ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ဘ၀သံသရာရွိေၾကာင္းကို လက္ခံ အားေပးပါသလား
ဒကာ။ ။ ဗုဒၶဘုရားသည္ လူနတ္ျဗဟၼာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေခၚတဲ့ ဘ၀သံသရာရွိေၾကာင္းကို လက္ခံအားေပးပါသလား ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳး၌ ျဖစ္ရွိလာခဲ့ဖူးရေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ထိုထို ဇာတကပါဠိေတာ္တို႔၌ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓါတ္ေခၚတဲ့ ဘ၀သံသရာရွိေၾကာင္းကို လက္ခံေတာ္မူသည္ဟု ေျပာႏိုင္တယ္။
သို႔ေသာ္ ယင္းကို လက္ခံေသာ္လည္း ဘ၀သံသရာကို မသာယာ မခင္မင္ မလိုခ်င္ မတပ္မက္ မဆာေလာင္ မစြဲလမ္းရန္ကိုကား အျပစ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျပ၍ ပယ္ရွားရန္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္၊ ဘ၀ရွာမွီးေရးကို အားေပးေတာ္မမူဘူး၊ ဘ၀ကို ဒုကၡသစၥာႏွင့္ ျပ၍ လြန္မင္းစြာ စက္ဆုပ္ရြံရွာေတာ္မူသည္။ အဂၤုတၱရ ဧကဓမၼသုတ္ေတာ္၌..
ရဟန္းတို႔ အနည္းငယ္မွ်ေသာမစင္၊ က်င္ႀကီးသည္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မေကာင္းေသာ အနံ႔ကိုသာ နံေစာ္ ေစသလို ငါဘုရားသည္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ဘ၀အျဖစ္ကိုမွ် အားေပး ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မမူေပဟု ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ် အျပစ္ျပ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။
ေဇာတိက အနာထပိဏ္ ဘ၀မ်ိဳးကို ရယူႏိုင္ရန္ ဗုဒၶ ေဟာၾကား
အားေပး လက္ခံတယ္ မဟုတ္လား
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ ေလာကမွာ ေဇာတိက ဇဋိလ ကာေကာဏၰ ၀ိသာခါ အနာထပိဏ္ စတ့ဲ သူေ႒းႀကီးေတြ လူမင္း၊ နတ္မင္း၊ ျဗဟၼာမင္း ဘ၀စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာေတြကို ဗုဒၶဘုရား ဘာ့ေၾကာင့္ ခ်ီးမြမ္းေဟာ ၾကားေတာ္မူပါသလဲ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အင္း... အဲဒီဘ၀မ်ိဳးေတြကို အားေပးရယူႏိုင္ဖို႔ ေဟာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ယင္းဘ၀တို႔ရဲဲ႕ အို၊ နာ၊ ေသ၊ ကြဲ ဆင္းရဲဒုကၡကို ျပခ်င္လို႔ေဟာတာ၊ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ ဦးစီးၿပီးလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ရလာတဲ့ဘ၀မွန္ သမွ် မုခ်ပ်က္ရမည့္ အနိစၥလကၡဏာနဲ႔ ခုိင္ၿမဲေအာင္ စိုးပိုင္ခ်ဳပ္ထိန္းလို႔မရတဲ့ အနတၱလကၡဏာကို ျပခ်င္လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူတာသာ ျဖစ္တယ္။
ဘ၀ဆိုတဲ့ ျဖစ္သေဘာဟာ ၀ယဆိုတဲ့ ပ်က္သေဘာကိုသာ ဒလေဟာပို႔ေဆာင္ေနတာမို႔ ဘယ္သူဟာ ဘယ္ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဘယ္ဘ၀၌ဘယ္လို ႀကီးက်ယ္ျမင့္မားတဲ့ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာႀကီးေတြကို ခံစားစံစားေနရေပ မယ့္ မခိုင္မၿမဲ ပ်က္စီးျခင္းထဲသို႔သာ ေရာက္ရေၾကာင္းကို အမွန္သိေစဖို႔အတြက္သာ ေဟာေတာ္မူတာ။
ဘ၀ျဖစ္ခန္းေတြဟူသမွ် ဒုကၡခ်ည္းသာျဖစ္လို႔ ျမတ္ဗုဒၶ ရြံမုန္းစက္ဆုပ္ေတာ္မူတယ္၊ ခ်ီးမြမ္းအားေပးမႈ ဘယ္ေသာအခါမွ် ျပဳေတာ္မမူဘူး ဒကာႀကီးတို႔။
ဘ၀ကို အေကာင္းထင္ သာယာလိုခ်င္မႈ အ၀ိဇၹာ၊ တဏွာ မပါတဲ့ ဘ၀ျပတ္လုပ္ငန္းကိုသာ ဗုဒၶလိုလား ႏွစ္သက္လက္ခံ အားေပးေတာ္မူတယ္လို႔ မွတ္ပါ၊ ဒါပဲ။
ဒကာ။ ။ အားရေက်နပ္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ဘ၀ကိုလည္း မရယူမရွာမွီးခ်င္ေတာ့ပါဘူး ဘုရား။
No comments:
Post a Comment