ဆရာေတာ္က ကိုးပါးသီလ မေပးဘူးလား

          ဒကာ။           ။ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ န၀ဂၤုေပါသထသီလ၊ “ကိုးပါးသီလေတာ္ျမတ္” ကိုေဟာဆိုထားတာပါရွိေနရင္လည္း ျပီးတာပါပဲ ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔က က်မ္းဂန္ထဲမွာ မပါမရွိတာေတြကို အပါအရွိလုပ္ျပီးေတာ့ အဆန္းထြင္ေနၾကလို႔ ကိုးပါးသီလ မေပးဘဲ၊ ရွစ္ပါးသီလကိုသာ ေပးေနၾကတာပဲလို႔ ထင္ရွိေနေသာေၾကာင့္ ေမးရတာပါ၊ ဆရာေတာ္ကေကာ ဘယ္ဒင္းကို သေဘာက်ကာ ေပးေလ့ရွိပါသလဲ ဘုရား။
                    ဆရာ။           ။ အင္း….ဒီကေတာ့ အျငင္းအခံု ၀ါသနာမပါဘူး၊ ရွစ္ပါးသီလ ေတာင္းရင္ ရွစ္ပါးသီလေပးလိုက္တယ္၊ ကိုးပါးသီလေတာင္းတဲ့သူကိုလည္း ကိုးပါးသီလ ေပးလိုက္တာပဲ၊ ရွစ္ပါးသီလကေတာ့ ေပးရိုးစဥ္လာျဖစ္ေနတဲ့ သမရိုးက်ပဲကို၊ ကိုးပါးသီလက်ေတာ့ နည္းနည္းဆန္းသစ္တယ္လို႔ ထင္ၾကတာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ ကိုးပါးသီလ ခံယူမိျခင္းေၾကာင့္လည္း မဂ္, ဖိုလ္ရဲ႕ အႏၲရာယ္ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး၊ ကဲ…ေက်နပ္ေလာက္ေရာေပါ့။
                    ဒကာ။           ။ မွန္ပါ့ န၀ဂၤုေပါသထသီလ(ကိုးပါးသီလ)ဟာလည္း ဘုရားေဟာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ပိဋကတ္က်မ္းစာေတြထဲက ထုတ္ျပရွင္းလင္းေပးတဲ့အတြက္ အထူးပဲႏွစ္သက္ ယံုၾကည္ကာ အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ဒီလိုဆိုရင္ ကိုးပါးသီလ ခံယူျပီးေတာ့ ေဒါသမျဖစ္ေအာင္ စိတ္မဆိုးေအာင္ ေစာင့္ထိန္းကာ ေမတၱာစိတ္မ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ေနမွာေပါ့ဘုရား၊ ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ ဆရာေတာ္။

No comments: